خودروسازی خارجی

‍ تعرفه چین بر روی محصولات آمریکایی برای BMW هزینه بر شد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، BMW گفت که “در حال حاضر مشغول محاسبهٔ افزایش هزینه های ضروری مربوطه” برای مدل های ساخته شده در ایالات متحده آمریکا که به چین صادر می شوند هست و نتیجه را “در گام بعدی” اعلام می کند.

شرکت BMW محصولات پرسودی چون X4، X5 و X6 SUV و مدل های کراس اوور را به چین صادر می کند. سال گذشته، این خودروسازی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ خودرو از ایالات متحده به چین صادر کرده بود.

چین، که همین چند روز پیش تعرفه های خودروهای وارداتی را کاهش داده بود، روز گذشته بر ۵۴۵ محصول آمریکایی تعرفه وضع کرد، و در میان این محصولات خودروهای ساخته شده در ایالات متحده نیز قرار گرفته است.

این امر تصمیم دشواری را در برابر خودروسازان قرار داده است: یا باید بار تعرفه های جدید را به دوش بکشند و از سود خود بکاهند، یا باید قیمت محصولات خود را افزایش دهند و احتمالا فروش خود را از دست بدهند.

روز جمعه و تنها چند ساعت پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داده است.

وزارت تجارت چین در رابطه با تعرفه های جدید گفته است: “چین قول داد که اولین سنگ را پرتاب نکند، اما برای دفاع از منافع ملی اساسی و منافع مردم، هیچ گزینه ای به جز مقابله به مثل در صورت لزوم وجود ندارد.”

منبع:تابناک

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا