خودروسازی داخلی

خودروهایی که با یک آنتن به هم وصل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،آینده خودرو به گونه‌ای پیش می‌رود که خودروها را به یکدیگر متصل می‌کنند و با توجه به سیستمی که اتصال آنها را به یکدیگر برقرار می‌کند، خودروها با یکدیگر، با زیرساخت‌ها و ماهواره‌ها در ارتباط خواهند بود. شاید تصور کنید برای این حجم ارتباط، حتما باید هزاران آنتن وجود داشته باشد اما در واقع، این‌گونه نیست.

آژانس Harman که یک تأمین‌کننده وسایل مورد نیاز خودرو است، «آنتن کانونی چند بانده» را تولید کرده است که برای وسایل نقلیه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که از همه این آنتن‌ها استفاده می‌کند. این آنتن‌ها که با شبکه‌های اینترنت ۵G کار می‌کنند، پهنای باند زیادی برای اتصال خودروهای آینده دارد و تنها قادر به برقراری ارتباط با آن چیزی است که شما از یک خودروی متصل به اینترنت در ذهن دارید.

نمونه‌های ساخته شده توسط آژانس Harman که مانند آنتن امکان برقراری اتصال را ایجاد می‌کنند، وای‌فای، بلوتوث و اتصال رادیویی و نیز خودروی اتصال بی‌سیمی V2I، ورود بدون سوییچ و از راه دور و مجموعه عوارض الکترونیک هستند. هنگام رونمایی از این محصولات، آژانس تولیدکننده پیش‌بینی کرد که خودروهای متصل به بیش از ۱۸ آنتن نیاز دارند تا بتوانند تمام ارتباطات مورد نیاز برای خودروها و وسایل نقلیه آینده را تأمین کنند.

اما این آینده خیلی دور نیست و تمام خودروسازان با برداشتن محدودیت سرویس‌های V2X در کنار افزایش تعداد خودروهای مجهز به رادیوی ماهواره‌ای، هات‌اسپات وای‌فای ۴G و اتصال دستگاه‌های هوشمند کنترل از راه دور برای این هدف تلاش می‌کنند. آژانس Harman در حال حاضر با همکاری چند خودروساز متفاوت تمام آنتن‌های اتصالی را ارزیابی می‌کند و قرار است این فناوری جدید را در خودروهای مدل ۲۰۲۱ به کار ببرند.

منبع:جی پلاس

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا