خودروسازی داخلی

۵ خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا ۲۰۱۸ هستند!

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،اگرچه کُنا در زمان عرضه با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۷ اسب بخار در دسترس بوده اما با پرداخت مبلغ زیادتر می توان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو را نیز سفارش داد که قدرت ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد.

جودی لای یکی از نویسندگان نشریه اتوگاید درباره این خودرو گفته است: “این خودرو ابزار لازم برای پیشرو بودن در کلاس خود را داراست.” پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی کُنا باعث می شود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه ای به دست آید که سریع تر از برخی خودروهای سورپرایز کننده می باشد.

هیوندای کنا 2018

در ادامه و با استفاده از داده های نشریه کار اند درایور شما را با ۵ خودرویی آشنا می کنیم که در بحث شتاب به طور شگفت انگیزی کندتر از هیوندای کُنا هستند! با ما همراه باشید.

5 خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا 2018 هستند!

  • هوندا سیویک Si ۲۰۱۸

سیویک Si سدان همیشه پرفورمنس درخوری داشته و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده می کند. سیویک Si کاملاً سریع بوده و شاسی فوق العاده آن نیز باعث ایجاد دینامیک سواری لذت بخشی می شود؛ اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه ای سیویک باعث می شود اندکی کندتر از کنا جلوه کند.

5 خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا 2018 هستند!

  • لکسس NX۲۰۰t ۲۰۱۸

لکسس NX به صورت استاندارد از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده می کند. قدرت ۲۳۵ اسب بخاری این کراس اوور به طور قابل توجهی زیادتر از قدرت کناست اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۱ ثانیه ای از کراس اوور کره ای مورد بحث عقب می افتد.

Lexus NX200T

  • فیات ۵۰۰ آبارث ۲۰۱۸

ترکیب وزن کم با قدرت ۱۵۷ اسب بخاری باعث می شود فیات ۵۰۰ آبارث سرعت قابل توجهی در کلاس خود داشته باشد. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این کوچولوی ایتالیایی صدای خوبی داشته اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۹ ثانیه ای آن هنوز هم کندتر از هیوندای کنا می باشد.

5 خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا 2018 هستند!

  • مینی کانتری من S All۴ ۲۰۱۸

مینی کانتری من S All۴ ۲۰۱۸ یک کراس اوور ساب کامپکت با سیستم چهار چرخ محرک بوده و درست همانند کنا می باشد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۱۸۹ اسب بخار استفاده کرده و هندلینگی پایدار و چابک دارد؛ اما در خط مستقیم نمی تواند با کنا رقابت کند زیرا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

5 خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا 2018 هستند!

  • آئودی Q۳ ۲۰۱۸

آئودی Q۳ یک قلب آهنین ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۰۰ اسبی داشته و تنها خودروی حاضر در لیست است که بیش از یک ثانیه کامل از هیوندای کنا عقب می افتد. این شاسی بلند آلمانی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه ای داشته و حتی در کلاس خود نیز کاملاً کند است. موضوع احساس برانگیز اینکه کنا بسیار ارزان تر از آئودی می باشد.

5 خودروی جالب که کندتر از هیوندای کنا 2018 هستند!

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا