اخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگسرویس ویدئومعرفی خودرو

نگاهی به KMC X5 محصول جدید کرمان موتور

کرمان موتور KMC X5 را بعنوان محصول جدید خود و البته نسل ارتقا یافته جک اس5 بزودی وارد بازار خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»،KMC X5 محصول جدید کرمان موتور است که قرار است بزودی به بازار معرفی شود کرمان موتور که حالا به اولین خودروساز صادر کننده خودرو در بخش خصوصی بدل شده است و در سال ۱۴۰۱ پیشرفت های چشمگیری در توسعه زیر ساختهای تولیدی خود داشت و توانست عناوین مختلفی را در صنعت خودرو  به خود اختصاص دهد حالا پس از تکمیل بخش عمده ای از زیر ساختها دست به توسعه محصول زده است و خبر ها نشان میدهد در سال جاری باید منتظر یک سبد جدید از محصولات کرمان موتور بود .

در همین خصوص کرمان موتور بصورت رسمی اولین محصول سال جدید خودرا در اختیار خبرنگاران قرار داد تا به بررسی آن بپردازند . این محصول که میشود آن را خودروی ارتقا یافته جک s5به معنای واقعی نامید .

تغییرات اساسی  در بدنه و کابین و همچنین تا حدودی در پیشرانه  می تواند kmc x5 را برای مشتریان و خریداران این خودرو جذابکرده باشد در ادانه به معرفی این محصول خواهیم پرداخت :

کی ام سی ایکس5
کی ام سی ایکس۵

ابعاد و اوزان کی ام سی ایکس ۵

کی ام سی X5 در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۸۲۵، ۱,۸۷۰ و ۱,۷۵۸ میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور این خودرو ۲,۸۳۰ میلی‌متر است. فواصل عرضی چرخ‌های جلو و عقب نیز به ترتیب ۱,۵۷۵ و ۱,۵۹۰ میلی‌متر است. ارتفاع خودرو از سطح زمین ۱۷ میلی‌متر و زاویه ورود و خروج به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درجه است.

 وزن خالص این خودرو ۱,۶۸۰ کیلوگرم است. این میزان به شکل ناخالص ۲,۲۱۵ کیلوگرم است. بنابراین باید گفت که تغییر آنچنان زیادی از نظر ابعاد نسبت به اس ۵ وجود ندارد. اما به دلیل برخی تغییر ساختار بدنه KMC X5 نسبت به جک اس ۵ مقدار کمی بزرگتر است. اما محیط ابعاد و گنجایش محیط داخلی آن هیچ تغییری نسبت به قبل ندارد.

کی ام سی ایکس5
کی ام سی ایکس۵

طراحی بدنه

در جلو جک X5 یا کی ام سی ایکس ۵ یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل بزرگ و مشبک قرار دارد. در بالا و گوشه‌های راست و چپ جلوپنجره نوارهای  از کروم کشیده می‌شوند و به زیر محل قرارگیری چراغ‌ها پایان می یابد . چراغ‌های دیلایت از نظر گرافیکی شمایلی بوم رنگ مانند دارند. دو بخش مجزاء با لامپ‌های LED و قابی مشکی نیز وظیفه تأمین روشنایی اصلی خودرو را برعهده گرفته‌اند.

برروی کاپوت نیز جک از قوس های زولی استقاده کرده است.این خطوط چهره خودرو را از روبرو عضلانی می‌کنند. در نمای کنار کماکان میتوان جکS5رامشاهده کرد. اما وجود رینگ‌های پنج پره آلومینیومی دو رنگ با ابعاد ۱۸ اینچی، نوار کرومی پایین درها، روف ریل‌های نقره‌ای، دستگیره‌های هم رنگ بدنه و آینه‌های جانبی جدید کمی در تغییر چهره KMC X5از بغل تاثیر گذار بوده است.

اگر به  کی ام سی ایکس ۵ در نمای عقبنگاه کنیم ،  زبان طراحی روز دنیا به منظور اتصال چراغ‌های اصلی این قسمت با نواری از LED را مشاهده میکنیم. علاوه بر این گرافیک چراغ‌ها بهبود یافته و ظاهری پخته را شاهد هستیم. چراغ‌های عقب نیز بر روی سپر قرار دارند. اما متاسفانه دو خروجی اگزوز این بخش تزئینی هستند. از نکات برجسته دیگر نیز باید به اسپویلری کوچک در امتداد سقف به همراه چراغ‌های LED خطر سوم اشاره کرد.بطور کلی طراحی کی ام سی ایکس ۵ جذابیت های بسیاری نسبت به دیگر رقبا دارد .

KMC X5
KMC X5

طراحی داخلی

در داخل کابینKMC X5  اما اتفاقات کمی جذاب تر به نظر میرسد. فرمان دی کات به همراه تزئینات نقره‌ای رنگ و پیانویی، جلو آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگری بزرگ در وسط کابین از نکات برجسته این خودرو هستند.

سرنشینان امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف از جمله اندروید اتو را دارند. نمایشگر مرکزی عملکرد و پاسخگویی معقولی دارد. بر روی داشبورد از پلاستیک نرم استفاده شده. در میانه داشبورد شاهد استفاده از پلاستیک خشک و با کیفیت همراه با تزئیناتی همانند فیبرکربن هستیم. اما سایر مناطق داشبورد را با پلاستیک خشک  البته با کیفیت ساخته‌اند.

دستگیره درهای کرومی هستند.روی درها بلندگوهایی با نورپردازی داخلی قرار دارند. کنسول میانی نیز شمایل جالب دارد. ب برای تعویض نده‌ها باید از غربیلکی الکترونیکی استفاده کرد. دو جای لیوان بزرگ هم دیده می‌شودکه با گیره های ثابت کننده از تکان خوردن لیوان در آن جلوگیری می شود . پایین کنسول میانی نیز محلی برای قرار دادن اشیاء مختلف و اتصال وسایل الکترونیکی به وسیله کابل USB وجود دارد. جنس صندلی‌ها نیز تماماً چرمی است.

از چرم بر روی درها هم استفاده می‌شود. برای سرنشینان عقب نیز دو خروجی تهویه مطبوع هوا به همراه درگاه USB وجود دارد. سقف پانوراما بزرگی نیز نور محیط داخلی را تأمین می‌کند. بخش جلویی این سقف باز خواهد شد. بررسی کی ام سی ایکس ۵ به طور کلی به ما نشان داد که از نظر طراحی داخلی با خودرویی کاملاً متفاوت نسبت به اس ۵ روبرو هستیم.

KMC X5
KMC X5

مشخصات فنی کی ام اس ایکس ۵

 مشخصات فنی این خودرو همانند جک S5 نیوفس است. در KMC X5 نیز از پیشرانه ۱,۵ لیتری چهار سیلندر توبوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (TGDI) استفاده می‌شود. این پیشرانه در کی ام سی K7 هم وجود دارد. ولی موتور مزبور از استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار بوده و به همین خاطر برای داشتن بهترین عملکرد نیاز به سوخت با کیفیتی دارد.همین انتخاب نشان میدهد کرمان موتور انتخاب های خودرا هوشمندانه تر از برخی خودروسازان انجام میدهد انتخاب یک موتور مشترک در چندین محصول یعنی تامین قطعات یدکی موتور و رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش .

خلاصه آنکه  این پیشرانه ۱۸۱ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر بر روی کی ام سی ایکس ۵ نصب شده است.

KMC X5
KMC X5

امکانات رفاهی و ایمنی

از دیگر امکانات محصول جدید کرمان موتور کی ام سی ایکس۵ می توان به  دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر فشار باد تایرها، ایزوفیکس، کروز کنترل، سنسور نور و باران هستید. همچنین دوربین ثبت وقایع، رادار حفظ خودرو در بین خطوط، هشدار برخورد از روبرو، شش بلندگو، تهویه مطبوع دو کاناله، چهار کیسه هوا و فرمان برقی اشاره کرد.

علاوه بر این سنسور پارک جلو، استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو ترمز کمکی، نمایشگر ۱۲,۸ اینچی، جلوآمپر دیجیتالی ۷ اینچی، نورپردازی ۶۴ رنگ، کنترل پایداری و… از دیگر امکانات این خودرو هستند.

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا