مقاومت در برابر تحريم‌ها، توسعه خودروسازي ايران را به‌دنبال دارد

۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خودرو پلاس ،محسن جهرودي در بازديد از شركت سازه‌گستر سايپا با اشاره به ضرورت توجه به توسعه داخلي‌سازي قطعات خودرو در دوران تحريم‌ها افزود: در صورتي كه صنعت خودروسازي ايران بتواند در برابر تحريم‌هاي فعلي ايستادگي كرده و از ظرفيت‌هاي خود به‌خوبي استفاده كند، در آينده اين صنعت بسيار قوي‌تر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خودرو پلاس ،محسن جهرودي در بازديد از شركت سازه‌گستر سايپا با اشاره به ضرورت توجه به توسعه داخلي‌سازي قطعات خودرو در دوران تحريم‌ها افزود: در صورتي كه صنعت خودروسازي ايران بتواند در برابر تحريم‌هاي فعلي ايستادگي كرده و از ظرفيت‌هاي خود به‌خوبي استفاده كند، در آينده اين صنعت بسيار قوي‌تر و پوياتر خواهد بود.

به گفته جهرودي قطعه ECU خودرو كه برخوردار از فناوري بسيار پيشرفته‌اي است و صنعت خودروسازي ايران براي تأمين آن، همواره به بازارهاي خارجي وابسته بوده، با كمك و همكاري گروه خودروسازي سايپا داخلي‌سازي شده كه با اين امر، يك تحول مهم در اين صنعت شكل خواهد گرفت.

وي كه از بخش‌هاي تأمين قطعات، بررسي كيفيت و ارتباطات سازه‌گستر بازديد مي كرد، ادامه داد: توانمندسازي قطعه‌سازان داخلي و كمك به توليد قطعات داراي فناوري پيشرفته، صنعت خودروسازي ايران را از منابع خارجي بي نياز كرده و موجب رشد و شكوفايي در داخل خواهد شد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تأكيد كرد: توليد قطعه مهم و پيچيده ECU دروازه ورود به ميدان توليد ساير قطعات پيشرفته در داخل است و مي‌تواند ما را مبدل به يك كشور داراي فناوري توسعه يافته در صنعت قطعه‌سازي كند.

جهرودي به فراخوان دعوت از نخبگان و صاحبان ايده‌هاي جديد در امر توليد قطعات توسط گروه خودروسازي سايپا اشاره كرد و گفت: با اين كار زمينه شناسايي ايده‌ها و نوآوري‌ها در عرصه قطعه‌سازي و خودروسازي را فراهم كرده‌ايم و قصد داريم با استفاده از همين ظرفيت‌هاي داخلي و بدون نگاه به خارج، نياز صنايع خود را تأمين كنيم.

وي در پايان گفت: با دوري از سياسي‌كاري و پرهيز از فضاي متأثر از حاشيه‌ها، رشد صنعت خودروسازي و قطعه‌سازي را دنبال مي‌كنيم تا از اين طريق هم دانش توليد در كشور توسعه يابد و هم كسب و كار درون‌سازماني به جايگاه مدنظر خود برسد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟