اخبار روز خودرواخبار عمومی خودرواخبار ویژه

کارت های سوخت اردیبهشت شارژ شد

به گزارش خودروپلاس،سهمیه‌بندی بنزین بر اساس واریز ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خودروهای بنزین‌سوز و ۲۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت موتورسیکلت‌ها که از ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

سهمیه‌های بنزین برای خودروهای شخصی و عمومی، بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، برای دومین ماه ۱۴۰۳ ساعت صفر بامداد امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ شد.

درحال حاضر در هر کارت سوخت خودروهای شخصی ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر بنزین با نرخ ۳۰۰۰ تومانی به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود و به‌گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ۹۳درصد از مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و این میزان سهمیه، نیاز آنها را برای ترددهای ماهانه پاسخ می‌دهد.

در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی، امکان ذخیره‌سازی سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی تا ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر وجود دارد و اگر شخصی، سهمیه ماهانه خود را به‌طور کامل مصرف نکند، سهمیه باقی‌مانده به ماه بعد منتقل خواهد شد؛ اما سهمیه ۱۰۰ لیتری بنزین ۳۰۰۰ تومانی قابل ذخیره‌سازی نیست و مختص مصرف در همان ماه است.

برای افرادی که بیش از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و یا به هر دلیل کارت سوخت شخصی به همراه ندارند، باوجود تأکید بر لزوم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی، کارت‌هایی در جایگاه‌های عرضه سوخت به عنوان کارت‌های اضطراری وجود دارد که نزد متصدیان جایگاه‌ها بوده و می‌توان از این کارت‌ها با نرخ ۳۰۰۰ تومانی در هر لیتر استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا