برنامه هاي جديد ايران و اروپا براي توسعه و تسهيل ترانزيت بررسي شد

۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، به نقل از روابط عمومي گمرک ايران؛ ­توسعه کارنه تير محور اصلي اين برنامه ها است که توافق شد تا در چارچوب کريدور شمال _ جنوب ، شرق به غرب و با اتصال کشورهاي چين ، هند و پاکستان به تير همکاري هاي گمرک ايران با ايرو گسترش يابد. […]

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، به نقل از روابط عمومي گمرک ايران؛ ­توسعه کارنه تير محور اصلي اين برنامه ها است که توافق شد تا در چارچوب کريدور شمال _ جنوب ، شرق به غرب و با اتصال کشورهاي چين ، هند و پاکستان به تير همکاري هاي گمرک ايران با ايرو گسترش يابد.
بنابراين گزارش؛ فرود عسگري رئيس کل گمرک ايران در اين ديدار با اشاره به اينکه فرآيند الکترونيکي شدن امور گمرکي در کشورمان از چهار سال قبل شروع و در حاضر مراحل تکميلي را سپري مي کند، ­به دخالت 27 سازمان همجوار گمرک در تشريفات ترخيص کالا اشاره کرد و افزود: ارتباط گمرک با اين 27 سازمان قبل از سيستمي شدن به صورت فيزيکي بود اما با الکترونيکي شدن گمرک و پياده سازي پنجره واحد تجاري، ارتباط گمرک با اين سازمان ها به صورت الکترونيکي انجام مي شود.
وي گفت: يکي از کارهاي بزرگ کرباسيان وزير امور اقتصادي و دارايي، ايجاد پنجره واحد است.
عسگري­ تصريح کرد: به دليل اقدامات گمرک در الکترونيکي شدن فرآيندها، سال گذشته در ديجيتالي شدن، گمرک ايران به عنوان سازمان برتر معرفي و لوح برتر دريافت کرد.
رئيس کل گمرک ايران در ادامه به پياده سازي موفق تير الکترونيک در ­کشورمان اشاره کرد و گف­: اين طرح­ براي نخستين بار در دنيا­ در ­گمرک ايران با موفقيت پياده سازي شد. ما رويه کارنه تير را توسعه داديم و اخيرا به 7 گمرک کشور مجوز کارنه تير داده ايم.
عسگري به علاقه مندي کشورهاي همجوار براي توسعه و تسهيل ترانزيت با ايران اشاره کرد و افزود: هفته پيش من در سفر به جمهوري آذربايجان با همتاي آذري خود ديدار و در خصوص تير الکترونيک صحبت کردم و به توافقات خوبي رسيديم. با اتصال آذربايجان به هند از طريق ايران ما کريدور شمال _ جنوب را پياده خواهيم کرد و اخيرا کارنه تير را با کشور پاکستان با موفقيت پياده سازي کرديم و خوشبختانه از اين سياست هاي گمرک ايران از سوي کشورهاي ديگر استقبال خوبي بعمل آمده است.­
وي ادامه داد: گمرک ايران در بخش تبادل الکترونيکي داده ها تجربيات خوبي دارد که نمونه آن اجراي موفق تير الکترونيک است و آمادگي داريم تجربيات خود را به کشورهاي علاقمند منتقل کنيم.
بنابراين گزارش؛ امبرتو دپرتو دبير کل حمل و نقل بين المللي جاده اي (IRU) نيز در اين ديدار گفت : اروپا هميشه بهترين نتيجه را در همکاري مشترک با گمرک ايران گرفته است که نمونه موفق آن پياده سازي و توسعه ترانزيت و کارنه تير است.
وي افزود: گمرک ايران با پيشقدم شدن در اجراي کارنه تير ­الکترونيک به همه کشورها نشان داد که اين پروژه قابليت اجرايي شدن را دارد.­
دپرتو با اشاره به پيوستن چين، هند و پاکستان ­به کارنه تير اعلام کرد که با اين اقدام فصل جديدي در حوزه کارنه تير و حمل و نقل ترکيبي با توجه خاص به بنادر و راه آهن و با محوريت ايران آغاز خواهد شد.
دبير کل حمل و نقل بين المللي جاده اي (IRU) به پياده سازي موفق طرح حمل و نقل ترکيبي و چند وجهي تحت عنوان طرح­ اسلووني _ ايران براي نخستين بار تحت رويه تير اشاره و از گمرک ايران که رهبري ديجيتالي شدن حمل و نقل تحت رويه کارنه تير را دارد قدرداني کرد.

منبع:ایرنا

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟