اخبار عمومی خودرواخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگخودروسازی خارجی

هیولای جدید اینفینیتی QX80 در نمایشگاه نیویورک

به گزارش «خودروپلاس»،  در دنیای رقابتی خودروهای لوکس، اینفینیتی اینبار با یک محصول خاص که در شش تیپ مختلف قرار است آن را عرضه کند پا به نمایشگاه خودروی نیویورک خواهد گذاشت ، زیرا خودروی جدید اینفینیتی QX80 2025، یک SUV لوکس خیره کننده است که نمیتوان به سادگی چشم ها را از آن برداشت. این شاسی بلند سایز کامل جدید، کار را برای دیگر برند های ژاپنی که تولید کننده SUVهای سایز بزرگ یا کامل هستند سخت می‌کند و اینفینیتی آن را «رنسانس محصول» مینامد.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80
در حالی که برخی از ویژگی های خودروی امضای طراحی اینفینیتی را حفظ می کند، شاسی بلند جدید نسبت به مدل قبلی خود چاق تر است و خود را با خطوط تیزتر و نمای کلی بیرونی جدید نشان می دهد.
در مجموع اینفینیتیQX80 در طراحی بیرونی  ترکیبی از استایل های رنج روور و لکسوس است.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80

پیشرانه

QX80 جدید در هسته اصلی خود در زیر آن کاپوت جذاب  از یک موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 استفاده می کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند فوت گشتاور دارد که نسبت به موتور ۵.۶ لیتری V8 که جایگزین آن می شود، افزایشی نسبت به هر دو رقم دارد.
در اینفینیتی QX80 نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک یا به عقب یا به تمام چرخ ها ارسال می شود.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80
قاب  بدنه شاسی بلند جدید اینفینیتی  ظاهراً ۵۷ درصد محکم تر طراحی شده است و میتوان آن را به سیستم تعلیق بادی و همچنین مجموعه ای از دمپرهای فعال الکترونیکی مجهز کرد که اینفینیتی آن را «تعلیق دیجیتال دینامیک» می نامد تا ضربه ها و چرخش بدنه را کاهش دهد.
سیستم تعلیق بادی آن می تواند همه چیز را بیشتر صاف کند، همچنین در صورت نیاز به استحکام بیشتر، ارتفاع سواری را تا ۲.۴ اینچ افزایش میدهد، اما همچنین میتواند در هنگام پارک کردن، ۲.۸ اینچ کامل را کاهش دهد تا مسافران را به راحتی بتوانند از خودرو پیاده شوند.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80

فضای داخلی

در فضای داخلی نیز دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی وجود دارد که از جمله موارد دیگر، همراه با تعدادی دوربین برای ایجاد آگاهی بهتر از موقعیت کار می کنند. “نمای عریض جلویی” آن زوایای دید را برای رانندگان فراهم می کند تا اطراف خودروهای پارک شده را ببینند یا توانایی حرکت بهتر در مناطق پارکینگ تنگ را در اختیار رانندگان قرار می دهد، در حالی که “نمای کاپوت نامرئی” امکان یک نگاه مجازی از طریق عبور از طریق زمین پیش رو را فراهم می کند.
اینفینیتی جدید دارای آپشن های فوق العاده ای است که میتوان از جمله آن به ماساژور و گرمکن و سردکن تمام صندلی‌های دو ردیف عقب اشاره کردکه البته باید گفت ردیف سوم فقط به گرمکن مجهز است.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80
ردیف دوم صندلی های اینفینیتیQX80 همچنین دارای خنک کننده بیومتریک است، به این معنی که خودرو وضعیت  سرنشینان عقب را با یک سنسور مادون قرمز  اندازه گیری می کند و کنترل های آب و هوا را برای راحت نگه داشتن آنها تنظیم می کند.

یک عملکرد «خاطرات سفر» وجود دارد که میتواند عکسها و فیلمهایی را در داخل و خارج ماشین برای اشتراک گذاری، خاطرات یا شواهد در رسانه های اجتماعی  بگیرد.

اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80

QX80 به سیستم صوتی ممتاز Klipsch مجهز شده است که از سیستم ۱۲ بلندگو تا مجموعه ۲۴ بلندگو با توان ۱۲۰۰ وات و ساب ووفر ۸ اینچی را شامل می شود

 در مجموع اینفینیتی QX80 در شش کلاس عرضه میشود، مدل پایه محرک عقب از ۸۲۴۵۰ دلار شروع میشود و مدل رده بالای Autograph 4WD با قیمت ۱۱۰۵۹۵ دلار عرضه میشود. Infiniti QX80 را به صورت حضوری در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک امسال، جایی که قرار است اولین نمایش زنده خود را انجام دهد، خواهیم دید.

خبرنگار: محمدرضا عبدالهی

انتهای پیام /

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا