کیا سلتوس کراس اوور پرفروش کیا در سامانه فروش خودروهای وارداتی + مشخصات فنی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کیا سلتوس

به گزارش پایگاه «خودروپلاس»، کیا سلتوس کراس اوور جذاب کیا در واپسین دقایق شب گذشته در سامانه فروش خودرو وارداتی برای عرضه به کسانی که سال گذشته پولهای خودرا بلوکه کرده اند قرار گرفته است و حالا آنهایی که منتظر عرضه خودروهای وارداتی پس از یکسال و اندی بوده اند میتوانند 6 محصول عرضه شده […]

به گزارش پایگاه «خودروپلاس»، کیا سلتوس کراس اوور جذاب کیا در واپسین دقایق شب گذشته در سامانه فروش خودرو وارداتی برای عرضه به کسانی که سال گذشته پولهای خودرا بلوکه کرده اند قرار گرفته است و حالا آنهایی که منتظر عرضه خودروهای وارداتی پس از یکسال و اندی بوده اند میتوانند 6 محصول عرضه شده تا این ساعت را ثبت نام کنند که در میان آنها سلتوس بعنوان یک کراس اوور جذاب درخشش خاصی دارد.

معرفی کیا سلتوس ۲۰۲۳

شرکت کیا این خودرو را برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به بازارهای جهانی معرفی کرد. سلتوس یک کراس‌اوور خوش چهره است که در بین سبد محصولات کیا پایین‌تر از اسپورتیج و بالاتر از سونت قرار می‌گیرد. تنوع بالایی در نمونه‌های این خودرو وجود دارد اما مدلی که به ایران آمده توسط کیاموتورز  هند تولید شده و آن را با کد  SP2i می‌شناسند. این مدل پر تیراژترین مدل کیا سلتوس در سرتاسر دنیا است که به وسیله این شرکت کره‌ای تولید می‌شود.

کیا سلتوس

طراحی ظاهری کیا سلتوس ۲۰۲۳

شرکت‌های کره‌ای از جمله کیا به طراحی‌های جذاب خود شهرت دارند که سلتوس هم از این قائده پیروی می‌کند. طراحی زیبا و جذاب سلتوس نظر خریداران خودرو و به ویژه عاشقان شاسی بلندهای تو شهری را به خود جلب کرده است. طراحی چراغ‌های جلو و عقب به صورت دو تکه است که باعث شده زیبایی ظاهری آن شده است. اندازه جلو پنجره سلتوس متوسط بوده و با توجه به اندازه چراغ‌ها طراحی شده است. در قسمت پایینی جلوبندی سه چراغ مه شکن به‌صورت عمودی قرار گرفته است که رانندگی در شرایط مه‌آلود را برای راننده راحت‌تر می‌کند. خطوط موجود در بخش‌های کناری و عقبی سلتوس به‌خوبی نشان دهنده یک شاسی بلند اسپرت است. رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچی با طراحی بسیار زیبا و اسپرت خود چشم هر بینده‌ای را خیره می‌کند.

طراحی داخلی کیا سلتوس هم از سایر طراحی‌های محصولات کیا الهام گرفته است. بخش میانی فرمان‌ به همان شکل دایره‌ای با لوگوی کیا و در بخش‌های کناری هم دکمه‌های مربوط به بخش مدیا و سایر آپشن‌ها دیده می‌شود. یک نمایشگر در بالای بخش میانی داشبورد قرار گرفته است که می‌توان با آن مدیریت سیستم صوتی و تصویری را انجام داد. زیر نمایشگر کانال‌های کولر و زیر کانال‌های کولر هم یک نوار از دکمه‌های مختلف برای استفاده از آپشن‌ها قرار گرفته است. کابین سلتوس از پلاستیک خشک ساخته شده اما این به آن معنا نیست که کیفیت آن پایین و ظاهر آن بد باشد.

مشخصات فنی کیا سلتوس ۲۰۲۳

کیا موتورز برای سلتوس ۲۰۲۳ یک پیشرانه ۱۵۹۱ سی‌سی MPI ۴ سیلندر در نظر گرفته است. این موتور به‌صورت خطی کار می‌کند و از نوع DUAL CVVT-DOHC است. موتور سلتوس به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند و خبری از توربوشارژ نیست؛ به این ترتیب قدرت موتور به ۱۲۱ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. همچنین این موتور می‌تواند به حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتون‌متر در دور موتور ۴۸۵۰ دور در دقیقه برسد. شرکت سازنده یک گیربکس ۶ سرعته را برای سلتوس در نظر گرفته است. باک این خودرو چیزی حدود ۵۰ لیتر بنزین ظرفیت دارد. مصرف سوخت سلتوس تنها ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که یک ویژگی عالی برای این خودرو است. به این شکل با هر بار پر کردن باک می‌توانید تا ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف رانندگی کنید.

حداکثر سرعت این اتومبیل چیزی حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن هم چیزی حدود ۱۱.۵ ثانیه است. نوع سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و عقب هم پیچشی است. فاصله بین دو محور جلو و عقب ۲۶۱۰ میلی‌متر است که نشان از اندازه عالی آن برای خودرویی در این سطح دارد. فاصله ۱۹۰ میلی‌متری خودرو از زمین موجب می‌شود کف اتومبیل بر روی سرعت‌گیرها یا بخش‌های ناصاف جاده گیر نکند.

 طول اتومبیل ۴۳۱۵ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۸۰۰ میلی‌متر است. ارتفاع سلتوس هم ۱۶۲۰ میلی‌متر است که خبر از فضای عالی داخلی این خودرو می‌دهد. صندوق عقب سلتوس ۴۳۳ لیتر ظرفیت دارد که فضای خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان آن قرار داده می‌دهد. وزن خالص خودرو چیزی حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم است که برای یک خودرو در این کلاس بسیار مناسب است. فرمان اتومبیل برقی است که کار رانندگی در خیابان‌های شلوغ بسیار راحت می‌کند.

کیا سلتوس

امکانات رفاهی کیا سلتوس ۲۰۲۳

قدرت هندلینگ بالای سلتوس باعث شده تا رانندگی با آن بسیار راحت و جذاب باشد، دلیل این امر هم وجود امکاناتی مانند کنترل کشش و کنترل پایداری است.

در کنار این دو امکان عالی، وجود گزینه‌هایی مثل کنترل ایستایی در سربالایی و کروز کنترل بر قابلیت‌های سلتوس افزوده است. وجود سنسور و دوربین عقب باعث شده تا پارک این اتومبیل در فضای کم بسیار ساده و راحت باشد. آینه بغل‌های برقی سلتوس دارای گرم‌کن هستند که باعث می‌شود آینه‌ها هیچ‌وقت بخار نگیرند. ورود و استارت بدون کلید یکی از ویژگی‌های جذاب خودروهای تازه وارداتی مانند سلتوس است که کار راننده برای استفاده از اتومبیل را بسیار ساده و راحت می‌کند.

نمایشگر ۸ اینچی سلتوس مجهز به سیستم‌های Android Auto و Apple CarPlay است که کار برقرار ارتباط با سیستم صوتی و تصویری اتومبیل را بسیار جذاب کرده است. کیا برای صندلی و قرمان سلتوس روکش‌های چرمی در نظر گرفته است که کیفیت و زیبایی را باهم به‌همراه دارد.

امکانات ایمنی کیا سلتوس ۲۰۲۳

وجود کیسه‌های هوا در بخش جلو و عقب اتومبیل باعث می‌شود تا آسیب های وارده به سرنشینان تا حد ممکن کاهش یابد. ترمزهای ضدقفل به همراه ترمز کمکی و آپشن توزیع نیروی ترمز باعث شده تا کنترل‌پذیری خودور در لحظات حساس بسیار ساده و راحت صورت بگیرد.  روشن بودن چراغ‌ها هنگام رانندگی در روز می‌تواند منجر به کاهش تصادفات شود، به همین دلیل کیا برای سلتوس، اتولایت و چراغ روز را در نظر گرفته است. از دیگر امکانات ایمنی سلتوس می‌توان به سیستم کنترل باد لاستیک‌ها اشاره کرده که کیا برای این کراس‌اوور جذاب در نظر گرفته است.

کیا سلتوس

کیا سلتوس

کیا سلتوس

کیا سلتوس

کیا سلتوس

کیا سلتوس

اولین نفر امتیاز دهید