آموزش اقدام محوری در توسعه ایمنی راهداری است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،محمد بخارایی اظهار کرد: پیش نیاز رانندگی ایمن و بی خطر فرهنگ سازی و آموزش تغییر رفتارهای خطرآفرین است و برای کاهش حوادث جاده ای و تلفات باید این مهم در تمامی لایه های جامعه نهادینه شود. رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: فعالیت های اصلاحی در حوزه افزایش ایمنی […]

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،محمد بخارایی اظهار کرد: پیش نیاز رانندگی ایمن و بی خطر فرهنگ سازی و آموزش تغییر رفتارهای خطرآفرین است و برای کاهش حوادث جاده ای و تلفات باید این مهم در تمامی لایه های جامعه نهادینه شود.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: فعالیت های اصلاحی در حوزه افزایش ایمنی خودروسازی، امداد و نجات جاده ای لازم است اما بدون بهبود فرهنگی رانندگی نتایج موثر حاصل نمی شود.
بخارایی افزود: برای کاهش حوادث جاده ای باید به استانداردها توجه شود و ظرفیت خطرپذیری موجود را با برنامه ریزی علمی کارشناسان کاهش داد.
وی یکی از عوامل مهم در حوادث رانندگی را استفاده از تلفن همراه در حین راندن خودرو عنوان کرد و گفت: این ضعف فرهنگی باید با آموزش جبران شود.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: 20 میلیون راننده گواهینامه دار در کشور وجود دارد که روزانه به طور میانگین یک ساعت رانندگی می کنند و 2 میلیون راننده نیز متوسط رانندگی روزانه 10 ساعته در جاده های کشور دارند.
وی با بیان اینکه رانندگان ماهر مطالبه گر ایمنی هستند، اظهار کرد:50 درصد جاده های کشور در اختیار 2 میلیون راننده با مهارت است که عامل فقط 10 درصد تصادفات هستند.
رئیس جمعیت طرفدار ایمنی راه های کشور گفت: بر اساس راهبردهای برنامه ششم توسعه باید در بازه زمانی پنج ساله 10 هزار کشته حوادث جاده ای کشور کاسته شود که این مهم با فرهنگ سازی و استفاده از مشارکت عمومی قابل تحقق است.
دفتر جمعیت طرفدار ایمنی راه های استان مرکزی در شهرک الغدیر اراک با هدف آموزش مفاهیم رانندگی ایمن فعالیت خود را با عضوگیری آغاز کرد.
6 هزار و 400 کیلومتر آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.

منبع:جماران

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟