باتوجه به افزایش نرخ ارز در بازههای مختلف زمانی امسال، کارخانههای خودروساز نیز قیمت تاکسیها را طی چند مرحله افزایش دادهاند. این امر سبب شده تا روند نوسازی تاکسیهای فرسوده با کندی مواجه شود.
به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره وضعیت نوسازی تاکسیهای فرسوده شهر تهران، توضیح داد: شهرداری تهران تلاش میکند که برنامه نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال عملیاتی شود. معاونت حمل و نقل با تلاش بسیار توانست منابع مالی پرداخت وام 70 میلیون تومانی به تاکسیرانان را از طریق وجوه اداره شده بانکها، تأمین کند.
او ضمن اشاره به تفاهم نامه شهرداری تهران با دو بانک مهر ایران و کارآفرینی امید برای تأمین منابع مالی نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسیهای فرسوده، گفت: شهرداری تهران مشکلی برای نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده ندارد چرا که منابع مالی تأمین شده و تاکنون بیش از 15 هزار راننده برای نوسازی تاکسی خود ثبتنام کردهاند و در نوبت هستند. مشکل اصلی افزایش قیمت چندباره تاکسیها توسط کارخانههای خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت است.
به گفته هاشمی؛ تاکنون از زمان صدور مجوز شماره گذاری تاکسیهای تولیدی خودروسازان و ابلاغ آن در اواخر مرداد 1399، دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده با پلاک 1399 در شهر تهران نوسازی شدهاند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان ضمن اشاره به قیمت تاکسی پژو 405 برابر با 104 میلیون تومان و قیمت تاکسی سمند برابر با 118 میلیون تومان، تأکید کرد: امیدوارم که کارخانههای خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت قیمت خوروها را بیش از این افزایش ندهند تا 15 هزار راننده تاکسی در شهر تهران امکان نوسازی خودروهای فرسوده خود را داشته باشند./شهر
نظر شما چیست؟