اخبار عمومی خودروخودروسازی خارجی

فورد درجا زد

فورد موتور گزارش داد که فروش خودروهای الکتریکی در ژانویه حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است زیرا این صنعت با کاهش تقاضا برای خودروهایی که معمولاً گرانتر از همتایان بنزینی خود هستند، مقابله می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» این خودروساز ۴۶۷۴ دستگاه خودروی برقی در ژانویه فروخت، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۵۲۴۷ دستگاه فروخته شده بود. کاهش تقاضای خودروهای برقی به دلیل افزایش نرخ بهره، برخی خودروسازان را وادار به کاهش تولید کرده است.

ماه گذشته، فورد اعلام کرد که تولید وانت برقی F-۱۵۰ لایتنینگ خود را در کارخانه خود در میشیگان کاهش می‌دهد و تولید شاسی‌بلندهای برونکو و پیکاپ‌های رنجر را افزایش می‌دهد. قیمت بالای خودروهای برقی و نگرانی از محدودیت برد این خودروها، به ویژه در مناطق روستایی به دلیل نبود زیرساخت شارژ، به فروش خودروهای هیبریدی دامن زده است.

طبق گزارش رویترز، سال گذشته، جیم فارلی، مدیر عامل فورد گفت که این شرکت برنامه‌هایی برای چهار برابر کردن فروش هیبریدی‌های گازی الکتریکی در پنج سال آینده دارد. مجموع فروش فورد در ماه ژانویه با افزایش ۴.۳ درصدی به ۱۵۲ هزار و ۶۱۷ دستگاه رسید که با جهش ۴۲.۷ درصدی در فروش خودروهای هیبریدی کمک کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا