توکلی سپر بلای منطقی شد؟

۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
توکلی

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» ، عبدالله توکلی لاهیجانی،بعد از 30 ماه از وزارت صمت رفت و مهرداد خسروی آمد. خسروی از شهریورماه سال جاری به عنوان معاون دفتر خودرویی وزارت صمت مشغول به کار شده بود و حالا مدیرکل این دفتر شده است. با این حال آنگونه که شنیده می شود، بسیاری از خودروسازان […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» ، عبدالله توکلی لاهیجانی،بعد از 30 ماه از وزارت صمت رفت و مهرداد خسروی آمد.

خسروی از شهریورماه سال جاری به عنوان معاون دفتر خودرویی وزارت صمت مشغول به کار شده بود و حالا مدیرکل این دفتر شده است.

با این حال آنگونه که شنیده می شود، بسیاری از خودروسازان با توجه به نحوه برخورد و دیدگاهی که توکلی به آنان داشت ، دل خوشی از وی نداشتند.

حتی برخی معتقد هستند که تفکرات خودرویی منطقی و توکلی باعث عزل فاطمی امین شده است.

طی این مدت توکلی لاهیجانی نه تنها رابطه خوبی با رسانه های تخصصی برقرار نکرد، بلکه بر اساس شنیده ها با خودروسازان بخش خصوصی هم چندان ارتباط خاصی نداشت.

البته این اواخر از برخی شرکت های خصوصی دیدار کرد.با این حال به نظر می رسد که کمی برای دلجویی و فهم مشکلات آنان دیر شده بود.

در واقع اگر توکلی قصد داشت که ازنزدیک با مشکلات این خودروسازان آشنا شود،باید سال گذشته حداقل برای یک ساعت هم که شده به نمایشگاه خودرو می آمد

چهارمین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب سال گذشته در حالی برگزار شد که از مدیران ارشد وزارت صمت ، فقط رئیس هیات مدیره وقت ایدرو به محل برگزاری آن آمد. البته وی نیز در راه برگشت ازمراسمی دیگر به شهر آفتاب آمد.

البته توکلی در مدت زمانی که در وزارت صمت مسئولیت داشت،جلسات متعددی با خودروسازان برگزار می کرد. ولی این جلسات به نوعی تشریح برنامه هایی بوده است که برای آنان در نظر گرفته شده بود.

آنگونه که شنیده می شود،نظرات آنها اهمیتی چندانی نداشته و مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در قامت دانای کل گویا به تحمیل اندیشه خود می پرداخته است.

البته از یک سو و به طور رسمی اظهار نظری در این مورد وجود ندارد و از سوی دیگر مشخص نیست که آیا واقعا این نوع رفتار و تحمیل برنامه های تولید محصول تفکر خود توکلی بوده است یا اینکه خود توکلی نیز اهداف و برنامه های کلان معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت را تشریح و پیگیری می کرده است.

مشخص نیست که آیا واقعا توکلی در تصمیم ها تاثیرگذار بوده یا مجری آنها بوده است؟

با این حال به باور بسیاری ازکارشناسان معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت،منوچهر منطقی ، نفر اول خودرویی وزارت صمت به شمار می آید.

به عبارت بهتر، وضعیت امروز این صنعت از جمله ، تولید، واردات و بازار را می توان محصول تیم فکری منطقی دانست.

با این حال هنوز وی به عنوان مغز متفکر خودرویی وزارت صمت مشغول به فعالیت است . توکلی هم بعد از فاطمی امین از وزارت صمت رفت و حالا مهرداد خسروی آمده است.

هنوز در خصوص چرایی این رفت و آمد ، اظهار نظری نشده است. با این حال هنوز معلوم نیست که توکلی آیا سپر بلای مغز متفکر خودرویی وزارت صمت شده است ؟ یا اینکه جواب ندادن راهکارها و برنامه هایش را کلید ورود به دفتر خودرویی وزارت صمت را از وی گرفته است.

غباس مغاری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید