اخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگتست و بررسی

تست و بررسی اینرودز

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، چند سالی میشه که بنا به دلایل مختلف اوضاع و احوال اقتصادی چندان خوب نیست. قیمت همه چی رفته بالا.درسته که هنوز چرخای اقتصاد می چرخه .ولی خوب بدون تعارف باید بگیم که خیلی روون نیست. بالا رفتن قیمت اجاره بها و مواد اولیه و ابزار کار و خلاصه شرایط شروع یک کسب و کار و تجارت هم مزید بر علت شده.یعنی شاید خیلی از افراد ایده و طرح دارن و توانایی راه اندازی یه کسب و کار تازه هم دارند. ولی مشکلاتی که پیش روی اونا قرار داده کار رو سخت کرده . تو همین شرایط اما هم ذائقه بازار و سلیفه ها تغییر کرده و هم فعالان خرد و کلان دوست دارن که برای ارائه هر چه بهتر و با کیفیت تر خدمات و سرویس ها مد نظر ٬ پیشرفت کنند و با خلاقیت و سرویس هاخوب و ناب بتونن سهم بازارشون بیشتر کنن و به تعداد مشتریاشون اضافه کنن. مشکل اینجاست که به رغم همه تلاش ها و کوشش ها و خلاقیت ها بازهم کار  اونجوری که  باید و شاید درست جفت و جور از کار در نمیاد.انگار یه چیزی کمه. البته کم بود.چون حالا با ون اینرودز خیلی از افراد به اونی که دنبالش بودن می تونن برسن. یعنی میشه این ون جمع و جور بهمن موتور رو یک مشاور کسب و کار دونست.میشه اونه یه آچار فرانسه تو حمل و نقل و صنایع وابسته به شمار آورد.

یعنی اینرودز غیر از اینکه یک گزینه مناسب برای کسب و کارهای کوچک با یه دنیا قابلیت و کاربری مختلف به شمار میاد٬ برای خیلی از کسب وکارهای جاری نیز می تونه مناسب باشه. ساده تر اینکه اینرودز رو می شه یک استاندارد و شاخص جدید در حمل و نقل تو  اقتصاد خرد و کلان تعریف کرد. ونی همه کاره که می تونه شبیه اون چیزی درباید که مالکش دوست داره یا اون شغل بهش نیاز داره.

اینرودز بهمن موتور اسفند ۱۴۰۰ رونمایی و خرداد سال ۱۴۰۱ عرضه اولیه اش شروع شد .البته این ون که تا حالا در دو نسخه کارگو و مسافری  توسط بهمن موتور تولید و عرضه بر پایه  دانگ‌ فنگ سی‌اس ۳۵ ساخته شده  که  اولین بار تو  سال ۲۰۱۲ به بازار چین راه پیدا کرد . 

ظاهر خارجی این ون مسافری اقتصادی، با نسخه باری آن تفاوتی ندارد و تنها رودری‌ها و پنجره‌ها اضافه شده‌اند؛ اما فضای داخلی بسیار متفاوت است و ۷ صندلی به آن اضافه شده که مجموع ظرفیتش به ۹ نفر می‌رسد.

 

حالا شاید بعضیا خرده بگیرند که این محصول قدیمیه .اما گذشته از اینکه می شه خیلی از محصولات قدیمی تر رو بهشون نشون داد که براشون سر و دست می شکنن. باید گفت که این خودرو هم توسط بهمن موتور به روز رسانی شده و هم با توجه به طراحی ای که داره به صورت ویژه می تونه امکانات خاصی به دارندگانش عرضه کنه. 

در واقع ظاهر جعبه ای این رودز باعث شده که فضای بار کاربردی تر و قابلیت بسیار بالایی برای استفاده حداکثری داشته باشه.

نمای عقب بسیار ساده و با ورق‌های فلزی پوشیده شده است. هر چند طراحی شاید قدیمی باشه ام سادگی و هماهنگی بین اجزا همچنان اونو قابل قبول می کنه .در واقع باید در نظر داشت که این یک خودروی کار به شمار می آید و برخی مشخصه ها نیز در طراحی ظاهری هم رعایت شده. مثل  آینه‌های جانبی بزرگ که بر برای نمایش هرچه بیشتر اطراف خودرو و کاهش نقاط کور طراحی شده ان.  در از امتیازات این خودرو باید به وجود دو درب کشویی در هر دو طرف خودرو اشاره کرد که امکان بارگیری و تخلیه آن را راحت‌تر کرده و امکان پارک کردن خودرو را در هر دو طرف خیابان برای تخلیه و بارگیری، راحت‌تر و کم خطرتر می‌کند. در عقب بزرگ اینرودز هم کاملا  برای پر کردن فضای ۵ مترمکعبی داخل کابین، کاربردی و کافی به نظر می‌آید.

طراحی داخلی

همانطوری که اشاره شد اینرودز یه ون تجاری یا ساده تر خودروی کاره که برای حمل و نقل ساخته شده. سازنده در طراحی داخل کابین هم این نکته را مد نظر داشته ٬ به همین دلیل که در داخل بیشتر از پلاستیک سیاه برای جلوی کابین استفاده شده و در برخی جاها برای ایجاد تعادل و زیبا تر کردن این سادگی از رنگ نقره ای هم استفاده شده .بنابراین طراحی داشبورد نیز ساده است.این تفکر در بخش بار نیز به کار گرفته شده و به همین دلیل 

غیر از چند قطعه پوششی در پایین اتاق، تو سایر قسمت‌ها پنل‌های فلزی به کار رفته  و فقط سقف دارای یک پوشش ساده است. طراحی داشبورد نیز ساده است. استفاده از  ورق آجدار فلزی در کف کابین هم  در سالم ماندن این بخش در دراز مدت اثر به سزایی خواهد داشت و کوتاهی پالانی‌های گلگیر نیز، در بارگیری آسان و استفاده حداکثری از فضای داخل، موثر خواهد بود.

امکانات

خوب تا این جا متوجه شدیم که با یک ون تجاری طرف هستیم یعنی نباید توقع آپشن ها بسیار زیاد و خاص داشته باشیم.اما در عین حال اینرودز دو کیسه هوا، تهویه مطبوع، دوربین عقب، چراغ روشنایی روز یا دیلایت،٬فرمان کمکی برقی ٬ دوربین ثبت وقایع جلو ٬ سنسور پارک عقب ٬  حسگر پایش فشار باد تایرها٬سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی٬تهویه مستقل ردیف عقب،، سیستم مالتی مدیای ۹ اینچی، کاور محافظ بار آلومینیومی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری  ESP+TCS هم داره که برای خودرویی مناسب کار کفایت می کنه.

مشخصات فنی

اینرودز از یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر با تنفس طبیعی استفاده می‌کند که بالاترین قدرت آن برابر با ۱۰۵ اسب بخار و بیشترین گشتاورش نیز ۱۴۰ نیوتن.متر است. این پیشرانه برای خودرویی که با ظرفیت استاندارد بارگیری به وزن دو تن می‌رسد، ضعیف محسوب می‌شود. البته که ماکسیمم سرعت این خودرو که برابر با ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است، نشان از ضرایب سنگین گیربکس آن دارد تا توان اندک پیشرانه برای شروع حرکت یا در دنده‌های مختلف، مشکل‌ساز نباشد. مصرف سوخت این موتور حدود ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است که برای موتوری به حجم ۱.۵ لیتر زیاد اما برای خودرویی به وزن ۲ تن، قابل قبول خواهد بود.

البته یکی از ویژگی ها اینرودز اینه که علاوه بر پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه و دارا بودن استاندارد یور ۵ از طریق نرم افزار می تونه یورو ۶ رو هم پاس کنه. ضمن اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. 

یه نکته قابل توجه اینرودز هم اینه که تسمه تایم نداره و به جاش زنجیر تایم داره .یعنی تا ۴۰۰ هزار کیلومتر، نیازی به تعویض این قطعه به وجود نخواهد اومد.

اینرودز تا به اینجا نشون داده که به عنوان خودروی کار از هر جهت قابلیت های خوبی داره و با وجود اینکه تو بازار ایران این نوع ون زیاد نیست اما خوب باید با رقبایی مثل فیات دوکاتو و  هیوندای H350 دسته و پنجه نرم کنه. 

البته با وجود قیمت مناسبه و قابلیت استفاده در کابری ها مختلف بعضیا طراحی و ضعیف بودن موتورش را نقطه ضعف اینرودز می دونن. با این حال به نظر می رسه که این حجم از موتور برای حمل و نقل درون شهری مناسب باشه. 

ضمن ایکنه قیمت ٬ خدمات پس از فروش مناسب اینرودز رو میشه یکی از مزیت های رقابتی اون به شمار آورد.

اینرودز با قابلیت های بالا 

در واقع اینرودز رو می تونیم یک خودروی منعطف با قابلیت های بالا به شمار بیاریم.به راحتی می تونه خودش را بر ارائه سرویس در مشاغل بسیار تطبیق بده .یعنی هم می تونه تو یه قنادی کار کنه یا اینکه تو به اسباب بازی فروش باشه. می تونه تو حمل و نقل ایمن اشیای آنتیک و عتیقه و حساس حضور داشه باشه و هم می تونه کمپر بشه.

اینرودز می تونه یه رستوران سیار بشه و هزارتا شغل دیگه که به جای قفل کردن سرمایه برای پول پیش و کرایه میشه باهاش ابزار و ادوات مورد نیاز رو تهیه کرد.

خلاصه اینکه اینرودز هم می تونه کیفیت ٬ ایمنی و شخصیت کسب و کارها را تصمین کنه و بالا بره هم می تونه یک فروشگااه٬رستوران یا کافی شاپ سیار باشه. در واقع اینرودز یه راه سادس برای اینکه بش باهاش هزار تا کار کرد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا