تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : قطعه سازان
حوزه : قطعه سازان
شماره : 7183
تاریخ : ۱۳ آبان, ۱۳۹۵ :: ۱۳:۵۱
صنعت قطعه سازي با نداشتن فناوري هاي نوين درجا مي زند «آرش محبي نژاد» امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا به برگزاري ششمين همايش بين المللي «متالوژي پودر» در اصفهان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: متالوژي پودر از صنايع با فناوري بالا (هاي تک) در جهان است که کاربرد وسيعي در صنعت قطعه سازي دارد. به گفته وي، برگزاري چنين همايش هايي مي تواند توليدکنندگان ايراني را در جريان آخرين دستاوردهاي روز جهان قرار دهد و گام کوچکي در راستاي پيوستن به زنجيره جهاني قطعه سازي و توانمندي قطعه سازان خواهد بود. محبي نژاد ادامه داد: با اجرايي شدن برجام و انعقاد قراردادهاي جديد خودرويي، شاهد آغاز توليد خودروهاي جديد پسابرجامي با عمق داخلي سازي 40 درصدي هستيم، اما براي از دست ندادن بازارها از سوي قطعه سازان ايراني، عمق داخلي سازي بايد به 70 درصد افزيش يابد. وي ادامه داد: همچنين اعمال استانداردهاي جديد خودرويي و افزايش تعداد استانداردها به 85 مورد از سوي سازمان ملي استاندارد، قطعه سازان را بر آن وا مي دارد تا به فناوري هاي روز تجهيز شوند. دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور اضافه کرد: در پسابرجام که با نسل جديد موتور خودروها مواجه ايم، کاربرد متالوژي پودر نيز بيشتر مي شود؛ از اين رو بايد بتوانيم با استفاده از اين فناوري نوين بويژه در قطعات خاص، شاهد ارتقاي کيفي و کاهش هزينه ها باشيم. محبي نژاد توضيح داد: قطعاتي که با فناوري متالوژي پودر توليد مي شوند، با ترکيب هاي مختلف پودر و فلز مي توانند به آلياژهاي مختلف تبديل شوند؛ با اين روش، دقت توليد بالاتر از ساير شيوه هاست. وي ادامه داد: قطعات توليدي با اين فناوري داراي مشخصات فيزيکي و عملکردي بهتري اند و ضايعات در اين شيوه توليد حدود صفر است؛ همچنين سرعت ساخت قطعات پيچيده در اين شيوه بسيار بالاست. وي خاطرنشان ساخت: استفاده از اين فناوري در قواي محرکه و موتور خودروها، قطعات کنترلي مکانيکي موتورهاي جديد، ميل بادامک هاي توخالي، شاتون و قطعات چرخ دنده اي خاص، همچنين در فناوري ترمزها رو به افزايش است. اين مقام صنفي تصريح کرد: 70 درصد کاربرد اين فناوري در صنعت خودروسازي است و در ايران نيز علاوه بر اين بخش، در صنايع برقي و لوازم خانگي نيز استفاده مي شود. وي بار ديگر با يادآوري اعمال استانداردهاي 22 گانه جديد خودرويي، تاکيد کرد: پيش نياز همه اينها، ارتقاي توان قطعه سازان داخلي و رقابت پذيري اين صنعت بوده که يکي از محرک هاي آن، برگزاري همايش هاي اينچنيني با شرکاي خارجي است.

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاسبه نقل از آریا «آرش محبي نژاد»  به برگزاري ششمين همايش بين المللي «متالوژي پودر» در اصفهان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: متالوژي پودر از صنايع با فناوري بالا (هاي تک) در جهان است که کاربرد وسيعي در صنعت قطعه سازي دارد. به گفته وي، برگزاري چنين همايش هايي مي تواند توليدکنندگان ايراني را در جريان آخرين دستاوردهاي روز جهان قرار دهد و گام کوچکي در راستاي پيوستن به زنجيره جهاني قطعه سازي و توانمندي قطعه سازان خواهد بود. محبي نژاد ادامه داد: با اجرايي شدن برجام و انعقاد قراردادهاي جديد خودرويي، شاهد آغاز توليد خودروهاي جديد پسابرجامي با عمق داخلي سازي 40 درصدي هستيم، اما براي از دست ندادن بازارها از سوي قطعه سازان ايراني، عمق داخلي سازي بايد به 70 درصد افزيش يابد. وي ادامه داد: همچنين اعمال استانداردهاي جديد خودرويي و افزايش تعداد استانداردها به 85 مورد از سوي سازمان ملي استاندارد، قطعه سازان را بر آن وا مي دارد تا به فناوري هاي روز تجهيز شوند. دبير انجمن صنايع همگن نيرومحرکه و قطعه سازان کشور اضافه کرد: در پسابرجام که با نسل جديد موتور خودروها مواجه ايم، کاربرد متالوژي پودر نيز بيشتر مي شود؛ از اين رو بايد بتوانيم با استفاده از اين فناوري نوين بويژه در قطعات خاص، شاهد ارتقاي کيفي و کاهش هزينه ها باشيم. محبي نژاد توضيح داد: قطعاتي که با فناوري متالوژي پودر توليد مي شوند، با ترکيب هاي مختلف پودر و فلز مي توانند به آلياژهاي مختلف تبديل شوند؛ با اين روش، دقت توليد بالاتر از ساير شيوه هاست. وي ادامه داد: قطعات توليدي با اين فناوري داراي مشخصات فيزيکي و عملکردي بهتري اند و ضايعات در اين شيوه توليد حدود صفر است؛ همچنين سرعت ساخت قطعات پيچيده در اين شيوه بسيار بالاست. وي خاطرنشان ساخت: استفاده از اين فناوري در قواي محرکه و موتور خودروها، قطعات کنترلي مکانيکي موتورهاي جديد، ميل بادامک هاي توخالي، شاتون و قطعات چرخ دنده اي خاص، همچنين در فناوري ترمزها رو به افزايش است. اين مقام صنفي تصريح کرد: 70 درصد کاربرد اين فناوري در صنعت خودروسازي است و در ايران نيز علاوه بر اين بخش، در صنايع برقي و لوازم خانگي نيز استفاده مي شود. وي بار ديگر با يادآوري اعمال استانداردهاي 22 گانه جديد خودرويي، تاکيد کرد: پيش نياز همه اينها، ارتقاي توان قطعه سازان داخلي و رقابت پذيري اين صنعت بوده که يکي از محرک هاي آن، برگزاري همايش هاي اينچنيني با شرکاي خارجي است.

© 2018 تمام حقوق این سایت برای خودرو پلاس محفوظ می باشد.