بررسی مانیان ترا

مانیان ترا

مشخصات فنی مانیان ترا

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 2 لیتری
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 228 اسب بخار
حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر
جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک
شتاب ۰ - ۱۰۰ ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 4.4 در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس اتاق کراس اوور
ابعاد بدنه 4882X1850X1875 میلی متر
فاصله محور ها 2850 میلی متر
اندازه تایر 18 اینچ
حجم صندوق لیتر
حجم باک 73 لیتر
وزن خودرو 1950 کیلوگرم
آلایندگی

نیسان ترا جدیدترین خودروی دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران است که قرار است توسط مانیان خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شود. در روزهایی که بازار خودروهای دو دیفرانسیل چه وارداتی و چه مونتاژی گرم است این حجم از تنوع انتخاب را برای مشتریان آسان تر می کند و رقابت بین برند های مختلف بسیار جذاب شده است اما در این میان نیسان از برند های محبوب ایرانیان است که هم در بحث واردات و هم در بحث مونتاژ مدعیان زیادی دارد و تا اینجا چند وارد کننده اقدام به واردات محدود چند مذل نیسان کرده اند. اما در این میان پس از یکسال از اعلام تولید نیسان در ایران در بین همه مدعیان مانیان خودرو (بازوی تولیدی شرکت پرشیا خودرو) گوی سبقت را از رقبا ربود و نیسان ترا را به بازار معرفی کرد.

این محصول توانمند از برند نیسان با نام ترا که در واقع همان ژنگژو/نیسان پالادین است و در کشور چین با نام نیسان ترا عرضه می‌شود، بازار خودروهای شاسی مستقل دو دیفرانسیل را رونق بیشتری می‌بخشد. این خودرو در کارخانه ژنگژو-نیسان (سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و نیسان) در کشور چین تولید می‌شود و در بازارهای مختلف با نام‌های متفاوت عرضه می‌شود.

این خودرو از سال 2018 بر مبنای پلتفرم F-Alpha نیسان توسعه یافته است و همچنین این محصول ساختار مشترک با شاسی‌بلند معروف نیسان ترا و پیکاپ نیسان ناوارا دارد که از نکات خوب و قابل تامل در این خودرو است.

کابین مانیان ترا 

وقتی وارد کابین نیسان ترا می شود با یک کابین ساده اما کاملا کاربردی روبرو هستید که توجه شما را به خود جلب میکند، طراحی دورنگ کابین به همراه متریال چوب و تریم پیانویی اصالت نیسان را به رخ شما می کشد.

مانیان ترا در بخش مرکزی داشبرد یک مانیتور 10 اینچی را قرار داده است که در نسخه فول آپشن این خودرو قرار است مانیان خودرو یک مانیتور 10اینچی عمودی را قرار دهد تا حس لوکس تری را ایجاد نماید.اما کنسول میانی این خودرو برزگ و عریض طراحی شده است و اهرم های کنترلی و دکمه ها برروی ۀن قرار دارند.

داشبورد مانیان ترا

نکته قابل توجه در کابین مانیان ترا ، ارتفاع بلندتر صندلی‌های ردیف عقب نسبت به ردیف جلو است که پیش از این، این سبک از چیدمان صندلی‌ها در نیسان رونیز به کار گرفته شده بود. رونیز یکی از محصولات نیسان بود که به صورت انحصاری در بازار چین عرضه می‌شد و سال‌های متمادی در بازار ایران به عنوان محصولی توانمند به فروش رسید.

طراحی مانیان ترا 

نیسان ترا یا همتن مانیان ترا خودرویی دو دیفرانسیل با شاسی مستقل است که طول 4882 میلی‌متر، عرض 1850 میلی‌متر و ارتفاع 1875 میلی‌متر، دارای ابعادی مناسب برای یک خودروی خانوادگی است.فاصله بین دو محور آن 2850 میلی‌متر و فاصله محوری جلو و عقب آن به ترتیب 1570 و 1570 میلی‌متر است. حداقل قطر دور زدن این خودرو 10.4 متر بوده و حداقل ارتفاع آن از سطح زمین 225 میلی‌متر است. در نمای جلوی مانیان ترا با ظاهری جذاب  مواجه هستیم که زبان طراحی نیسان در بخش جلوپنجره و چراغ‌ها به خوبی نمایان است. جلوپنجره مشبک با طرح V شکل بر اساس زبان طراحی V-Motion مشترک میان محصولات این خودروساز ژاپنی است که با نوار کرومی از بدنه جدا شده است.

نمای جلو مانیان ترا

در نمای جانبی مانیان ترا  یا همان نیسان ترا  محصول مشترک کارخانه ژنگژو-نیسان  به خوبی می‌توان متوجه ابعاد بزرگ و بدنه عضلانی آن شد، چرا که خطوط نقش بسته روی پروفیل‌های جانبی از جمله گلگیرها و درها، توانسته‌اند به خوبی ظاهری عضلانی و تنومند را به نمایش بگذارند. یک از ویژگی های خاص طراحی این خودرو وجود  رینگ‌های 18 اینچی تراش خورده است که توجه مخاطبین را به خود جلب می کند.

مانیان ترا مشکی نمای عقب

در نمای عقب مانیان ترا با ظاهری عضلانی رو به رو هستیم که توسط خطوط سیال و روان روی درب پنجم خودرو ایجاد شده است. همچنین اسپویلر نصب شده در قسمت فوقانی درب صندوق، علاوه‌بر ایجاد آیرودینامیک مناسب‌تر، ظاهری اسپرت و پویا را به نمایش گذاشته است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه در طرفین بدنه جانمایی شده‌اند که استایلی کلاسیک و خاص به نمای عقب نیسان ترا داده‌اند.

مانیان ترا سفید

مشخصات مانیان ترا

پیشرانه  مانیان ترا یک موتور 4 سیلندر 1997 سی‌سی توربوشارژر MIVEC  است. موتور 4K31ساخت متحد تجاری نیسان یعنی برند میتسوبیشی است. این پیشرانه قادر به تولید نیرویی معادل 228 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 360 نیوتون‌متر گشتاور در محدوده 1400 تا 4000 دور در دقیقه است. سیستم پاشش مستقیم سوخت، اویل پمپ الکتریکی و توربوشارژر از دیگر ویژگی های این موتور هستند. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان وظیفه انتقال این نیرو به هر چهار چرخ خودرو را برعهده دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو دارای حالت‌های متنوع نرمال، اسپرت، برفی، ماسه‌ای، گل و لای، اکو، اتومات و دستی است

امکانات مانیان ترا

نیان ترا یا همان مانیان ترا یک شاسی بلند آفرودی است که امکانات مناسبی دارد اما نمیتوان آن را در امکانات با کراسس اوور های شهری مقایسه کرد اما با این حال امکانات رفاهی  مناشبی را دارد. از جمله امکانات رفاهی آن می‌توان به صندلی‌های چرم، صندلی جلو برقی با 8 حالت تنظیم، صندلی جلو دستی با 4 حالت تنظیم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو قسمتی، نمایشگر لمسی 10 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، شارژر بی سیم تلفن همراه، دو خروجی USB، بلوتوث و انواع دیگر امکانات رفاهی اشاره کرد. همچنین نسخه فول آپشن این خودرو مجهز به صندلی برقی سرنشین جلو و نمایشگر لمسی عمودی خواهد بود.

کنسول مانیان ترا

از لحاظ ایمنی نیز نیسان ترا به انواع سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها (EBD)، سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل حرکت در سرازیری (HDC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (HBA)، سیستم ضد واژگونی (RMI)، دستیار حرکت در سربالایی (HSA)، نمایشگر هشدار آسیب دیدگی لاستیک (HAZ)، سیستم ترمز و توقف هوشمند (AVH)، سیستم کنترل سرعت هنگام پارک خودرو (CDP)، سیستم کشش موتور (EDC) ، کروز کنترل، 4 رادار عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها و دوربین عقب با رادار خطوط مجهز است.

5 از 4 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • علی کشوری | 6 خرداد 1403 - 13:14

    بلاخره بعد این همه ماشین چینی یه ماشین ژاپنی با اصالت هم دارن وارد میکنن

    • عباس مغاری | 7 خرداد 1403 - 14:02

      باز شدن واردات میتونه خبر های از این بهترم داشته باشه برای همه مردم ایران که لیافشون بالاتر از اینهاست

  • ناشناس | 13 خرداد 1403 - 00:34

    این ماشین که هنوز وارد نشده شما چطور بررسی کردین

    • عباس مغاری | 14 خرداد 1403 - 10:55

      تعداد چندین دستگاه وارد شده و پک اولیه تولید خودرو هم وارد شده، اگر وارد نشده چطور ما تو کویر متین آباد تست کردیم