مشخصات فنی چری تیگو 9 لوکس ترین شاسی بلند چینی

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» تیگو 9 محصول جدیدی از شرکت چری است که ویژگی‌های منحصر به فرد ان می‌تواند بازار خودرو را تغییر دهد.  طی سال‌های اخیر محصولات چری در بازار ایران عرضه شده و خریداران ایرانی کم و بیش با این برند آشنا هستند. با گذر زمان محصولات چری در بازار ایران […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» تیگو 9 محصول جدیدی از شرکت چری است که ویژگی‌های منحصر به فرد ان می‌تواند بازار خودرو را تغییر دهد.  طی سال‌های اخیر محصولات چری در بازار ایران عرضه شده و خریداران ایرانی کم و بیش با این برند آشنا هستند. با گذر زمان محصولات چری در بازار ایران شناخته‌تر شد و این شرکت به سمت تولید محصولات مدرن و لوکس رفت. حالا بعد چند سال چری یک شاسی بلند لوکس و بزرگ به نام تیگو 9 را معرفی کرده که می‌تواند مانند برادران کوچکتر خود تیگو 5 و 7 نظر خریداران را به خود جلب کند.

مشخصات ظاهری چری تیگو 9

ابعاد بزرگ این خودرو در همان نگاه اول جلب توجه می‌کند. علاوه بر این، طراحی زیبا و مدرن چری تیگو 9 دیگر ویژگی ظاهری آن است. چراغ‌های کشیده این خودرو در کنار جلو پنجره بزرگ زیبایی خاصی به آن داده است. فاصله مناسب این خودرو از زمین باعث شده این شاسی بلند بزرگ جذاب به نظر برسد. در نمای بغل می‌توانید رینگ‌های جذاب و طراحی شیب‌دار پنجره‌ها را ببینید. در نمای عقب چراغ باریک اما کشیده این اتومبیل را می‌بینید که از سمت چپ تا راست کشیده شده است. وسط چراغ نام چری به انگلیسی نوشته شده و پلاک اتومبیل هم بر روی درب صندوق عقب نصب می‌شود. دو خروجی اگزوز را هم در بخش پایینی و دو طرف اتومبیل می‌بینید.

فضای داخل کابین بسیار مدرن و جذاب با استفاده از چرم طراحی شده است. کنسول سمت راست راننده فضای بین دو صندلی جلو را کامل اشغال کرده و کامل به داشبور متصل شده است. بر روی داشبورد فقط مانیتور عریض به علاوه 5 خروجی کانال کولر دیده می‌شود. مانیتور مدیا و نمایگشر دیجیتال پشت فرمان به یکدیگر چسبیده و کنار هم قرار گرفته‌اند تا نمایی یک دست را نشان دهند، این نمایشگر دارای زاویه‌ای به سمت راننده است تا راننده راحت‌تر بتواند آن را ببیند. زیر این نمایشگر در وسط داشبورد سه خروجی کولر قرار دارد. دو خروجی دیگر کولر در دو طرف داشبورد در کنار درب ورودی قرار گرفته است. فرمان زیبای دور چرم این خودرو به صورت دایره نیست و بخش پایینی آن دارای زاویه است. بر روی فرمان یک سری دکمه برای کنترل بخش‌های مختلف تعبیه شده است.

مشخصات فنی چری تیگو 9

چری برای این خودرو در مرحله اول یک موتور 4 سیلند با حجم 2 لیتر را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی معادل 261 اسب بخار را تولید کند. این موتور توربوشارژ توانایی تولید گشتاوری معادل 400 نیوتون متر را دارد. چری برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها از یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک استفاده کرده است. این گیربکس قدرت موتور را به هر 4 چرخ اتومبیل انتقال می‌دهد. تیگو 9 می‌تواند به سرعت 205 کیلومتر در ساعت برسد که برای شاسی بلندی با این ابعاد زیاد هم بد نیست. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو چیزی معادل 7.7 لیتر در 100 کیلومتر است که برای خودروی بزرگی مانند تیگو 9 خوب به نظر می‌رسد.

اما به احتمال زیاد چری یک موتور پلاگین را هم برای تیگو 9 در نظر بگیرد. هرچند که چری در مورد این موتور اطلاعات زیادی را در دسترس قرار نداده است اما حجم این موتور هم 2 لیتر است و 4 سیلندر دارد. این موتور پلاگین می‌توانید مسافتی معادل 1300 کیلومتر را بدون توقف طی کند. اما موضوعی که در مدل پلاگین بسیار جلب توجه می‌کند شتاب بی‌نظیر آن است که تنها در 4.5 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد.

ابعاد چری تیگو 9

همان طور که در بخش‌های قبلی هم به آن اشاره کردیم تیگو 9 یک اتومبیل بزرگ است. این خودرو ظرفیت 7 سرنشین را دارد که به راحتی و بدون کمبود فضا می‌توانند در آن جای بگیرند. طول این خودرو ۴۸۲۰ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۹۳۰ میلی‌متر است. ارتفاع این خودرو ۱۶۹۹ و فاصله بین دو محور جلو و عقب هم ۲۸۲۰ میلی‌متر است. چری برای تیگو 9 رینگ‌های 19 و 20 اینچی را در نظر گرفته است. اندازه و ابعاد چری تیگو 9 را باید با تویوتا لندکروزر و کیا سورنتو قیاس کنید. هرچند که در این قیاس از نظر موتور و اندازه شاید چری تیگو 9 را در وضعیت پایین‌تری قرار بدهد اما با توجه به قیمت و شرایط خودروهای چینی می‌توان به آن نمره قبولی نسبتا خوب را داد.

آپشن ها و امکانات رفاهی چری تیگو 9

سیستم دیجیتالی هوشمند که با استفاده از یک تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 پردازش می‌شود باعث شده راننده بتواند به بهترین شکل ممکن به امکانات رفاهی دسترسی داشته باشد. اغلب بخش‌ها به وسیله نمایشگر 12.3 اینچی روی داشبورد قابل مدیریت است، از جمله این بخش‌ها سیستم صوتی و تصویری است. کنسول بزرگ سمت راست راننده دارای شارژر بی‌سیم برای دو گوشی است. در زیر این کنسول فضای بزرگی برای قرار دادن اشیاء در دسترس راننده است. بر روی این کنسول خروجی پورت‌های USB به علاوه خروجی برق 220 ولت قرار دارد. سیستم صوتی تیگو 9 دارای 14 بلندگو و سیستم نورپردازی 255 رنگ است.

چری برای راحتی کار راننده دنده الکترونیکی پشت فرمان را در نظر گفته است. همچنین صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند. در صورتی که نسخه 7 نفره را خریداری کنید صندلی‌های ردیف دوم هم به صورت برقی تنظیم می‌شوند. سنسور باران زمانی که هوا بارانی شود پنجره‌ها را به صورت خودکار بالا می‌کشد. کروز کنترل تطبیق پذیر توانایی راننده در مسیرهای طولانی را بالاتر می‌برد. سیستم فرمان صوتی کمک بزرگی به راننده در مدیریت بخش‌های مختلف می‌کند. تهویه اتوماتیک سه کاناله می‌تواند دمای داخل کابین را به بهترین شکل تنظیم کند. صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و سردکن هستند که در تابستان و زمستان از سرد و گرم شدن صندلی و اذیت شدن راننده جلوگیری می‌کند. رانندگی سطح ۳ خودران از دیگر ویژگی‌های چری تیگو 9 است.

امکانات ایمنی چری تیگو 9

ترمز پارک برقی و سیستم رانندگی بین خطوط از جمله امکاناتی است که در زمان سکون و حرکت از منحرف شدن اتومبیل جلوگیری می‌کند. رادار نقطه کور از وجود وسایل نقلیه‌ای که در دید راننده نیست خبر می‌دهد. ترمزهای ضد قفل ABS از دیگر امکانات ایمنی این خودرو است که راننده را برای کنترل اتومبیل یاری می‌کند. همچنین وجود کیسه‌های هوا اجازه نمی‌دهد تا سرنشینان در زمان توقف ناگهانی دچار آسیب شوند.

 

خبرنگار:نادر شاه نشین

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟