خودروسازی داخلی

تردد خودرو در محور چهارباغ عباسی ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز یکشنبه به نقل از مهین شکرانی افزود: پیش از این پیاده راه سازی در بخش شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل میدان انقلاب تا دروازه دولت اجرا شد و بخش غربی آن نیز تا پایان شهریور امسال پایان می یابد.
وی افزود : بر این اساس تردد خودروها از ابتدای هفته جاری در چهارباغ ممنوع شد تا عملیات پیاده راه سازی در این بخش آغاز شود.
وی افزود:امیدواریم عملیات عمرانی این پروژه با صبر و شکیبایی شهروندان و مغازه داران،تا چند ماه آینده به پایان برسد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان همچنین بحران خشکسالی را یکی از مشکلات جدی شهرداری دانست و تصریح کرد: آبیاری درختان و فضای سبز موجود در حاشیه خیابان و پارک ها با توجه به شرایط خشکسالی دغدغه بزرگ ما ست.
وی با بیان اینکه در صورت خشک شدن این درختان دیگر هوا نیز برای تنفس وجود ندارد افزود: تمام شهروندان باید احساس تکلیف کرده و نسبت به حفظ فضای سبز موجود همت گمارند.
شکرانی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری ها گفت: بحران اقتصادی و رکود، شهرداری ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده به نحوی که هزینه های نگهداری و جاری بدون انجام عملیات عمرانی، بسیار قابل توجه است در حالی که هزینه جمع آوری زباله، نگهداری فضای سبز و تاسیسات برقی و تعمیرات را نیز باید به اینها اضافه کرد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: در منطقه یک هم اکنون پروژه هایی چون احداث پارکینگ زیرسطحی و ادامه خیابان اردیبهشت حد فاصل خیابان طالقانی و میرداماد در حال اجرا ست.
چهارباغ یکی از خیابان های تاریخی و اصلیِ اصفهان است که به دو بخشِ چهارباغِ بالا و چهارباغِ عباسی تقسیم می شود.
چهارباغ عباسی بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد.
دو قسمت چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در عصر شاه عباس یکم طراحی و اجرا شد و تاریخ تقریبی ساخت آن به سال هزار هجری قمری(۱۵۹۱ میلادی) بازمی گردد.
چهارباغِ پایین(چهارراه تختی تا دروازه دولت)در دوره پهلوی اول و با همان طرح به چهارباغ دوره صفوی افزوده شد.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا