خودروسازی خارجی

بی تدبیری درعقد قرارداد رنو را به پای مدیرعامل سایپا ننویسید

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، روزی که سروش را منصوب کردن نوشتیم این کشتی سوراخ را در میان اقیانوس تحویل گرفته است ،سروشی که با دل وجرات پا به آن کشتی گذاشت و هنوز به سکان کشتی دست نزده بود که با هجمه عظیمی از اعتراضات وتجمعات مردمی برای تحویل خودروهایشان رو برو شد، اما باید کمی هم انصاف داشت  امروزاگر مشتریان می خواهند برای تحویل خودروهای خانواده رنو جایی برای تجمع را انتخاب نمایند آن بی شک شرکت مشترک ایرانی – فرانسوی رنو پارس است جایی که مدیرانش حقوق های خودرا به دلار می گیرند و برایشان اهمیتی هم ندارد که چه بلای به سر دو خودروساز بزرگ کشور آمده است .

شرکت رنو پارس که بیشتر مدیران آن در استخدام رنو فرانسه هستند وقرار بود تامین قطعات خودروهای رنو برای دو کارخانه خودروساز دولتی را متحمل شوند حالا پا پس کشیده ودر آشفته بازار خودرو وتجمعات مردمی خوشحال از بی اطلاعی مردم  و خریداران از بلای که این شرکت وآن قرارداد نا معلوم بر سرشان آورده است در گوشه نشسته ودر هوای سرد زمستانی قهوه فرانسوی میخورند و دلار هایشان را می شمارند.

روزی که نعمت زاده بجای همتای خود با مدیران رنو قرارداد بست می شد این روز را بخوبی دید وحالا این سروش است که با حقوق ریالی خود باید بجای مدیران رنو پارس که دلار در جیب خود فرو می کنند جوابگو باشد . سروش حالا باید جوابگوی قراردادی باشد که خودروسازان در امضاءآن نقشی نداشتند  و این ناعدالتی از جای آب میخورد که شاید مردم ایران بخوبی فرانسوی های ترسو را خوب نمیشناسند .

آن از شیرشان که گربه ای ترسو بود واین هم از شرکت عظیم رنو که نشان داده مانند کودکی خوش سخن ودر عمل یک شریک ترسو همچون شیر نشانان است .

حالا بهتر است از وزرای قبلی بپرسیم با فرانسوی ها چه کردید ،حالابیاید شما جوابگوی سیل عظیم مردمی باشید که قراربود رنو سوارشوند ولی پیاده را میروند ،آقایان کجاست آن عکسهای سلفی با فرانسوی ها کجاست آن غرامت که ازآن نام میبردید.آیا شما در ضرر وزیان های وارده شده به خودروسازان سهم ندارید .

آیا درست است حالا بجای شما که سالها سکان کشتی صنعت را در دست داشتید یک مدیر جوان والبته باتجربه سپر اشتباهات شما شود و بی تدبیری شما در انعقاد یک قرارداد بین المللی را به دوش بکشد ؟

اما سروش با تجربه وجوان در کنار وزیری همچون رحمانی بر این مسئله فایق خواهند آمد ولی شما را بخدا قسم دیگر قرارداد بین المللی در هر سمتی که هستید نبندید یا اگر میبندید کمی هم به فکر مردمی باشید که ملت شریف ایران را تشکیل میدهند .

سروش حالا پس از ۴۵ روز توانسته با بسیاری از چالش های پیش روی خودروسازان مقابله کند وی توانسته هزینه ها را کاهش دهد و جلوی جذب نیروهای غیر ضروری را بگیرد تا شاید بتوان با این راهکار کمی از ضرر های را که او حتی نقشی هم در آن نداشته را بگیرد ، وبی شک سروش جوان وبا تجربه میتواند  این کشتی عظیم را یکبار دیگر سرعت ببخشد و سایپا را به روزهای آرمانی خود نزدیک کند

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا