خودروسازی داخلی

امضاء قرارداد همکاری بین ISQI و IDIADA اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،اشکان گلپایگانی اظهار کرد: در روز‌هایی که خبر‌هایی مبنی بر خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران به گوش می‌رسد مذاکرات صورت گرفته با بزرگترین و معتبرترین مرکز تست خودرو کشور اسپانیا منجر به امضاء قرارداد همکاری بین ISQI و IDIADA گردید.

وی با بیان این که مذاکرات با پشتیبانی و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور توسعه دانش بر اساس استاندارد‌های روز اتحادیه اروپا برای تائید نوع خودرو صورت گرفت، گفت: بر اساس این قرارداد طرفین تحت نظارت و حمایت سازمان ملی استاندارد ایران در فاز اول دوره‌های آموزشی مرتبط با آخرین استاندارد‌ها و مقررات خودرویی اروپا را برای شرکت‌های عرضه کننده خودرو و سایر نهاد‌های مرتبط برگزار خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: طی این قرارداد دو شرکت توافق کردند در خصوص انجام تست‌های ایمنی و عملکردی، انجام فعالیت‌های بازرسی بر کیفیت کالا‌ها در داخل و خارج کشور، تائید نوع و تطابق تولید خودرو‌ها همکاری نمایند. همچنین در چارچوب این قرارداد امکان صدور گواهینامه E-MARK برای خودرو‌هایی که در مرکز تست ISQI آزمون می‌شوند وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت IDIADA (ایدی آدا) یک شرکت چند ملیتی است که خدمات طراحی، مهندسی تست و تائید نوع خودرو ارائه می‌کند و در حال حاضر در ۲۵ کشور جهان فعالیت و مرکز تست دارد و یکی از ۷ مرکز تست اتحادیه اروپایی برای انجام تست‌های عملکرد ایمنی خودرو (EURO NCAP) می‌باشد. ۲۰% سهام آن شرکت متعلق به دولت اسپانیا و ۸۰% آن متعلق به APPLUS است که یکی از بزرگترین شرکت‌های بازرسی در سراسر جهان است.

منبع:میزان

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا