به گزارش خودروپلاس، وان گانگ، رئیس انجمن علم و فناوری چین، در رویداد «تابستان داووس» WEF در سال 2024 در دالیان، در 26 ژوئن، پیشبینی کرد که انتظار میرود تولید خودروی برقی چین در سال جاری از 10 میلیون دستگاه فراتر رود. بر اساس دادههای سال 2023، این افزایش تولید تقریباً 30 درصدی سال به […]
به گزارش خودروپلاس، وان گانگ، رئیس انجمن علم و فناوری چین، در رویداد «تابستان داووس» WEF در سال 2024 در دالیان، در 26 ژوئن، پیشبینی کرد که انتظار میرود تولید خودروی برقی چین در سال جاری از 10 میلیون دستگاه فراتر رود.
بر اساس دادههای سال 2023، این افزایش تولید تقریباً 30 درصدی سال به سال خواهد بود. وان اذعان کرد که صنعت خودروی برقی در چین با چالش هایی روبرو است.
وی به مواردی مانند نصب دستگاه های شارژ در محلات مسکونی قدیمی و رفع مشکلات شارژ در بزرگراه ها به ویژه در فصل گردشگری اشاره کرد. وان اظهار داشت که صنعت همچنین باید دیجیتالی شدن را بهبود بخشد تا اطلاعاتی در مورد زمان و مکان شارژ به رانندگان ارائه دهد، بنابراین آنها نگران پیدا کردن مکانی برای شارژ نباشند. وان در رابطه با “دیوانگی” که در صنعت خودروهای الکتریکی چین مشاهده می شود، اشاره کرد که این نوعی “اضطراب دگرگونی” است.
او توضیح داد که رقابت در بازار خودرو همیشه شدید بوده است، اما باید سالم باشد تا نیازهای متنوع مشتریان را برآورده کند. با این حال، در حال حاضر، شرکتهای خودروهای الکتریکی چینی بیش از حد مشتاق هستند و همه میخواهند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. وان معتقد است خودروسازان چینی به جای رقابت بر سر قیمت های پایین، باید بیشتر بر روی دستیابی به مشتریان هدف خود و تاکید بر کیفیت خودروهای الکتریکی تمرکز کنند.
وان در پاسخ به موانع تجاری ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده، از جمله هجوم تعرفه ها، اظهار داشت که گرایش به سمت وسایل نقلیه الکتریکی غیرقابل توقف است و چین باید با وجود هر گونه دست اندازها در این مسیر، قاطعانه به این مسیر ادامه دهد. او فکر می کند که بازارهای خارجی از خودروهای الکتریکی چینی شگفت زده یا حتی نگران شده اند زیرا تجارت و سرمایه گذاری هنوز به خوبی ادغام نشده اند. وان پیشنهاد میکند که شرکتهای انرژیهای جدید چینی میتوانند شروع به سرمایهگذاری در اروپا کنند، که به آنها اجازه میدهد وارد زنجیره صنعت محلی شده و جهانی شدن را تسریع کنند. با راه اندازی کارخانه های بسیاری از خودروسازان چینی در کشورهای دیگر نیز مشخص شده است که شرکت های چینی در بازار جهانی پیشتاز خواهند بود.
نظر شما چیست؟