خودروسازی خارجی

قدرتمند ترین خودروی برقی به بازار می‌آید

شرکت Zenvo Automotive به عنوان یکی از عجیب‌وغریب‌ترین و قدرتمندترین سازندگان ابرخودرو در جهان شناخته می شود و می‌خواهد شرایط خود را به سطح بعدی ارتقا دهد.

به گزارش پایگاه خبری«خودروپلاس» خودروساز دانمارکی در حال همکاری با متخصصان پیشرانه Mahle است تا قوی‌ترین موتور V12 جاده‌ای جهان را بسازد که ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت بیشتر از آخرین مدل دارد. موتور ۱۲ سیلندر جدید در ترکیب با یک موتور الکتریکی، یک پیشرانه هیبریدی با بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار می سازد که می تواند یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان را به وجود آورد.

Zenvo آماده می‌شود تا شرایط پیش تولید را پشت سر بگذارد و یک ابر خودرو جدید با نام واقعی Aurora تولید کند. قبل از اولین نمایش جهانی برنامه ریزی شده در ماه آگوست، این شرکت جزئیاتی را درباره پیشرانه چهار رقمی منتشر کرده است که با مشارکت Mahle روی آن کار می کند. قلب این پیشرانه هیبریدی یک موتور ۶.۶ لیتری V12 سفارشی با سوخت منعطف خواهد بود که وقتی به ۹۸۰۰ دور در دقیقه می حداکثر ۱۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد.

در حالی که تمرکز اصلی V12 چهار توربوشارژ جدید بر قدرت و قدرت بیشتر است، کار Zenvo با Mahle به آن کمک می‌کند تا مقررات جدید آلایندگی یورو ۷ را رعایت کند. این موتور از فناوری احتراق جت Mahle برای بهبود فرآیند احتراق و افزایش مصرف سوخت استفاده خواهد کرد. موتور جدید همچنین از ساختار آلومینیومی و فیبر کربنی سبک وزن و توانایی کار با سوخت‌های مصنوعی تمیزتر در مطابقت با قوانین آلایندگی اروپا و ایالات متحده بهره خواهد برد.

برای افزایش بهره وری کلی Aurora، Zenvo یک پیشرانه الکتریکی ۶۰۰ اسب بخاری اضافه خواهد کرد. علاوه بر افزایش قدرت، طرح هیبرید شده به خودرو قابلیت کشش تمام چرخ محرک و شرایط دوستار محیط زیستی میدهد.

هیچ کس هرگز یک ابرخودرو که موتور V12 قدرتمند دارد را به عنوان یک انتخاب دوستدار محیط زیست فرض نمی کند. اما شاید Aurora بتواند با استفاده از نیروی تمام الکتریکی، جابجایی های سبکی را انجام دهد تا مصرف نادرست انرژی خود را هنگام انجام دورهای پیست کامل و صعودهای کوهستانی با سرعت بالا جبران کند.

Aurora بر روی یک شاسی مدولار با مونوکوک کربنی و ساب فریم ‌های کربنی ساخته خواهد شد. این موتور همچنین به عنوان یک واحد ماژولار در حال توسعه است و احتمال وجود مدل‌های اضافی Zenvo با موتور های V6 و V8 نیز است.

Zenvo Automotive،  Aurora را در دو نسخه Agil  و Tur GT ارائه خواهد کرد. قبلا گفته شده بود که Tur دارای حداکثر سرعت محدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت (۲۴۹ مایل در ساعت) خواهد بود/تکناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا