کیا سونت ۲۰۲۳ محصول وارداتی کوشا خودرو

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، کیا سونت ۲۰۲۳ یکی از کراس‌اوورهای تازه وارد به بازار ایران است. این محصول در بازار خودروی ایران چندان سرشناس نبوده از همین رو نیاز به معرفی بیشتر دارد. هرچند که محصولات کیا با سابقه‌ای که دارند به‌طور عمده در بازار ایران با اقبال روبرو می‌شوند.حالا شرکت کوشا خودرو […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، کیا سونت ۲۰۲۳ یکی از کراس‌اوورهای تازه وارد به بازار ایران است. این محصول در بازار خودروی ایران چندان سرشناس نبوده از همین رو نیاز به معرفی بیشتر دارد. هرچند که محصولات کیا با سابقه‌ای که دارند به‌طور عمده در بازار ایران با اقبال روبرو می‌شوند.حالا شرکت کوشا خودرو پس از آغاز واردات خودرو به ایران قرار است این خودرو را در سبد محصولات وارداتی کیا در ایران بفروش برساند.

معرفی کیا سونت ۲۰۲۳

شرکت کیا موتورز برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ کیا سونت را در بازار هند عرضه کرد. فروش بالای این خودرو در هند باعث شد تا مدیران کیا سونت را در بازارهای جهانی هم عرضه کنند. پلتفرم استفاده شده برای تولید سونت هیوندای ونیو است. با علم به این موضوع می‌شد حدس زد که سونت خیلی زود توان راه یافتن به بازارهای جهانی را دارد. کیا خواسته مشتریان در سرتاسر دنیا را به‌خوبی متوجه شده، به همین دلیل هم فروش محصولات آن به‌طور عمده موفق هستند. در حال حاظر کیا سونت در ۳ کشور هند، ویتنام و اکوادور تولید می‌شود. نوع بدنه سونت کراس‌اوور ساب کامپکت است که جذابیت و کیفیت آن کمک بسیاری کرده است.

طراحی ظاهری کیا سونت ۲۰۲۳

یک شاسی بلند تو شهری با ظاهری اسپرت و خشن که توانسته نظر طرفداران خودروهای کراس‌اوور را به خود جلب کند. چراغ‌های جلویی یک تکه با ظاهری جذاب و تقریبا کشیده است. جلو پنجره متوسط این خودرو به آن فرمی اسپرت داده و توانسته نظر بیننده را به خود جلب کند. بر روی جلوبندی اتومبیل چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته تا راننده در شرایط مه‌آلود برای دیدن جاده دشواری نداشته باشد. درب‌های سونت در نمای بغل کمی فرو رفتگی دارد و گل‌گیرهای آن کمی برآمدگی که فرمی عضلانی و اسپرت به کیا سونت داده است. اما طراحی عقب کیا سونت بسیار برای طرفداران محصولات کیا آشنا است. چراغ‌ها و طراحی عقب سونت شباهت زیادی به کیا اسپورتیج نسل چهارم دارد.

طراحی داخلی سونت نشان از اقتصادی بودن این خودرو دارد. فرمان آن دقیقا شبیه به سایر محصولات کیا است که بر روی آن یک سری دکمه برای کنترل بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است. در میانه بالایی داشبورد یک مانیتور برای مدیریت مدیا قرار دارد که توانای پخش انواع فایل‌های تصویری را دارد. در زیر این مانیتور کانال‌ها کولر و در بین کانال‌ها کولر هم دکمه‌هایی قرار داده شده که می‌توان آپشن‌های مختلف را به وسیله آن‌ها مدیریت کرد. متریال به‌کار رفته در ساخت کابین ترکیبی از چرم و پارچه است که برای یک خودروی اقتصادی بد به‌نظر نمی‌رسد.

مشخصات فنی کیا سونت ۲۰۲۳

کیا برای سونت مدل ۲۰۲۳ یک موتور ۱.۵ لیتری DPI با ۴ سیلندر خطی را در نظر گرفته است. نوع سیستم موتور DOHC-DUAL CVVD است. این موتور می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. همچنین حداکثر گشتاور این موتور ۱۴۷ نیوتون‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه است. این ویژگی‌ها نشان دهنده یک موتور پرقدرت و کارآمد است. گیربکس IVT محرک جلو به‌خوبی کار انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را انجام می‌دهد. موتور به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 این موتور ۱۶ سوپاپ می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای چنین خودرویی بسیار عالی است. اما در مقابل سرعت نسبتا خوب، صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱۲.۵ ثانیه است که خبر از شتاب پایین آن می‌دهد. سیستم تعلیق جلو این اتومبیل هم مانند خیلی از محصولات کیا مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب هم میله پیچشی (CTBA) است.

ابعاد کیا سونت ۲۰۲۳

طول سونت ۴۱۲۰ میلی‌متر و عرض آن هم ۱۷۹۰ میلی‌متر است. ارتفاع ماشین ۱۶۲۵ میلی‌متر است. فاصله دور محور جلو و عقب از یکدیگر ۲۵۰۰ میلی‌متر است. ابعاد سونت نشان دهنده فضای نسبتا خوب داخلی است که می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد. کیا سونت ۲۰۲۳ از زمین ۲۰۵ میلی‌متر فاصله دارد که باعث می‌شود کف اتومبیل بر روی سرعت‌گیرها و جاده‌های ناهموار گیر نکند. ظرفیت صندوق عقب سونت ۳۹۲ لیتر است که برای ابعاد چنین خودرویی نسبتا مناسب است. باک سونت ۴۵ لیتر ظرفیت دارد. این یعنی با یک‌بار سوخت‌گیری می‌توان چیزی حدود ۷۵۰ کیلومتر را بدون توقف رانندگی کرد. کیا برای سونت رینگ‌های ۱۶ اینچی را در نظر گرفته است.

امکانات رفاهی کیا سونت ۲۰۲۳

نباید از یک کراس‌اوور اقتصادی در سطح سونت انتظار امکانات و آپشن‌های رفاهی زیادی را داشته باشید اما سونت در این بخش هم تا حدودی حرف‌هایی برای گفتن دارد. فرمان برقی این اتومبیل کار رانندگی در جاده‌های پر ترافیک را راحت کرده است. قابلیت کنترل کشش و پایداری باعث شده تا هندلینگ خودرو بسیار عالی باشد و در جاده‌های پر پیچ‌ و خم راننده بتواند به‌خوبی اتومبیل را کنترل کند. بر روی فرمان دکمه‌های کروز کنترل قرار دارد که باعث کاهش خستگی راننده در مسیرهای طولانی می‌شود. در کنار این قابلیت‌ها ناوبری از دیگر امکانات این اتومبیل است که باعث رانندگی راحت‌تر می‌شود. کیا سونت دارای شارژر تلفن همراه است که باعث می‌شود راننده در مسیرهای طولانی نیازی به توقف برای شارژ کردن گوشی نداشته باشد.

 دکمه‌های کنترل نمایشگر و سیستم صوتی بر روی فرمان قرار گرفته است که منجر می‌شود راننده در زمان رانندگی تمرکز خود برای کار با مدیا را از دست ندهد. با وجود دوربین عقب، پارک این اتومبیل و عقب رفتن کار سختی نیست. سونت دارای قابلیت ورود و استارت بدون کلید است که باعث بالا رفتن امنیت و همچنین راحتی راننده می‌شود. تهویه اتوماتیک دمای متعادل در کابین را با خود به ارمغان دارد، همچنین گرم‌کن صندلی جلو در زمستان باعث گرم شدن سرنشینان می‌شود. آینه بغل برقی در زمانی که اتومبیل پارک است بسته می‌شود و از آسیب در امان می‌ماند. همچنین وجود یک گرم‌کن باعث می‌شود تا آینه در هوای سرد و مرطوب بخار نگیرد.

ایمنی کیا سونت ۲۰۲۳

کیا برای ایمنی بیشتر چراغ‌های رانندگی در روز و اتولایت را بر روی سونت نصب کرده است. رانندگی با چراغ روشن در روز موجب کاهش تصادفات می‌شود. همچنین وجود ترمز ضدقفل در سونت باعث شده تا راننده بتواند اتومبیل را در سرعت‌های بالا بدون مشکل کنترل و متوقف کند. همچنین وجود دو ایربگ باعث شده تا در صورت تصادف سرنشینان جلویی آسیبی از ضربه وارد شده به ماشین نخورند.

مزایا و معایب کیا سونت ۲۰۲۳

باید سطح انتظارات خود را از کیا سونت به اندازه یک خودروی اقتصادی پایین بیاورید. با این تصور متوجه می‌شوید که طراحی جذاب به همراه جادار بودن کابین با توجه به ابعاد کوچک بدنه مزایای بسیار جذابی است. در کنار این، مصرف سوخت پایین از دیگر ویژگی‌های خوب کیا سونت است. هرچند که کم بودن آپشن‌ها و هم‌چنین سرعت و شتاب برای یک خودروی اقتصادی عیب به حساب نمی‌آید اما این معایب موجب انتقاد خریداران شده است.

باز کردن گالری تصاویر

اولین نفر امتیاز دهید