خودروسازی داخلی

اگر DAS قانونی اعلام نشود هم مشکل بزرگی نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،بعد از بحث‌های فراوان در مورد این سیستم و اینکه آیا قانونی است یا نه، بنظر می‌رسد به زودی تیم‌ها اعتراضی رسمی مبنی بر غیرقانونی بودن این سیستم به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) ارسال کنند تا این سیستم مورد بررسی فنی قرار گیرد.
والتری بوتاس، راننده تیم مرسدس، اما آنچنان نگران نتیجه اعتراض احتمالی رقبا نیست و می‌گوید که حتی اگر این سیستم غیرقانونی اعلام شود، مشکل بزرگی برای مرسدس بوجود نخواهد آمد. وی در این خصوص گفت:
” مطمئنم که از DAS در بعضی مستقیمی‌ها استفاده خواهیم کرد. بستگی به نوع دورها و جلسات مختلف تمرینی یا مسابقه و … دارد. اما ما همچنان خوشحالیم که همچین قابلیتی را در ماشین داریم. امیدواریم مقداری برتری [به ما] بدهد، اما دوباره، باید ببینیم چه پیش می‌آید.”
در مورد خطر اعتراض سایر رقبا نسبت به این سیستم نیز اینگونه جواب داد:
” خب، مطمئنا باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش می‌آید، اما همانطور که پیش‌تر گفتم خوشحال می‌شویم از آن استفاده کنیم. اما این مسئله کاملا بستگی به تیم دارد تا ریسک احتمالی غیرقانونی بودنش را حساب کند. در پاسخی کوتاه، بله، دوست داریم آن را نگه داریم، اما اگر ریسکش زیاد باشد این کار را نمی‌کنیم، پس مسئله بزرگی نیست.”
تست‌های پیش فصل برای مرسدس آنچنان هم بدون مشکل پیش نرفت و چندین مشکل مربوط به دوام پاوریونیت را متحمل شدند. مشکلاتی که برای تیم مشتری خودشان، یعنی ویلیامز هم پیش آمد. مرسدس اعلام کرده است که اقدامات مناسب برای جلوگیری از رخ دادن دوباره چنین مشکلاتی اتخاذ شده، و بوتاس اطمینان دارد که این مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند. وی گفت:
” فکر می‌کنم بهره کامل از تست‌ها را بردیم. کاملا نرمال است که شما ۱۰۰% زمان تست را نتوانید استفاده کنید، و شما از تست تا اولین مسابقه چیزهایی پیدا می‌کنید تا بهتر عمل کنید، همینطور در خصوص مشکلات انجین. قطعا از آن‌جا تجربیات خوبی کسب کردیم. احساس اطمینان دارم، من واقعا به تیم اعتماد دارم. اما در این رابطه هرچه فصل جلوتر برود درکمان بهتر خواهد شد.”

منبع:خودروبانک

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا