خودروسازی داخلی

چرا فورد، به سراغ ایستگاه قطار دیترویت رفته است؟

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،شرکت فورد موتور (Ford Motor) آمریکا همیشه به دنبال تصاحب آینده است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. فورد که یکی از مهم ترین برندهای آمریکا و پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می شود، از سال ۱۹۰۳ با تلاش های هنری فورد پا به عرصه صنعت گذاشت. این برند، طی چند سال گذشته به دنبال افزایش توان طراحی و ساخت خود در زمینه خودروی الکتریکی و روش های حمل ونقل نوین، از جمله فناوری خودران است. خبرهای زیادی نیز از برنامه های فورد برای حضور در بازار چین با عرضه چند مدل خودروی برقی در سال گذشته منتشر شد، که نشان از جاه طلبی های بیضی آبی دارد.

فورد

ایستگاه مرکزی قطار میشیگان که بین سال های ۱۹۱۴ تا ۱۹۸۸ یکی از شلوغ ترین مکان های دیترویت به شمار می رفت، بیش از ۳۰ سال پیش به متروکه ای تاریخی تبدیل شد. ایستگاهی که قبلا قطب تجارت و حمل ونقل خیلی شلوغ بود، حالا فقط یادآور روزهای پر رفت وآمد دیترویت است. در ایستگاه مرکزی میشیگان از سال ۱۹۱۴، روزانه صدها قطار عبور می کردند تا این که ترافیک این ایستگاه به تدریج کاهش یافت و پس از چند سال بالاخره در سال ۱۹۸۸ بسته شد.

Ford Detroit train station / فورد ایستگاه قطار دیترویت

این ایستگاه قطار تاریخی که بیش از ۲۰ سال بدون سکنه باقی مانده، حالا مالک جدید پیدا کرده است. به تازگی فورد موتور مراحل رسمی خرید این ساختمان را از صاحب قبلی آن طی کرد و اکنون جزئیات جدیدی از طرح های بازسازی این ساختمان تاریخی منتشر کرده است.

Ford Detroit train station / فورد ایستگاه قطار دیترویت

تصاویر رندر جدیدی که از ایستگاه مرکزی قطار میشیگان منتشر شده است، آن را به صورت ساختمانی ۱۸ طبقه و با تغییراتی جزئی ولی مدرن نشان می دهند. قرار است این ساختمان جدید به عنوان مرکز فعالیت های فورد برای طرح های آینده نگرانه از جمله پروژه های حمل ونقل عمومی و توسعه خودروی الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد.

مساحت کل ساختمان بیش از ۱۱۰ هزار متر مربع (۱۱ هکتار) است و شامل کتابخانه عمومی دیترویت هم می شود. فورد در ابتدا قصد دارد ۲۵۰۰ نفر را استخدام و آن ها را تا سال ۲۰۲۲ به این مرکز منتقل کند. بیش تر افراد استخدامی به عضویت تیم حمل ونقل فورد یا موبیلیتی (Mobility) در خواهند آمد. البته ساختمان قدیمی ایستگاه مرکزی قطار میشیگان ظرفیت تعداد افراد بیش تری نیز دارد و حتی می تواند تا ۵۰۰۰ نفر را نیز در خود جای دهد. گفته می شود که احتمالا از بعضی بخش های آن برای سکونت خانگی نیز استفاده شود.

بیل فورد، رییس هیئت مدیره فورد در این باره گفت:

ایستگاه مرکزی قطار میشیگان، نمادی بزرگ از چالش های دیترویت و شرکت های خودروسازی آن است و حالا در مسیر احیا قرار دارد. البته سرمایه گذاری ما روی این مرکز، اصلا جنبه نمادین ندارد و ما در حال انجام آزمون و خطا نیستیم؛ بلکه می خواهیم سرمایه گذاری بزرگ و مطمئنی برای آینده فورد و سیستم های نوین حمل و نقل آینده انجام دهیم.

Ford Detroit train station / فورد ایستگاه قطار دیترویت

ایستگاه مرکزی میشیگان در فاصله بین ۱ تا ۳ تیر ماه برای بازدید عمومی گشایش یافت و مراحل اولیه نوآوری ها و احیای آن به تازگی شروع شده است. فورد امیدوار است که با استخدام افراد جدید بتواند به اهداف خود در زمینه توسعه خودروی الکتریکی و فناوری خودران دست یابد.

منبع:نوداد

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا