آمادگي ايران خودرو براي نوسازي 10 هزار تاكسي فرسوده شهر تهران

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،مدير عمليات فروش ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: ‌ايران خودرو يكي از اركان طرح نوسازي ناوگان تاكسي راني است و در صورت همكاري نهادهاي مرتبط، آمادگي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده شهر تهران را دارد. عليرضا مهري اسكوئي خاطرنشان كرد: تعهد ايران خودرو نسبت به جامعه و […]

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس،مدير عمليات فروش ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: ‌ايران خودرو يكي از اركان طرح نوسازي ناوگان تاكسي راني است و در صورت همكاري نهادهاي مرتبط، آمادگي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده شهر تهران را دارد.

عليرضا مهري اسكوئي خاطرنشان كرد: تعهد ايران خودرو نسبت به جامعه و ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي، اين شركت را بر آن داشته تا عليرغم پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازي بيش از 60 هزار دستگاه تاكسي در سال 95 و 96، براي نوسازي در سال 98 برنامه ريزي كند.

اسكوئي افزود: طرح كليد به كليد ايران خودرو كه در سال 95 و 96 به اجرا گذاشته شد، در تاريخ نوسازي ناوگان تاكسي راني كشور بي سابقه بوده و رضايت بالاي رانندگان را در پي داشته است. در اين طرح رانندگان تاكسي هم زمان با اسقاط خودروي فرسوده، تاكسي نو را تحويل گرفتند و به اين ترتيب درآمد و معاش آن ها دچار مشكل نشد.

وي علت متوقف شدن اجراي اين طرح را عدم وصول مطالبات ايران خودرو از محل گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده عنوان كرد و گفت: برخي از متوليان نوسازي از جمله گمرك و ستاد بهينه سازي مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نكردند و بيش از 100 ميليارد تومان طلب ايران خودرو تاكنون پرداخت نشده است.

اسكوئي تصريح كرد: با اين وجود ايران خودرو خود را مكلف به انجام اين وظيفه مي داند تا با مشاركت در اين طرح ملي دين خود را به جامعه ادا كند.

وي افزود: متناسب با تقاضاي تاكسي راني و توان و تمايل رانندگان، تعداد خودروهاي پيش بيني شده قابل افزايش است.

مدير عمليات فروش ايران خودرو درباره تعهدات تحويل تاكسي گفت: خوشبختانه تعهدات براي تاكسي راني به روز است و هيچ معوقه اي براي آن وجود ندارد. هر تقاضاي جديد در سال جاري با قيمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.

وي حمايت مسئولان و نهادهاي تصميم گير از قشر زحمتكش رانندگان تاكسي را لازمه مشاركت آنان در طرح دانست و گفت: افزايش سقف تسهيلات اعطايي به رانندگان، بخشي از حمايت هاي مورد نياز براي اجراي موفق طرح است.

اسكوئي تصريح كرد: همه نهادها و اركان هاي مرتبط از جمله،‌ تاكسي راني، وزارت كشور، ستاد سوخت و خودروساز بايد اين طرح را طرحي ملي دانسته و با همدلي و همكاري و رفع موانع احتمالي براي اجراي كامل آن تلاش كنند.

وي افزود: كاهش آلايندگي، كاهش مصرف سوخت، كاهش استهلاك خودرو،‌ رفاه و ايمني راننده و سرنشين، زيبايي شهر و در نهايت رضايت رانندگان و شهروندان از نتايج اجراي طرح نوسازي تاكسي هاي فرسوده خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟