تست مدل 2021 خودروی M440i؛ BMW این بار چه در چنته دارد؟

۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

کسانی که خیلی پابند سنت‌ها هستند احتمالاً خواهند گفت که خودروهای جدید سری 4 فقط یک شباهت کوچک به BMW دارند؛ انگار که کسی خواسته باشد بدون خرید لایسنس این خودروها، آن‌ها را در یک بازی ویدئویی بازسازی کرده باشد. آن‌ها همچنین به صفحه مشبک جلوی خودرو که با طراحی عمودی‌اش حسابی توی چشم است هم اشاره خواهند کرد. اما آنچه از همه این‌ها ناامیدکننده‌تر است این است که رانندگی با این خودرو آنقدری که از یک کوپه اسپورت BMW انتظار داریم، خوب نیست!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودرو پلاس،کسانی که خیلی پابند سنت‌ها هستند احتمالاً خواهند گفت که خودروهای جدید سری 4 فقط یک شباهت کوچک به BMW دارند؛ انگار که کسی خواسته باشد بدون خرید لایسنس این خودروها، آن‌ها را در یک بازی ویدئویی بازسازی کرده باشد. آن‌ها همچنین به صفحه مشبک جلوی خودرو که با طراحی عمودی‌اش حسابی توی چشم است هم اشاره خواهند کرد. اما آنچه از همه این‌ها ناامیدکننده‌تر است این است که رانندگی با این خودرو آنقدری که از یک کوپه اسپورت BMW انتظار داریم، خوب نیست!

خودروپلاس -ب ام و

طراحی مجدد سری 4 آن را شبیه نسل جدید خودروهای سری 3 می‌کند. با اینکه جای چرخ هر دو 112 اینچ است، با این حال سری 4 یک یا دو اینچ بلندتر، عریض‌تر و پایین‌تر است  و صندوق عقب عریض‌تری هم دارد. این ابعاد بزرگتر با خود صندلی عقب بزرگتری هم به هماه دارد که این خودرو را برای بزرگسالانی با قامت متوسط قابل پذیرش می‌کند. در کل می‌توان گفت که این خودروی جدید سری 4 شبیه یک خودروی سری 8 کوچک‌تر شده است؛ با این حال بر خلاف سری 8، هنوز کاملاً شبیه یک فورد موستانگ نشده است.

این تغییرات سبب شده وزن استاندارد سری 4 کاهش افزایش پیدا کند. حالا کلاس M440i Xdrive این خودرو وزنی نزدیک به دو تن دارد که در خودروی آزمایشی ما درصد قابل توجه 53.8 درصد از آن روی چرخ‌های جلو گذاشته شده است. حتی با لاستیک‌های 19 اینچی مدل 4S summer، باز هم این خودرو کمتر از میزانی که به آن فرمان می‌دهیم حرکت می‌کند. این خودرو موفق شد از سرعتی معادل حدود 110 کیلومتر بر ساعت، در 45 متر به توقف کامل برسد؛ عددی که ما بهتر از آن را پیشتر چه در سری 3 و چه حتی در بعضی سدان‌های هم‌خانواده با این خودرو ما دیده بودیم.

تست مدل 2021 خودروی M440i

فرمان M440i از فناوری نرخ متغیر بهره می‌برد. در این فرمان‌ها بسته به سرعت اتومبیل، نرخ پاسخ‌دهی فرمان به حرکات دست راننده متفاوت است. با این حال می‌توان گفت فرمان این خودور چندان خوب به حرکات دست راننده پاسخ نمی‌دهد. نرخ تقریباً سریع دنده فرمان تنها حس مصنوعی بودن حرکات خودرو را تقویت می‌کند. اینجور فرض کنید که جای رانندگی آرام و یکنواختی که از کمک‌های تطبیق‌پذیر و همچنین مجموعه‌ خودروهای سری 4 انتظار داشتیم  را با یک خودروی اسپورت که معمولاً در گرند تورها به کار می‌شود، تکریب کنید. می‌توان گفت با تمام این اوصاف M440i، باز هم بسادگی و با سرعت مسیر یک جاده پرپیچ‌وخم را می‌پیماید؛ هر چند تجربه نهایی به همان رضایت‌بخشی که در گذشته بود، نیست.

تست مدل 2021 خودروی M440i

به رغم آنچه گفته شد، M440i هنوز هم به حدی سریع است که می‌تواند در 3.8 ثانیه از سرعت صفر به صد برسد. خودروی جدید BMW این شتاب را مدیون موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوی فوق‌العاده خود است. یک موتور-ژنراتور 48 ولتی نیز در این خودرو گنجانده شده که به موتور پیش از اینکه سیستم توربو به کار بیفتد، کمک می‌کند. تجربه‌ای که ما از تست خود روی این خودرو بدست آوردیم این بود که در از این نظر هیچ وقفه‌ای در کار این خودرو پیش نخواهد آمد. با اینکه از بابت عرضه شدن مدل دنده دستی از این خودرو می‌بایست ناراحت بود، با این حال سیستم هشت دنده اتوماتیک ZF به همان خوبی همیشه است.

تست مدل 2021 خودروی M440i

این اولین تستی است که ما روی مدل‌های 20201 سری 4 BMW انجام دادیم. همچنان امیدوار هستیم که کلاس‌های دیگر این خودرو ارتباط بهتری با راننده برقرار کنند. بیشتر امید ما هم به کلاس 430i است. این خودروی 4 سیلندر قرار است به طور پیش‌فرض از فرمان غیرمتغیر و کمک فنرهای منفعل بهره ببرد و احتمالاً پرچمدار خودروهای BMW از نظر دینامیک بودن خواهد بود. این تنها خودروی سری 4 است که تاکنون عرضه شده و از سیستم دیفرانسیل عقب بهره می‌برد. در آینده یک مدل 6 سیلندر دیفرانسیل عقب نیز از این خودرو عرضه خواهد شد.

عملکرد فوق‌العاده آخرین مدل‌های M3 و M4 که هر دو نیز از دریچه مشبک عمودی در بخش جلویی خود بهره می‌برند، باعث می‌شد این طراحی جنجال‌برانگیز را بپذیریم. با این حال عملکرد نه چندان چشم‌گیر M440i باعث می‌شود به سادگی نتوان ظاهر جدید سری 4 را نادیده گرفت.

تست مدل 2021 خودروی M440i

شرکت پرشیا خودرو فروش و خدمات پس از فروش خودروهای ب ام و ومینی در ایران را برعهده دارد این شرکت برای رفاه حال مشتریان خود برند پرشیا سان را در حوزه قطعات اورجینال ب ام و ومینی به ثبت رسانده است و مصرف کنندگان این نوع خودروها میتوانند قطعات اصلی رابا نشان پرشیا سان خریداری کنند.

ترجمه :تحریریه خودروپلاس

انتهای پیام /

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟