اخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگخودروسازی خارجیمعرفی خودرو

مفهوم جدید در طراحی محصولات پژو باINCEPTION CONCEPT

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، INCEPTION CONCEPT با طراحی انقلابی بیرونی و داخلی، از جمله نسل بعدی پژو i-Cockpit® و سیستم کنترل نوآورانه Hypersquare با فناوری Steer-by-wire، الهام بخش محصولات آینده پژو از سال ۲۰۲۵ خواهد بود، با هدف ارائه بیشتر محصولات خود.

 نوآوری در تولید

بر اساس پلت فرم STLA Large، INCEPTION CONCEPT کاملاً الکتریکی توسط یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی تغذیه می شود که مسافت ۴۹۷ مایل را ارائه می دهد. با دو موتور الکتریکی، INCEPTION CONCEPT تقریباً ۶۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و شتاب ۰-۶۲ مایل در ساعت را در کمتر از سه ثانیه انجام می دهد. این مدل همچنین دارای فناوری ۸۰۰ ولت است که به آن امکان می دهد تنها در پنج دقیقه به برد ۹۳ مایلی اضافه کند و قابلیت شارژ القایی بی سیم را دارد.

لیندا جکسون، مدیر عامل برند پژو، گفت: «پژو متعهد به الکتریکی سازی محدوده خود است. در سال ۲۰۲۳، کل خط تولید ما الکتریکی خواهد شد و در دو سال آینده، پنج مدل ۱۰۰٪ الکتریکی جدید به بازار عرضه خواهد شد. جاه طلبی ما ساده است: تا سال ۲۰۳۰ پژو را به برند برقی پیشرو در اروپا تبدیل کنیم. این چشم انداز هدفمند و بلندپروازانه راه را برای تحولی اساسی برای این برند، همانطور که توسط مفهوم INCEPTION نشان داده شده است، هموار می کند.

پژو

طرح

پژو INCEPTION CONCEPT یک زبان طراحی جدید، ساده‌تر و دقیق‌تر را برای این برند معرفی می‌کند که در مدل‌های آینده از سال ۲۰۲۵ معرفی می‌شود. در قسمت جلویی، یک امضای سبک کاملاً جدید با طراحی پنجه متمایز پژو که با آن ادغام شده است، ارائه می‌شود. جلوپنجره برای ایجاد یک شی واحد که سنسورها را نیز در خود جای می دهد. این از یک تکه شیشه تشکیل شده است که لوگوی آن در مرکز قرار دارد و با جلوه شب تاب سه بعدی بزرگ شده است.

یک نوار TECH به صورت افقی از لایه در عبور می کند. هنگامی که راننده و سرنشینان به خودرو نزدیک می شوند، این صفحه نمایش فلاش پیام های مختلفی را به بیرون خودرو منتشر می کند. هوش مصنوعی مجهز به پژو INCEPTION CONCEPT تشخیص راننده را برای تنظیم تنظیمات راحتی (حالت صندلی، دما، حالت رانندگی و تنظیمات چندرسانه ای) مورد نظر هر سرنشین ممکن می سازد. علاوه بر این، TECH BAR سطح شارژ باتری را نیز نمایش می دهد و سنسورها و رادارهای زیادی را در خود جای می دهد و بدنه را کاملا صاف می کند.

طراحی جسورانه INCEPTION CONCEPT دارای ۷.۲۵ متر مربع لعاب برای ایجاد یک کپسول شیشه ای برای محفظه سرنشین است که تا پای راننده و سرنشین جلو فرو می رود. تمام شیشه ها (پنجره، پنجره های جانبی و یک چهارم پنجره ها) از شیشه طراحی شده برای معماری ساخته شده اند. این پژو که با مفهوم INCEPTION پژو اقتباس شده است، کیفیت حرارتی استثنایی خود را حفظ کرده و از درمان چند کرومی (تصفیه با اکسیدهای فلزی) سود می برد، فرآیندی که در ابتدا برای پوشش کلاه فضانوردان توسط ناسا استفاده می شد.

تکمیل طراحی منحصر به فرد خودرو یک رنگ بدنه انحصاری است که اشکال در بدنه را برجسته می کند و با رنگ آمیزی مطابق با محیط خارجی، مانند لعاب در تعامل است. رنگ یک روکش است، به این معنی که انرژی بسیار کمتری در طول استفاده از آن مصرف می شود.

پلت فرم BEV-by-design

مفهوم INCEPTION شبح یک سالن کم (۱.۳۴ متر) و کارآمد است و ۵ متر طول دارد. این پلتفرم مبتنی بر پلتفرم STLA Large، یکی از چهار پلتفرم آینده گروه Stellantis “BEV-by-design” است. ورود این طیف جدید پلت فرم از سال ۲۰۲۳، پژوهای فردا را متحول خواهد کرد. آنها که به طور خاص برای برقی سازی ساخته شده اند، تفاوت های عمده ای را از نظر معماری ارائه می دهند که به طراحان این امکان را می دهد تا به طور کامل محفظه سرنشین پژو INCEPTION CONCEPT را تغییر دهند.

پلتفرم‌های الکتریکی بومی جدید «BEV-by-design» همچنین ماژول‌های تکنولوژیکی مجهز به هوش مصنوعی را معرفی خواهند کرد: STLA Brain، STLA SmartCockpit و STLA AutoDrive. مانند مفهوم INCEPTION، مدل های آینده پژو به هوش مصنوعی مغز STLA مجهز شده و به طور کامل متصل خواهند شد.

INCEPTION CONCEPT

پیشرانه

پژو ۱۰۰% الکتریکی INCEPTION CONCEPT مجهز به فناوری ۸۰۰ ولت است. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن را قادر می سازد با یک بار شارژ مسافت ۴۹۷ مایل را طی کند و مصرف بسیار کم تنها ۱۲.۵ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. INCEPTION CONCEPT قادر است ۱۹ مایل برد در یک دقیقه یا ۹۳ مایل در پنج دقیقه اضافه کند و همچنین می تواند به صورت بی سیم توسط القایی شارژ شود.

دو موتور الکتریکی جمع و جور، یکی در جلو و دیگری در عقب، پژو INCEPTION CONCEPT را به یک خودروی چهار چرخ متحرک تبدیل می کند. قدرت ترکیبی نزدیک به ۶۸۰ اسب بخار (۵۰۰ کیلووات) است که به آن امکان می دهد در کمتر از سه ثانیه از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت شتاب بگیرد.

نسل بعدی i-Cockpit®

پژو INCEPTION CONCEPT با سیستم کنترل Hypersquare جدید خود، تجربه رانندگی چابک و یک i-Cockpit® کاملاً جدید و بصری تر را ارائه می دهد. سیستم کنترل Hypersquare با الهام از بازی‌های ویدیویی، فرمان معمولی را به نفع کنترل‌های دیجیتال الکتریکی و فناوری فرمان به سیم کنار می‌زند.

مرکز Hypersquare یک صفحه نمایش تبلتی است که به توزیع اطلاعات کنترلی اختصاص داده شده است. پیکتوگرام‌های ویژگی‌های مختلف (تهویه مطبوع، حجم رادیو، ADAS و غیره) روی دو پانل جانبی نمایش داده می‌شوند تا دسترسی به کنترل انتخابی را تسهیل کنند. دومی در داخل فرورفتگی‌های دایره‌ای قرار دارد و تنها با حرکت دادن انگشت شست، بدون برداشتن دست‌ها از روی فرمان، قابل دسترسی است.

نسل بعدی i-Cockpit همچنین شامل پلتفرم فناوری Stellantis STLA SmartCockpit و STLA AutoDrive است که امکان رانندگی خودکار سطح ۴ را فراهم می کند. وقتی رانندگی محول می‌شود، Hypersquare جمع می‌شود و یک صفحه پانوراما بزرگ از کف بیرون می‌آید تا تجربه جدیدی از محفظه سرنشین را ارائه دهد.

هدف پژو معرفی Hypersquare در نسل بعدی خودرو در محدوده قبل از پایان دهه است.

داخلی

پژو INCEPTION CONCEPT دارای یک کابین خلبان مینیمال است که به تنهایی به راننده اختصاص داده شده است، که بدون داشبورد، میل متقاطع و دیواره، نمای کاملاً باز از جاده را ارائه می دهد.

منسوجات قالب‌گیری شده پایدار نیز در سراسر فضای داخلی استفاده می‌شوند. ضایعات پارچه ۱۰۰% پلی استر از کارگاه های نمونه سازی مرکز طراحی یا از تامین کنندگان مجددا برای ساخت قطعات باربر یا تریم استفاده می شود. صندلی ها با یک مخمل ساخته شده از ۱۰۰٪ پلی استر بازیافت شده پوشانده شده اند که روی زمین امتداد می یابد و دارای الگوهای سه بعدی است تا به عنوان کفپوش عمل کند.

استراتژی برق رسانی

مفهوم INCEPTION پژو نمایشی از تکنیک‌های جدیدی است که پژو برای کاهش بیش از ۵۰ درصدی ردپای کربن تا سال ۲۰۳۰ در اروپا و تبدیل شدن به کربن خالص صفر تا سال ۲۰۳۸ معرفی خواهد کرد.

طی دو سال آینده، پژو پنج مدل جدید ۱۰۰ درصد برقی را روانه بازار خواهد کرد و تا سال ۲۰۳۰، تمام خودروهای پژو که در اروپا فروخته می شوند، الکتریکی خواهند بود.

ترجمه: کلانتری

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا