انعقاد ۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه ساخت داخل قطعات محصولات ایران خودرو با سازندگان شبکه تامین

۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
قرارداد قطعات ایران خودرو

آیین انعقاد ۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه ساخت داخل قطعات ارایه ‌شده در نخستین میز ساخت داخل سال ۱۴۰۳، میان شرکت ساپکو و شماری از قطعه‌سازان شبکه تامین با حضور مدیران و مقامات دو طرف، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار شد.

به گزارش خودروپلاس،آیین انعقاد ۱۱ قرارداد و تفاهم‌نامه ساخت داخل قطعات ارایه ‌شده در نخستین میز ساخت داخل سال ۱۴۰۳، میان شرکت ساپکو (ایران خودرو) و شماری از قطعه‌سازان شبکه تامین با حضور مدیران و مقامات دو طرف، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار شد.

در راستای راهبردهای کلان گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و همگام با تشکیل میز ساخت داخل قطعات در غرفه ساپکو در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی تهران، پنج قرارداد دوجانبه ساخت داخل و تعمیق ساخت داخل قطعات به امضای مدیران عامل طرفین و همچنین شش تفاهم‌نامه دو و سه جانبه ساخت داخل قطعات به امضای مقامات مرتبط در شرکت ساپکو و قطعه‌سازان رسید.

در این مراسم قراردادهای ساخت داخل قطعات لامپ هالوژنی مه‌شکن H8، یونیت کنترلی ایربگ و شیر CVVT با شرکت‌های تولیدکننده منعقد شد و همچنین قرارداد تعمیق ساخت داخل قطعات اجزای سانروف و توربوشارژ و افزایش تیراژ تولید توربوشارژر با دو شرکت قطعه ساز به امضا رسید.
همچنین شش تفاهم‌نامه‌ بومی‌سازی قطعات میان ساپکو و شرکت‌های توانمند داخلی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها که مبنا و آغاز همکاری‌های جدی و الزام‌آور ساپکو (ایران خودرو)و قطعه‌سازان دانش‌بنیان متقاضی بومی‌سازی قطعات ارایه ‌شده در میزهای ساخت داخل ساپکو هستند، قطعات شمع سوزنی، صفحات ال ای دی مالتی مدیا، اینفلیتپر ایربگ، ریل سوخت گاز و کالیپر برقی در اولویت پروژه‌های خودکفایی و بومی‌سازی شرکت‌های توانمندی داخلی قرار گرفتند.

امضای قرارداد و تفاهم‌نامه‌های مذکور در راستای تقویت و توسعه همکاری ساپکو و شرکت های دانش بنیان و بهره‌مندی همه جانبه از توان تولید و ساخت داخل در سطح کشور و توسعه ساخت داخل صورت گرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟