خودروسازی خارجی

چینی ها باید داخلی سازی محصولات ام وی ام وچری را بیشتر کنند

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، مدیران خودرو را می توان یکی از شرکتهای بزرگ مونتاژخودرو در کشور دانست که طی سال های گذشته با توجه به حضور چینی ها در این شرکت بخوبی توانسته اند بازار ایران را بشناسند .

مدیران چینی چری در ایران در این مدت انقدر خوب بازار خودروی کشور را شناخته اند که از روزهای ابتدایی برندینگ محصولات خود  تولیداتشان  را با بهترین شرایط که حتی ایرانخودرو وسایپا نمیتوانستند با شرایط فروش آنهارقابت کنند به فروش میرساندند .

چنی ها در آن روزگار که زیاد هم دور نیست خودروهای برند نچندان مطرح خود در بازار چین را با ۲۰درصد پیش پرداخت وبدون سود ودر مقاطعی با سود های اندک به مردم ایران میفروختند در آن زمان با این طرح های فروش باعث شدن تا بعنوان سومین تولید کننده خودر لقب بگیرند( البته تولید کننده از نظر مردم و مونتاژکننده از نظر کارشناسان ).

اما پس از تحریمهای ظالمانه دولت امریکا بر علیه مردم ایران این چینی ها بودند که دعا گوی امریکایها شدند و توانسته اند محصولات خود را که با یوان به ایران میفروختند حالا بر اساس دلار برای مردم محاسبه کنند وقیمت محصولات خود را تا بیش از ۵۰ درصد افزایش دهند .این افزایش قیمت ها تا جایی بالارفته که صدای خریداران این محصولات را برای تامین قطعات درآورده است

مشتریان محصولات این شرکت معتقد هستند قیمت قطعات محصولات این شرکت به یکباره با افزایش بسیاری زیادی روبرو بوده وبرخی از همین قطعات بسیار کمیاب شده است و کالا مجبور هستند بجای منتظر ماندن برای تامین قطعات از قطعات خودروهای دیگر استفاده کنند

البته اینکه میتوان در خودروهای چینی مدیران خودرو از قطعات دیگرمحصولات استفاده نمود از حسن های کپی برداری این برند چینی از دیگر خودروهاست .مثلا در مورد X33نیازی نیست بدنبال گیره شیشه بالابر این خودرو بگردید کافیست به یکی از فروشگاههای تامین قطعات سایپا مراجعه کنید واز گیره سراتو برای آن بهره ببرید .

اما چینی های مدیران خودرو در این سالها با افزایش ندادن چشمگیر داخلی سازی محصولاتشان در کشور باعث شدند تا مشتریان این شرکت دچار چالش افزایش قیمت محصولات وقطعات شوند .

بی شک در حال حاضر می توان با برخوردی مناسب با اینگونه رفتار ها واجبار به داخلی سازی بیشتر شاهد خروج ارز به هرشکلی باشیم ومجبور نباشیم خودروسازی را حمایت کنیم که برخی از محصولات آن پس از ۵ سال تولید در کشور برطبق قانون هنوز به ۵۰ درصد هم نرسیده است .

وباید در این شرایط اگر قرارداد همکاری دوطرف براساس دلار است  این قرارداد به سمت یوان روانه شود تا دراین شرایط بتوان هم به داد مردم رسید هم کمکی باشد برای اقتصاد کشور .

انتهای پیام

 

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا