دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT۴

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، در این رقابت GLC کوپه توانست با دریافت ۱۱۹۰ رأی و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی که X۴ موفق به کسب ۵۲۴ رأی شده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل این گروه شاهد رقابت میان آکورا RDX و کادیلاک XT۴ خواهیم بود. ب ام و […]

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس، در این رقابت GLC کوپه توانست با دریافت ۱۱۹۰ رأی و کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی که X۴ موفق به کسب ۵۲۴ رأی شده است. حال امروز در هشتمین و آخرین دوئل این گروه شاهد رقابت میان آکورا RDX و کادیلاک XT۴ خواهیم بود.

ب ام و X3 لکسس NX مرسدس بنز GLC لندروور دیسکاوری اسپرت
لکسس NX مرسدس بنز GLC
دی اس 5 اینفینیتی QX50 جگوار F-Pace آلفارومئو استلویو
دی اس 7 جگوار F-Pace
آکورا RDX کادیلاک XT4 لینکلن MKC ولوو XC60
؟ ولوو XC60
آئودی Q5 پورشه ماکان مرسدس بنز GLC کوپه ب ام و X4
پورشه ماکان مرسدس بنز GLC کوپه

کادیلاک XT۴

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

کادیلاک با معرفی مدل SRX در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار به بخش کراس اوورها وارد شد. این خودرو طی دو نسل تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسیده و سپس با مدل XT۵ جایگزین شد؛ بنابراین برای چندین سال در ابتدا SRX و بعداً XT۵ تنها کراس اوور در سبد محصولات کادیلاک محسوب می شدند؛ اما به دلیل محبوبیت خارق العادهٔ کراس اوورها، کادیلاک سرانجام تصمیم گرفت که خانوادهٔ کراس اوورهای خود را گسترش دهد. بدین ترتیب در ابتدا ساخت کراس اوور کوچک تری از XT۵ با نام XT۴ در دستور کار قرار گرفت. پس از چند سال طراحی و توسعه نهایتاً چندی پیش XT۴ به عنوان دومین کراس اوور کادیلاک در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار رسماً رونمایی شد. این خودرو کراس اوور کامپکتی است که در جایگاهی پایین تر از XT۵ قرار می گیرد. XT۴ روی پلت فرم E۲ جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت اکوئناکس و جی ام سی تراین مشترک است. کادیلاک این کراس اوور کامپکت لوکس را تنها با یک پیشرانه به بازار عرضه خواهد کرد که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که انتقال آن توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می گیرد. XT۴ در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این سیستم می تواند به منظور بهبود مصرف سوخت، انتقال نیرو به چرخ های عقب را قطع کند. تولید این خودرو از ژانویهٔ امسال در کارخانهٔ جنرال موتورز در کانزاس آغاز شده درحالی که سفارشات خرید آن از هم اکنون پذیرفته می شود و از پاییز امسال با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد. همچنین XT۴ برای بازار چین هم توسط جوینت ونچر جی ام-سایک در آن کشور به تولید خواهد رسید. البته روندهٔ گسترش خانوادهٔ کراس اوورهای کادیلاک در اینجا متوقف نخواهد شد زیرا این برند لوکس آمریکایی اواخر امسال یا اوایل سال آینده کراس اوور جدید دیگری بنام XT۶ را هم معرفی خواهد کرد.

آکورا RDX

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

RDX که نخستین کراس اوور برند آکورا محسوب می شود، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۶ رونمایی شد. این ماشین آغازگر راه کراس اوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگ تر MDX و سپس با مدل کوچک تر CDX ادامه پیدا کرد. نسل اول RDX تا سال ۲۰۱۲ به تولید رسید و سپس در نمایشگاه دیترویت همین سال نسل دوم آن معرفی گردید. این نسل که پلت فرم یکسانی با هوندا CR-V داشت، در دو نسخهٔ چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو به بازار عرضه می شد. نسل دوم RDX در بازارهای بین المللی تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ تنفس طبیعی عرضه می شد اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V۶ هم در لیست موتورهای RDX وجود داشت که البته صرفاً مخصوص بازار چین بود. نسل دوم این کراس اوور ژاپنی پس از تجربهٔ فیس لیفتی که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۵ رونمایی شد، نهایتاً امسال به پایان عمر خود رسیده و جای خود را به نسل سوم داد. در ابتدا نسخهٔ پروتوتایپ نسل سوم RDX برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ تولیدی و نهایی آن معرفی گردید. در این نسل پیشرانهٔ شش سیلندر تنفس طبیعی قبلی با یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید جایگزین شده که از لحاظ قدرت با موتور قبلی برابری کرده و گشتاور زیادتری هم دارد. این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که برای انتقال آن نیز یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. همچنین آکورا برای نسل جدید کراس اوور میان سایز خود سامانهٔ چهارچرخ محرک ویژهٔ خود که SH-AWD نام دارد را هم ارائه کرده است. این سیستم می تواند در صورت لزوم تا ۷۰ درصد از گشتاور موتور را به محور عقب یا به هریک از چرخ های عقب بفرستد. نسل سوم آکورا RDX از تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

دوئل آکورا RDX و کادیلاک XT4

مقایسه مشخصات فنی

آکورا RDX کادیلاک XT4
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 275 اسب بخار 240 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ جلو/چهارچرخ
وزن 1660 کیلوگرم
طول 4.75 متر 4.60 متر
فاصلهٔ محوری 2.74 متر 2.78 متر
حجم صندوق بار 850 لیتر 637 لیتر
قیمت پایه 36,995 دلار 35,790 دلار

این دوئل ها، مقایسه هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب تر بین شما کاربران ایرانی می باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی های فنی، قیمت و مقرون به صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

منبع:نوداد

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟