خودروسازی داخلی

پژو ۵۰۸ پلاگین هیبریدی تولید می شود؟!

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، این خودرو که بنا به گفته اتوکار سال آینده عرضه خواهد شد ظاهراً دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و یک واحد الکتریکی نصب شده در اکسل عقب است.

پیشرانه احتراق داخلی که با کمک یک استارتر/ژنراتور کار می کند قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشته درحالی که واحد الکتریکی هم می تواند ۱۰۰ اسب بخار دیگر را تولید نماید. واحد الکتریکی نیروی خود را از باتری لیتیوم-یونی می گیرد که در زیر کف صندوق جاسازی شده و می تواند در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی ۵۰ کیلومتری را ایجاد کند.

پژو 508 پلاگین هیبریدی تولید می شود؟!

به لطف جاسازی هوشمندانه وزن اضافه تر قوای محرکه پلاگین هیبریدی پژو ۵۰۸ تأثیری روی فضای کابین یا محفظه بار نخواهد داشت. اتوکار می گوید نیروی پیشرانه بنزینی می تواند از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل شود درحالی که پیشرانه الکتریکی نیز با استفاده از یک دنده مستقیم نیروی خود را به چرخ های عقب خواهد رساند.

این نوع طراحی تنها مختص ۵۰۸ نبوده زیرا فرانسوی ها ظاهراً دیگر محصولات برخوردار از پلتفرم EMP۲ را نیز با همین قوای محرکه خواهند ساخت. بهترین کاندیداها برای این نوع طراحی می توانند شاسی بلندهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ باشند.

همچنین شایعاتی درباره برنامه های پژو برای تولید نسخه ای دیگر از ۵۰۸ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری برگرفته از ۳۰۸ GTi دارد. این خودرو احتمالاً در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

پژو 508 پلاگین هیبریدی تولید می شود؟!

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا