با مدل 2020 سری 2 خودروهای BMW بیشتر آشنا شویم

۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

خودروپلاس-برای خریداران خودروهای BMW که به دنبال همان جذابیتی هستند که به از گذشته با نام این شرکت و خودروهای آن پیوند خورده است، هم کلاس کوپه و هم کلاس کانورتیبل سری 2 خودروهای انتخاب مناسبی است؛ حتی اگر کمی هم همه چیز چندان سر جایش نباشد. این خودرو موفق می‌شود با یکی از دو موتور توربوشارژ خود -4 یا 6 سیلندر- دیگر خودروهای لوکس هم‌رده خود همچون ILX شرکت آکورا، A3 شرکت آئودی و یا A-class شرکت مرسدس بنز را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»،برای خریداران خودروهای BMW که به دنبال همان جذابیتی هستند که به از گذشته با نام این شرکت و خودروهای آن پیوند خورده است، هم کلاس کوپه و هم کلاس کانورتیبل سری 2 خودروهای انتخاب مناسبی است؛ حتی اگر کمی هم همه چیز چندان سر جایش نباشد. این خودرو موفق می‌شود با یکی از دو موتور توربوشارژ خود -4 یا 6 سیلندر- دیگر خودروهای لوکس هم‌رده خود همچون ILX شرکت آکورا، A3 شرکت آئودی و یا A-class شرکت مرسدس بنز را پشت سر بگذارد. یک سیستم دنده دستی شش سرعته و همچنین یک سیستم دنده اتوماتیک هشت سرعته نیز برای این خودرو توسط شرکت آلمانی تهیه شده است. شاید رقبای خودرو شیک‌تر، لوکس‌تر و یا از نظر تکنولوژیک پیشرفته‌تر باشد، با این حال اما رانندگی با سری 2 جذاب و درگیرکننده است و همین آن را انتخاب خوبی برای مشتاقان رانندگی در بازار تبدیل می‌کند.

چه چیزهایی در سال 2020 به این خودرو اضافه شده است؟

BMW ظاهر سری 2 را در سال 2020 تغییراتی داده است. از جمله تفاوت‌های این خودرو با مدل‌های سال‌های گذشته می‌توان به چراغ‌های عقب تیره‌تر، قاب بخش جلویی سیاه یا خاکستری، تغییر طراحی لاستیک‌ها و همچنین قاب آینه سیاه اشاره کرد. برف پاک‌کن‌های حساس به باران به طور پیش‌فرض  روی تمام کلاس‌ها قرار گرفته و یک مدل رنگ آبی معروف به آبی Long Beach حالا روی کلاس M240i قابل دسترس است. خبر بد اما اینکه قرمز متالیک و قهوه‌ای درخشان روی این مدل قابل دسترس نخواهد بود. انتظار می‌رود که یک مدل از نو طراحی‌شده از کوپه‌های سری 2 این شرکت‌ برای عرضه در سال 2022 در حال ساخت باشند.

کلاس قیمت
230i $36,295
M240i $47,795

کلاس‌های مختلف این خودرو و قیمت هر کدام

چه عملکردی از مدل 2020 سری 2 می‌توان انتظار داشت؟

هیچکدام از 2 موتوری که برای سری 2 تدارک دیده‌ شده‌اند، شما را ناامید نخواهند کرد. یک حسن دیگر برای سری 2 اینکه در کنار هر دو موتور می‌توان سیستم دستی را مورد استفاده قرار داد. البته همانطور که گفته شد، یک سیستم انتقال قدرت  هشت دنده اتوماتیک نیز برای این خودرو تدارک دیده شده است. اگر به سراغ کلاس 230i بروید، موتور توربوشارژ 4 سیلندر 248 اسب بخاری انتظار شما را می‌کشد که همیشه برای حرکت کردن تنها منتظر یک اشاره پای شما روی پدال گاز است. کلاس M240i اما دنیای خاص خود را دارد. اغراق نیست اگر این خودرو را به خاطر سرعتش به یک صاعقه تشبیه کنیم. موتور توربو شارژ 3 لیتری شش سیلندر این خودرو آن را همچون یک موشک ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به لطف فرمان‌گیری دقیق و سریع و همینطور شاسی محکم و خوش‌ساخت، به سادگی و ظرافت می‌توان سری 2 را لای پیچ و خم جاده‌ها به جلو راند. رانندگی روی جاده‌هایی که آسفالت آن‌ها دیگر چندان مرغوبیتی ندارد، معمولاً خوب است و به لطف سیستم تعلیق خوبی که روی خودرو قرار گرفته است، مسافران معمولاً تکان خاصی حس نمی‌کنند. سر پیچ‌های متوالی اما سری 2 مسافران را طوری تکان می‌دهد که ممکن است این حس به آن‌ها دست دهد که سوار اسب‌‌های اسباب بازی شهربازی شده‌اند! در کلاس M240i، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر به همراه‌ شوک‌های قابل تنظیم به صورت پیش‌فرض نصب شده است. این دو امکان در کنار لاستیک‌های فوق‌العاده از نوع  Plus Grippy Summer  به خودرو قدرت هندلینگ فوق‌العاده‌ای می‌دهد؛ به نحوی که واکنش‌های راننده، آناً به حرکت اتومبیل انتقال داده می‌شود.

ب ام و +خودروپلاس1

سری 2؛ پر مصرف یا خودرویی معقول؟

سری 2 از موتورهایی قدرتمند و جذاب برخوردار است؛ پس چندان بعید نیست که با خودرویی خیلی بهینه از منظر مصرف سوخت، روبرو نباشیم. واقعیت اما درست برعکس است: سری 2 یکی از اقتصادی‌ترین خودروها در بین خودروهای مشابه است. کلاس 230i تمام چرخ متحرک که ما در یک مسیر 200 مایلی بزرگراهی تست کردیم، نسبت به نمراتی که سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) به آن اعطا کرده بود، عملکرد بهتری از خود نشان داد. البته دیگر خودروهای هم‌رده که ما تست کردیم نیز چنین بودند؛ منتهی این مساله از ارزش‌های این خودروی آلمانی نمی‌کاهد. سری 2 حدوداً 6.7 لیتر بر 100 کیلومتر سوخت مصرف کرد که نسبت به خودروهای هم‌رده خود کماکان بهینه محسوب می‌شود و آن را به یک کوپه با عملکرد عالی و بهینه و مناسب بزرگراه‌ها تبدیل می‌کند.

ب ام و +خودروپلاس

BMW چه تدابیری برای امنیت خودروی جدید خود تدارک دیده است؟

سری 2 توسط موسسه بیمه امنیت بزرگراهی نمرات  بسیار خوبی دریافت کرده است. دیگر متولی سنجش امنیت جاده‌ای یعنی سازمان ملی امنیت بزرگراهی اما تاکنون آزمایشی روی این خودرو انجام ندادهاست. روی تمام کلاس‌های این خودرو امکاناتی در این زمینه به طور پیش‌فرض گنجانده شده است. این امکانات عبارت هستند از:

  • هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار (به صورت پیش‌فرض)
  • حس‌گرهای پارک کردن در عقب و جلوی خودرو (به صورت پیش‌فرض)
  • هشدار خارج شدن از خط (به صورت پیش‌فرض)

پرشیا خودرو فروش و خدمات پس از فروش خودروهای ب ام و و مینی در ایران را برعهده دارد این شرکت با معرفی برند پرشیا سان خیال ب ام و ومینی سواران را از اصالت قطعات این خودروها راحت نموده است

بیشتر بخوانید:چیزهایی که باید درباره مدل ۲۰۲۰ BMW سری ۷ بدانید

ترجمه :تحریریه خودروپلاس

انتهای پیام/

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟