خودروسازی داخلی

افزایش سقف پوشش بیمه بدنه خودرو

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، از بیمه مرکزی، بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به شرکت های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند.
ماده ۱۰ قانون بیمه می گوید در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده است با قیمت واقعی مال مسئول خسارت خواهد بود.
بازار خودروی کشور در ماه های اخیر روزهای پرالتهابی را تجربه کرد؛ خروج یکطرفه آمریکا از برجام و در پی آن اعلام برخی شرکای خودروسازان ایرانی از جمله پژو – سیتروئن، هیوندای موتورز، فولکس واگن و کیاموتورز برای کاهش همکاری با ایران و نیز موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای تولید داخل که کمتر از ۴۵ میلیون تومان قیمت دارند، سبب افزایش قیمت ها در بازار شده است.
آشفتگی قیمت ها در بازار خودروهای خارجی با وجود آنکه از ۲۱ فروردین تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۱۲۰ میلیون یورو به واردات این کالا اختصاص یافته بود، بیشتر است؛ البته از ابتدای تیرماه واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع شده است.
برپایه اطلاعات مرکز آمار ایران، هر ایرانی سالانه ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بیمه بدنه اتومبیل پرداخت کرده است و بیمه بدنه با پنج درصد در رده سوم بیشترین خسارت های بیمه ای به کل خسارت های صنعت بیمه قرار دارد.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا