کیا سراتو ۲۰۲۳ با تغییرات جدید

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» بعد از پنج سال واردات خودرو از سر گرفته شده است که کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ یکی از این خودروهای وارداتی جدید است و حالا کوشا خودرو قرار است تا این محصول را به بازار عرضه کند.  طی سال‌های گذشته محصولات کیا در بازار ایران فروش خوبی داشته و […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» بعد از پنج سال واردات خودرو از سر گرفته شده است که کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ یکی از این خودروهای وارداتی جدید است و حالا کوشا خودرو قرار است تا این محصول را به بازار عرضه کند.

 طی سال‌های گذشته محصولات کیا در بازار ایران فروش خوبی داشته و مشتریان در داخل کشور تا حدود زیادی با خودروهای تولیدی این شرکت آشنا هستند. سراتو یکی از مدل‌های پر طرفدار این شرکت است که حتی نسل دوم آن هم در داخل کشور و به وسیله شرکت خودروسازی سایپا تولید شد. حال نسل چهارم کیا سراتو وارد بازار ایران شده و کارشناسان حوزه فروش خودرو معتقد هستند که این سدان کره‌ای با اقبال بسیار خوبی از طرف خریداران روبرو خواهد شد. شرکت کیا محصول سراتو را در خیلی از بازارهای خود با نام فورته یا K3 معرفی کرده است. نسل جدید این محصول تغییراتی داشته که با یکدیگر آن‌ها بررسی می‌کنیم.

تغییرات ظاهری کیا سراتو ۲۰۲۳

نسل چهارم کیا سراتو برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل دیترویت در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و تغییر ظاهر آن توانست نظر همگان را جلب کند. جلو پنجره این محصول نسبت به نسل‌های قبلی کمی کوچکتر و بخش جلویی اتومبیل کمی کشیده‌تر شده است. همچنین چراغ‌های جلویی سراتو نسل ۴ هم نسبت به نسل‌های گذشته کمی باریک‌تر شده است. چراغ‌های عقبی هم با کمی تغییر بزرگتر شده و همانند سابق به شکل دو تکه (یک بخش روی درب صندوق عقب و یک بخش روی بدنه) طراحی شده است.

لوگوی جدید کیا طبق معمول در وسط فرمان خودرو قرار گرفته و بر روی بخش کناری فرمان هم دکمه‌هایی برای کنترل بخش مدیا تعبیه شده است. همچنین در جلوی داشبورد یک مانیتور برای مدیریت بخش مدیا در نظر گرفته شده است. زیر این مانیتور کانال‌های کولر و بخاری قرار گرفته که شاید اگر بالاتر بود می‌توانست عمل‌کرد بهتری داشته باشد. در مجموع در طراحی داخلی و داشبورد تغییر بزرگی نسبت به مدل 2022 مشاهده نمی‌شود. سیستم مدیای سراتو ۲۰۲۳ قابلیت کار با اندروید و iOS را دارد. خروجی‌های USB درون کابین اتومبیل تعبیه شده است تا هم بتوان از آن برای اتصال مدیا استفاده کرد و هم بتوان از آن برای شارژ گوشی یا سایر لوازم الکترونیکی بهره برد.

سیستم پخش اتومبیل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و ۶ بلندگو برای خروجی صدای آن در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش‌های مختلف خودرو جای ۴ لیوان وجود دارد که سرنشینان اتومبیل می‌تواند برای قرار دادن لیوان و بطری از آن استفاده کنند. از مزیت‌های ویژه سراتو ۲۰۲۳ جادار بودن کابین آن نسبت به سایر رقبای خود است که راحتی را برای خریداران با خانوده‌های پر جمعیت به ارمغان می آورد.

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۲۳

شاید بتوان مشخصات فنی را بحث‌ برانگیزترین بخش هر خودرویی دانست. کیا سراتو ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری MPI ۴ سیلندر بهره گرفته است. پیشرانه به صورت خطی کار می‌کند و تکنولوژی ساخت آن DOHC-DCVVT است. این موتور توربوشارژ ندارد و به صورت تنفس طبیعی کار می‌کند که این موضوع برای افرادی که به دنبال موتور پر قدرت خبر خوبی نیست. همچنین این موتور توان تولید 128 اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه را دارد.

گشتاور این موتور 155 نیوتون متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. کیا برای سراتو ۲۰۲۳ گیربکس ۶ دنده اتوماتیک محرک جلو با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را در نظر گرفته است. در مدل ۲۰۲۳ سراتو دیگر خبری از دنده دستی نیست و علاقه‌مندان به دنده دستی باید با این موضوع در سراتو خداحافظی کنند. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع محور پیچشی است که کنترل‌پذیری بی‌نظیری را در اختیار راننده قرار داده است.

فرمان کیا سراتو ۲۰۲۳ کمک برقی MDPS است که حساسیت بالاتری نسبت به فرمان‌های هیدرولیکی دارد. طول این اتومبیل ۴۶۴۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۸۰۰ میلی‌متر است. همچنین ارتفاع آن هم ۱۴۴۰ میلی‌متر است. فاصله محور جلو و عقب از یکدیگر ۲۷۰۰ میلی‌متر و ارتفاع اتومبیل از زمین حداقل ۱۵۰ میلی‌متر است. ظرفیت صندوق عقب کیا سراتو ۲۰۲۳  چیزی حدود ۴۲۷ لیتر است. مصرف سوخت این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۷ لیتر است که برای یک موتور با این مشخصات بسیار پایین است.

 پیشرانه سراتو توانسته استاندارد آلایندگی SULEV30 را به دست آورد که نشان از کیفیت بالای موتور در بخش آلایندگی دارد. ظرفیت مخزن بنزین این اتومبیل هم چیزی حدود ۵۰ لیتر است که با یک بار پر کردن باک اتپومبیل می‌تواند چیزی حدود ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است که برای خودرویی با این مشخصات بسیار عالی است. همچنین شتاب آن چیزی حدود ۱۱ ثانیه است.

آپشن های کیا سراتو 2023

وقتی حرف از ماشین خارجی می‌شود همگان انتظار دارند اتومبیل مورد نظر آپشن‌های عالی و جدید داشته باشد. اما خوب کیا سراتو جزء خودروهای لوکس نیست و نباید انتظار آپشن‌های خیلی متفاوت را از این اتومبیل داشت. هرچند که این اتومبیل در جایگاه خود توانسته خوب عمل کند و با داشتن آپشن‌های روز رضایت خریداران را جلب کند. وجود تنظیم اتوماتیک نور آینه‌ها باعث می‌شود کار راننده خیلی راحت‌تر شود. همچنین وجود تهویه اتوماتیک باعث شده تا بتوان دما و هوای مطبوع را در داخل کابین اتومبیل تجربه کرد. وجود پورت AUX باعث شده تا بتوان گوشی موبایل و سایر دیوایس‌های پخش موزیک را به سیستم اتومبیل متصل کرد.

یکی از ۳ سوکت USB موجود در اتومبیل مجهز به ولتاژ ۱۲ ولت است. همچنین وجود بلوتوث اتومبیل باعث شده تا ارتباط بی‌سیم سیستم مدیا با دستگاه‌های خارجی مانند موبایل به سادگی برقرار شود. اما یکی از ویژگی‌های جذاب کیا سراتو که در مدل‌های قبلی هم بود کروز کنترل است. کروز کنترل باعث می‌شود تا رانندگی در مسافت‌های طولانی بسیار راحت شود. برای راحتی کاربر سوئیچ‌های کروز کنترل بر روی فرمان قرار گرفته‌اند. وجود رایانه درایو باعث شده تا سیستم کنترل و ابزاری اتومبیل به طور کامل هوشمند باشد. این رایانه درایو قابلیت کار کردن با سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS را دارد.

سیستم ترمز دستی کیا سراتو ۲۰۲۳ الکترونیکی است. این قابلیت باعث می‌شود ایمنی اتومبیل در شرایط حساس بالاتر رود. ورودی بدون سوئیچ از دیگر ویژگی‌های این اتومبیل است که کار راننده را بسیار ساده و راحت کرده است. نمایشگر روی داشبورد لمسی است و به سادگی می‌توان با لمس کردن برنامه مورد نظر آن را اجرا کرد.

ایمنی کیا سراتو ۲۰۲۳

یکی از موارد مهمی که خریداران خودرو در هنگام خرید اتومبیل خارجی به آن توجه می‌کنند ایمنی آن است. کیا سراتو ۲۰۲۳ در این زمینه توانسته نمره قبولی را کسب کند. وجود ترمزهای ABS و تکنولوژی EBD باعث شده توقف اتومبیل در سرعت‌های بالا با آرامش و ایمنی بالایی صورت بگیرد. وجود کیسه‌های هوا و سیستم کیسه هوای پیشرفته AABS از راننده و سرنشینان در زمان برخوردهای ناخواسته و تصادف محافظت می‌کند. دزدگیر ضد سرقت به خوبی جلوی به سرقت رفتن اتومبیل را می‌گیرد. سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه دوربین عقب باعث می‌شوند کار راننده برای جلوگیری از برخوردهای ناخواسته راحت شود.

سایر امکانات ایمنی کیا سراتو:

  • سیستم درب موتور فعال
  • دستیار ترمز BA
  • تشخیص برخورد
  • قفل دیفرانسیل
  • کپسول آتش نشانی
  • ضربه گیر گازی
  • سیستم کمک در سربالایی
  • ایموبلایزر
  • ثابت ISO لنگر صندلی کودک
  • ایربگ عابر پیاده
  • پیش کشنده کمربند ایمنی – فقط جلو
  • محدود کننده سرعت
  • نشانگر نقص لاستیک
  • نمایشگر مانیتورینگ فشار تایر
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری خودرو (VSC)

 

باز کردن گالری تصاویر

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟