خودروسازی داخلی

۱۸۵۰۰ خودرو در استان مرکزی کارت معاینه فنی گرفتند

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،وی یادآور شد: فعالیت سامانه برخط معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این استان آغاز شده و این خدمات موجب می شود که جلوی بسیاری از خطاهای انسانی در صدور برگ معاینه فنی گرفته شود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: وجود نقص فنی در وسایل نقلیه از مهمترین عوامل حوادث رانندگی جاده ای است و برخی خودروها به دلیل عملکرد ضعیف مراکز معاینه فنی و با داشتن نقص فنی اقدام به حمل بار و مسافر می کنند که این سامانه نقش محوری در کاهش آمار تصادف خودروهای سنگین و نیمه سنگین دارد.
عابدی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این سامانه و نظارت دقیق تر بر سلامت خودروهای سنگین و نیمه سنگین آمار حوادث ترافیکی در جاده ای کشور کاهش یابد.
وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور بهبود ایمنی و بررسی شرایط استاندارد برای فعالیت در چرخه حمل و نقل خودروهای سنگین کشور به طور دوره ای شرایط ظاهری وسیله نقلیه شامل وضعیت شیشه، لاستیک، سیستم روشنایی، برف پاک کن و سایر تجهیزات را در مراکز معاینه فنی ارزیابی می کند.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.

منبع:ایرنا

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا