دست گل جدید وزارت صمت :

آذر یورد سال، واردات هوندا بدون خدمات گسترده

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

واردات خودرو پس از سالها یکبار دیگر جان گرفت اما این بار با حضور شرکتهای نوپا که سابقه حضور در بازار خودرو را ندارند و خبری از خدمات پس از فروش گسترده در برنامه آنها نیست

به گزارش «خودروپلاس»، گویا بذز شرکت های یک شبه در دور جدید واردات نیز ادامه دارد شرکتهایی که نه سابقه واردات خودرو دارند نه سابقه کوتاه مدت یک نمایندگی ساده خودروساز رادر کارنامه یدک می کشند. آذر یورد سال وارد کننده هوندا های چینی یکی از همین شرکتها است که بدون زیر ساخت های خدمات پس از فروش اقدام به واردات خودرو کرده است .

و حالا این مجموعه خودروی هوندا سیتی را برای واردات معرفی نموده خودرویی که در چین به تولید می رسد و به دلیل وارداتی بدون نیازی به تغییر برند و لوگو ندارد برای همین عده زیادی از مردم آن را همان هوندای اصلی می دانند.

از  این نکته هم که گذر کنیم این شرکت فقط در چهار شهر همچون البرز ، اصفهان ، مشهد و شیراز چهار عاملیت دارد و اگر بخواهیم درست تر نگاه کنیم فقط چهار جک بالابر در اختیار دارد و حتی تهران را به عنوان پایتخت ایران خالی از نمایندگی فروش و خدمات دیده است یعنی اگردر تهران خودروهای هوندا را خرید کنید برای خدمات تا البرز باید بروید.همین یک تصمیم که در پایتخت نمایندگی وجود ندارد داستان را بیان می کند.

این موضوعات در دور قبل واردات هم رخ داده بود یک روز چند شذکت مدعی واردات ولوو شدند و اتفاقا چندین نمایندگی هم ایجاد کردند و درآن زمان خبری هم از سامانه نبود اما وقتی پای شاکیان به میدان آمد یک شبه نه خبری از عاملیت ها بود و نه خبری از شرکت وارد کننده، عاملیت ها بدلیل نبودن قطعات تابلوی واردکننده را پایین کشیدند و ولوو سواران ماندند و بازار امارت و ترکیه برای تامین قطعات مورد نیاز خودروها، حالا بازم هم گویا همین داستان در حال رخ دادن است .

از طرفی وزارت صمت در پاسخ به این سوال قول داده از شرکتهای وارد کننده ضمانت های سنگین مالی اخذ نماید اما شرکتی که سرمایه اولیه آن ده میلیارد تومان است در برابر خدمات چند صد دستگاه خودرو وارداتی چه ضمانتی پرداخت کرده است آیا ضمانت بیش از سرمایه اولیه شرکت است؟

انتهای پیام/

5 از 4 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 1 خرداد 1403 - 15:52

    رسانه عالی درجه