خودروسازی داخلی

۹ نکته مهم درباره جیپ رانگلر ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،یکی از نمادهای دنیای خودرو جیپ رانگلر است. رانگلر یکی از نمادهای اسطوره ای در بحث آفرود بوده و بسیاری از طرفداران واقعی خودرو علاقه ویژه ای به این محصول آمریکایی دارند.

جیپ رانگلر 2018

این خودرو برای سال ۲۰۱۸ کاملاً نونوار شده و بازطراحی کاملی را تجربه کرده است. این خودرو از هر جنبه ای بهبود یافته و در ادامه شما را با ۹ نکته مهم درباره این رانگلر تازه نفس آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

  • هنوز هم شبیه یک رانگلر است

جدای از توانایی های شگفت انگیز، رانگلر هنوز هم آشناست. این خودرو دارای فرم جعبه ای و جلوپنجره ای با ۷ میله است. البته که بدنه دارای همان خصوصیات همیشگی جیپ رانگلر است اما تغییرات قابل توجهی نیز رخ داده است.

جیپ رانگلر 2018

برای مثال شیشه جلوی این خودرو برای آئرودینامیک بهتر زیادتر از قبل خم شده است. شیشه جلو همچنین آسان تر از قبل تا می شود. چراغ ها و مه شکن های LED به صورت سفارشی در دسترس هستند و دوربین دنده عقب یکپارچه نیز باعث مدرن تر شدن رانگلر شده اند.

  • کاهش وزن

اگرچه رانگلر خودروی سبک وزنی نیست اما ۹۱ کیلوگرم سبک تر از قبل بوده اما خب مدل روبیکان آن هنوز هم حدود ۲۰۴۱ کیلو وزن دارد.

جیپ رانگلر 2018

به منظور کاهش وزن، دسته موتورها، درب ها، کاپوت، لولاها، گلگیرها و حتی فریم شیشه جلو از آلومینیوم ساخته شده درحالی که درب پشتی نیز از جنس منیزیم است. همچنین میله های پایدار کننده و سیلندر ترمز نیز سبک تر از قبل هستند.

  • گزینه های جدید پیشرانه

برخلاف مدل سال قبل، رانگلر ۲۰۱۸ را می توان با پیشرانه های گوناگونی سفارش داد. همچون قبل پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار هنوز هم ارائه می شود. این پیشرانه هم اکنون قدرت ۲۸۵ اسب بخاری دارد.

جیپ رانگلر 2018

اما پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو برای نسل جدید تدارک دیده شده که خروجی ۲۷۰ اسبی دارد. این پیشرانه همچنین دارای سیستم گشتاور الکتریکی جدیدی است که عملکرد هیبریدی ملایم را به خودرو اضافه می کند.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل نیز در سال آینده به این خانواده ملحق خواهد شد و قطعاً باعث جذابیت زیادتر این خودرو خواهد شد.

از نظر گیربکس ها، نسخه آشنای ۸ سرعته اتوماتیک برای تمامی مدل ها قابل انتخاب بوده هرچند پیشرانه پنتاستار را می توان با گیربکس ۶ سرعته دستی ساخت آیسین هم همراه کرد.

  • بهترین کابین تاریخ رانگلر

این تنها مهندسان جیپ نبوده اند که اقدام به بازنگری در رانگلر جدید کرده اند بلکه طراحان نیز دستی بر آتش داشته اند. قطعاً این نسل بهترین کابین تاریخ رانگلرها را دارد.

جیپ رانگلر 2018

در آغاز باید گفت رانگلر ۲۰۱۸ دارای استارت دکمه ای می باشد، چیزی که تا چند سال پیش در خودروهای لوکس دیده می شد. مدل روبیکان حاضر در تست همچنین از پشت آمپرهای دوخته شده خیال انگیز سود می برد. علاوه بر این پلاستیک های نرم نیز روی پانل درب ها بکار رفته است.

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

صندلی های جلوی دارای بالشتک های بهتری بوده و فضای پای صندلی عقب نیز بهتر است.

  • تکنولوژی های قابل توجه

این بخش به تکنولوژی اختصاص دارد. رانگلر جدید دارای خوبی های زیادی است. سه نسخه از سیستم Uconnect فیات-کرایسلر قابل انتخاب بوده که شامل صفحه نمایش ۸.۴ اینچی و ناوبری می باشد. این سیستم هنوز هم یکی از بهترین کاربری ها را داشته و از جمله سریع ترین ها نیز می باشد.

جیپ رانگلر 2018

اکثر نسخه ها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و چهار پورت USB نیز در نظر گرفته شده است.

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، دوربین دنده عقب و… بخشی از تجهیزات ایمنی رانگلر جدید هستند. این خودرو دیگر رانگلری خشن و بدوی نیست بلکه از تکنولوژی های نوینی سود می برد.

  • هیولای آفرود

تمامی نسخه های رانگلر غول آفرود هستند. این خودرو برای آفرود ساخته شده و نسل جدید آن هنوز هم یک هیولاست. از صندلی راننده این گونه به نظر می رسد که هیچ چیزی نمی تواند رانگلر را متوقف کند، خواه مانع پیش رو آب باشد یا گل ولای و یا صخره.

جیپ رانگلر 2018

چیزی که چنین توانایی آفرود را ایجاد می کند فریم کاملاً جعبه ای است. سیستم تعلیق رانگلر ۲۰۱۸ نیز بهبود یافته است. مدل های روبیکان همچنین به منظور کشش زیادتر دارای دیفرانسیل های قفل شونده هستند.

زوایای حمله، فرار و شکست در کلاس خود جزو بهترین می باشند. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز کاملاً قابل توجه می باشد.

مدل آنلیمیتد روبیکان حاضر در تست به رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی و لاستیک های ۳۳ اینچی مجهز بوده است. ریل های محافظ بدنه به همراه فلاپ های محافظ قطعات زیرین از شاخصه های برجسته این خودرو هستند.

جیپ رانگلر 2018

  • آرامش سورپرایز کننده

با اینکه رانگلر می تواند همانند یک بز کوهی از هر جایی بالا رود اما آرامش آن در روی جاده نیز بسیار احساس برانگیز است. بی شک این نسل از رانگلر آرام ترین نسخه تاریخ بوده و نرم تر، راحت تر و ساکت تر است. حتی شیفتر دنده دستی نیز ارتقا یافته است. فاصله حرکت دنده ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

با اینکه سواری خودرو ناهنجار نیست اما کاملاً تلوتلو می خورد و بهتر است هر دو دستتان روی فرمان باشد. موضوع شگفت انگیز اینکه تکان های بدنه به خوبی کنترل شده است.

  • قدرت زیاد

خب به پرفورمنس می رسیم. رانگلر ۲۰۱۸ سریع ترین خودروی کلاس نیست اما حرف های زیادی برای گفتن دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری پنتاستار و گیربکس دستی زوج خوبی هستند. این پیشرانه به طور باورنکردنی ای نرم و آرام بوده و عملکرد درخوری دارد.

جیپ رانگلر 2018

کلاچ نسبتاً سبک بوده اما درگیر شدن تقریباً زمان رسیدن به کف خودرو رخ می دهد که کمی غیرعادی جلوه می کند.

همچنین به منظور کاهش مصرف سوخت سیستم استارت استاپ در رانگلر ۲۰۱۸ وجود دارد.

  • تست های زیاد؟

نهایتاً به بحث کیفیت می رسیم. بنا به گفته فیات-کرایسلر، رانگلر چند میلیون کیلومتر تست را از آریزونا گرفته تا ایتالیا و حتی هند پشت سر گذاشته است. با این وجود ظاهراً تست های صورت گرفته کافی نبوده اند.

جیپ رانگلر 2018

اولین نسخه تست شده به کل از کار افتاد و فیلم بردار مجبور شد چند ساعت کنار جاده بایستد تا کمپانی خودروی دیگری را بفرستد. خودرو درحالی که کارکرد ۱۰۰ کیلومتری داشت از کار افتاد که بسیار خطرناک است.

در واقع سیستم برق خودرو کاملاً ازکارافتاده بود. ما برای حل مشکل حتی باتری را قطع کردیم اما باز افاقه نکرد. پیشرانه اصلاً استارت نمی خورد و چراغ ها نیز روشن نمی شدند.

سخنگوی جیپ بعداً گفت نسخه تست شده حدود پانصدمین دستگاهی بوده که خط تولید را ترک کرده بنابراین جزو اولین نمونه های ساخته شده بوده است. او همچنین گفت که آب وارد برخی سیستم های الکترونیکی شده و باعث ایجاد این اختلال شده است. خوشبختانه آن ها بعداً مواد ضد آب زیادتری را به این قسمت ها اضافه کردند تا از ایجاد مشکلات آتی پیشگیری شده باشد.

جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

9 نکته مهم درباره جیپ رانگلر 2018

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا