اخبار عمومی خودرواخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگسرویس ویدئومعرفی خودرو

کی ام سی ایگل اولین خودروی ملی بخش خصوصی در اتواکسپوی تهران

کی ام سی ایگل اولین خودروی ملی بخش خصوصی در اتواکسپوی تهران با نسخه نهایی و تولیدی رونمایی شد سئان اقتصادی کرمانی ها که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است

به گزارش «خودروپلاس»، کی ام سی ایگل، اولین خودروی ملی بخش خصوصی که توسط کرمان موتور باز طراحی شده و قرار است با داخلی سازی بالای ۸۰ درصد به بازار عرضه شود .جسارت کرمانی ها در تولید و باز طراحی ایگل سیار ستودنی است زیرا دیگر کرمان موتور دیگر پا به عرضه جدیدی گذاشته است و حالا می توان کرمان موتور را یک خودروساز صاحب سبک دانست .

کی ام سی ایگل هرچند بر اساس پلتفرم جک جی ۴ است اما باز طراحخی بروزآن جای خالی سدان اقتصادی در کشور را به خوبی پر کرده است .

طراحی بدنه 

ایگل بر مبنای پلتفرم  جک J4 باز طراحی و ساخته شده است و بحث مسایل فنی مشتراکت زیادی با جک جی۴ دارد پس باید در نظر داشت ابعاد این خودرو نیز همان جک جی۴ است . اما حسن وفایی طراح ایرانی این خودرو تفاوت های زیادی را در بخش زراحی این خودرو اعمال کرده ایت او از المان پرواز وبا الهام از پرنده عقاب این خودرو را به همراه تیم خود طراحی نموده است   چراغ های جلو کشیده طراحی شده اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می کنند. یک نوار کرومی دو چراغ را به هم متصل می کند و جلوپنجره با سپر به نوعی طراحی یکپارچه دارند. این دقیقا المان هایی است که در بسیاری از خودروهای روز دنیا دیده می شود و تیم طراحی کرمان موتور چهره ایگل (EAGLE) را چهره بروز با خودرو های روز دنیا طراحی کرده است .

ایگل یک خودروی اقتصادی است پس در نتیجه دست تیم طراحی کرما موتور برای تغییرات بخصوص در عقب خودرو کمی بسته بود ولی تیم طراحی پا پس نکشیده و در عقب همه چیز هماهنگ با جلو. طراحی شده است. چراغ های عقب طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به سبک جلو، با یک نوار کرومی به هم متصل می شوند. سپر طراحی دو رنگ دارد و قطعه ای مشکی رنگ در میانه سپر قرار گرفته است. قطعه ای روی در صندوق عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می کند و طراحی پشت خودرو را کمی متفاوت میکند تا جایی که از نمای پشت دیگر خبری از جی ۴ نیست.

پیشرانه

زیر کاپوتایگل شما با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی رو برو هستیدکه مجهز به سیستم VVT است. این موتور ۴ سیلتد و ۱۶ سوپاپ توان تولید نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است.

امکانات و طراحی 

در داخل کابین کی ام سی  ایگل همان زراحی جک J4 دیده می شود. طراحی فرمان دو رنگ است و کنترلر های سیستم صوتی و دیگر امکانات روی آن دیده می شود. روی فرمان نشان KMC را می بینیم و صفحه نمایش اندروید در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. روکش چرم مصنوعی را روی صندلی ها می بینیم و باقی المان های طراحی کابین ساده هستند و بیشتر از متریال پلاستیک خشک در این سدان استفاده شده است.

در کی ام سی ایگل  امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، چراغ های LED، چراغ های روشنایی روز، سنسور نور، گرم کن آینه های جانبی، کروز کنترل، روکش چرم مصنوعی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و … مجهز است.

اتو اکسپو تهران ۱۰تا۱۵ بهمن ماه از ساعت ۱۰تا۱۷ در محل نمایشگاه های بین المللی شهر افتاب دایر است

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا