خودروسازی داخلی

کلاهبرداری برخی سایت های پیش فروش خودروهای خارجی

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای خارجی ارائه کرد.

محسن کوهکن با اشاره به ممنوعیت پیش فروش خودروی خارجی در کشور، گفت: پیش فروش یعنی ایجاد تعهد و معنا و مفهوم پیش فروش این بوده که افرادی در سطح کشور ریالی پرداخت می کنند و در نهایت نظام باید تعهد ارزی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقدینگی در کشور زیاد است، افزود: سطح تبلیغات درباره خودروهای خارجی در کشور بالا بوده و خودروها متنوع است و همچنین در قشری از افراد جامعه تمایل برای تعویض خودرو و خرید خودرو با آپشن های مختلف وجود دارد.

ممنوعیت ثبت سفارش خودروی خارجی در شرایط کنونی اقدامی سنجیده است

وی با اشاره ادامه داد: حاکمیت باید در موضوع اخذ ریال از مردم و ایجاد تعهد ارزی در برابر آن برای واردات مدیریت لازم را انجام دهد، لذا ممنوعیت ثبت سفارش خودروی خارجی در شرایط کنونی اقدامی سنجیده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کلاهبرداری برخی سایت های پیش فروش خودرو، یادآور شد: افرادی به بنده مراجعه کرده اند که خودرو پیش خرید کرده، اما اکنون که برای تحویل خودرو اقدام کرده اند متوجه شده اند که این شرکت اجازه پیش فروش نداشته است و این موضوع این ناشی از عدم نظارت است.

بخشی از ارز کشور به دلیل واردات خودرو از دست رفته است

وی افزود: زمانی که در کشور درباره موضوعات مختلف با اغماض ورود می شود افرادی همانند واردکنندگان خودرو عنوان می کنند که در کشور هرج و مرج است، لذا تعهدی ایجاد می کنیم و سپس چاره ای برای آن می اندیشیم.

کوهکن با بیان اینکه بخشی از مدیریت ارزی بر روی واردات مستقیم است، ادامه داد: در این بخش فردی ثبت سفارشی انجام می دهد و نهایتا ارز منتقل می شود، اما  نوع دیگری از تعهد این است که اگر حاکمیت نظارت نداشته و مشخص نباشد که تعهد ارزی برای واردات ارزی چقدر است ممکن بوده بخشی از نقدینگی به این سمت حرکت کرده و فشار ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عنوان نمونه ممکن است با هدایت نقدینگی به سمت واردات چند میلیارد دلار یا یورو برای واردات درخواست شود، لذا خارج از مدیریت در منابع ارزی بخشی از ارز کشور به دلیل واردات خودرو از دست رفته است.

منبع:جماران

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا