اخبار روز خودرواخبار عمومی خودرواخبار ویژه

تیگو ۸ پرومکس، محصول جدید مدیران خودرو، خلاء شاسی بلندهای AWD را پر می کند

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، اوایل سال گذشته بود که بیلبوردهای تبلیغاتی یک شاسی بلند پیشرفته و جدید در نقاط مختلف تهران نمایان شد و حدس و گمان ها در مورد ورود محصولی متفاوت و منحصربه فرد به بازار ایران قوت گرفت. اما پیش از رونمایی از این خودرو، شاهد رونمایی از برند جدیدی به نام فونیکس بودیم که نشان از عزم شرکت مدیران خورو برای عرضه دسته متنوعی از محصولات رده بالا و لوکس به بازار ایران داشت. حال مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدید این خودرو که دارای امکانات بیشتری است را به بازار عرضه کند.

اصلی ترین تفاوت این نسخه با مدل قبلی تجهیز شدن به سیستم انتقال قدرت از نوع AWD هوشمند است. در این سیستم شرایط ۲WD به صورت دائم وجود داشته و در مسیرهای شهری و آسفالته ثبات مناسبی دارد و در موقعیت های خاص و بی ثباتی به شکل اتوماتیک به حالت چهارچرخ درآمده و ثبات لازم را به اتومبیل می دهد و در مسیرهای خاکی و سربالایی عملکرد مناسبی از خودشان نشان می دهد.

سیستم چهارچرخ‌ محرک یک سیستم کاملا هوشمند است که با ارسال قدرت موتور به چرخ‌هایی که چسبندگی بیشتری دارند به شما کمک می‌کند در تمام شرایط رانندگی کنترل خودرو را حفظ کنید. این سیستم می‌تواند در مدت زمانی کمتر از پلک‌زدن چشم‌های شما در سطوح لغزنده واکنش نشان دهد و بنابراین می‌توانید همیشه به پشتیبانی این سیستم اعتماد کنید.

سیستم توزیع متغیر گشتاور می‌تواند در حالت ماکسیمم، گشتاور را به نسبت ۵۰/۵۰ بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم کند. به کمک این سیستم راننده می‌تواند خیلی سریع مسیر خود را تغییر دهد، خط عوض کند و از چابکی خودرو لذت ببرد زیرا خودرو همیشه مسیر دلخواه راننده را دنبال می‌کند و حتی می‌توانید درحین شتاب‌گیری از مسیرهای مارپیچ عبور کنید زیرا گشتاور ارسالی به چرخ‌ها پیوسته درحال تغییر است که باعث بهبود فرمان‌پذیری خودرو می‌شود.

 

“مشاهده به روزترین  قیمت خودرو داخلی ، قیمت خودرو خارجی و قیمت موتور سیکلت را از رسانه خبری خودروپلاس دنبال کنید “

 

تیگو ۸ پرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi و جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تَر (WDCT) مجهز است و یک کراس اوور دیفرانسیل جلو به حساب می آید. اما حال تولید تیپ پرو مکس فونیکس تیگو ۸ در کارخانه مدیران خودرو آغاز شده است؛ خودرویی که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری TGDi و گیربکس ۷ سرعته WDCT بوده و توانایی تولید قدرت ۲۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری را دارد.

در تیگو ۸ پرو مکس امکاناتی نظیر چراغ های جلوی تمام ال ای دی (AFS)، ورود بدون کلید، درِ صندوق عقب اتوماتیک، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم کنترل صوتی (امکان فرمان صوتی)، کول باکس، شارژر بدون سیم، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، سیستم تهویه دوکاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح ۲.۵، سامانه پیشگیری از تصادف، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و… دیده می شود.

بدون اغراق، تیگو ۸ پرومکس در نمای جلو، چراغ های LED هوشمند و جلو پنجره ماتریسی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کنند و نمایی لوکس به جلوی این خودرو بخشیده اند. چراغ های جلو از نوع AFS هستند و با توجه به چرخش فرمان، مسیر نور دهی آن ها تغییر می کند. در طراحی قسمت عقب، تیگو ۸ پرومکس دست خوش تغییراتی شده که چراغ های مدرن تر به لوکس شدن این محصول جدید کمک کرده است.

طراحی کابین تیگو هشت پرومکس نیز همانند طراحی ظاهری آن، زیباست و نمی توان ایرادی از آن گرفت. در کابین تیگو ۸ پرومکس، بیش از هر چیز، صفحه نمایشگر حدودا ۲۵ اینچی نظر مخاطب را جلب می کند. بخشی از این صفحه نمایش، اطلاعات مربوط به پشت آمپر اعم از کیلومتر شمار، دور موتور سنج، دمای موتور، میزان سوخت باقی مانده، مسافت پیموده شده و حالت رانندگی را نمایش می دهد. بخش دیگر نیز وظیفه نمایش تصاویر دریافتی از دوربین ها و سیستم مالتی مدیا را عهده دار است‌. یک صفحه نمایش مجزا نیز برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و سردکن و گرم کن صندلی ها تعبیه شده است. در کابین تیگو ۸ پرومکس تا حد امکان همه چیز لمسی است و از دکمه کمتر استفاده شده است.

سیستم تهویه مطبوع تیگو ۸ پرومکس از نوع دو کاناله است‌. مضاف بر تعبیه دریچه برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، امکان تنظیم سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف دوم نیز وجود دارد. صندلی های تیگو ۸ پرو نیز از راحتی مناسبی برخوردار هستند و سرنشینان را به خوبی در بر می گیرند. امکان تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و تنظیم موقعیت گودی کمر در چهار حالت وجود دارد.

به طور کلی در خصوص طراحی بیرونی و درونی باید گفت تیگو ۸ پرومکس تمامی ویژگی های یک خودروی لوکس را داشته و از پختگی کامل برخوردار است.

فونیکس تیگو ۸ پرومکس روی پلتفرم T۱X ساخته شده و با ابعاد ۱۷۴۵*۱۸۶۰*۴۷۲۲ میلی متر در طول، عرض و ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۷۱۰ میلی متر، در سگمنت شاسی بلندهای متوسط قرار دارد. این خودرو، گنجایش هفت سرنشین در سه ردیف را دارد و با خواباندن صندلی های ردیف سوم، ظرفیت فضای بار به حدود هزار و ۲۰۰ لیتر خواهد رسید.

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا