خودروسازی خارجی

چهار گانه افزایش تولید خودروسازان کدامند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، بی شک پس از تحریمهای دولت امریکا وهدف گذاری دونالد ترامپ بر روی صنایع محرک ایران همچون پتروشیمی وخودروسازی این دوصنعت دچار چالشهای بزرگی شده اند اما در این میان صنعت خودروسازی که ارتباط نزدیک تری با مردم دارد دچار چالش های بزرگتری نیز شده است . یکی از این چالش ها افت تولید وعدم تحویل به موقع تعهدات به خریداران است که این روزها نقل محافل مردمی شده ،اما باید برای خروج از این وضعیت چهار راهکار را برای خودرو سازان جهت افزایش تولید ومقابله با تحریمها تسهیل نمود

  1. تزریق نقدینگی : تزریق نقدینگی میبایست هم از سوی دولت وهم از سوی خودروسازان تامین شود خودروسازان با ثبت نام های وایجاد طرح های مختلف فروش بخشی از نقدینگی خود را جبران می کنند اما در این میان دولت نیز باید با تزریق نقدینگی هر چند به صورت وام از خودروسازان وقطعه سازان در جهت تامین مواد اولیه  حمایت لازم را انجام دهد تا در بخش تولید قطعات و تامین آن خودروسازان بتوانند جانی تازه بگیرند اما یکی دیگر از بخشهای مهم در تامین نقدینگی خودروسازان بازگشایی واعتبار سنجی اسناد بین بانکی همچون ال سی است که می تواند کمک بسیاری جهت تامین قطعات هایتک به خودرو سازان انجام دهد .و با تزریق هر چه سریعتر این مبلغ به خودروسازان آنها می توانند در این بخش مبالغ را در اختیار قطعه سازان قرار دهند تا مواد اولیه داخلی و خارجی را هر چه سریعتر برای انجام تعهدات به مردم فراهم سازند .

حال دولت باید برای اختصاص این مبلغ به خودروسازان کمی تعجیل نماید تا بر مشکلات این روزهای صنعت خودرو بشود فائق آمد

  • هماهنگی با زنجیره تامین :یکی دیگر موارد چهارگانه افزایش تولید خودروسازان ایجاد بستری مناسب جهت هم اندیشی و هماهنگی عملکرد قطعه سازان و خودروسازان است که طی هفته های گذشته  اتفاقات خوبی در این مسیر محیا شده است وخودروسازان وانجمن های همگن وقطعه سازان نشستهایی را برای یکسو نمودن اهداف خود برگزار کرده اند و به نتایج قابل قبولی برای افزایش تولید خودروسازان با حمایت قطعه سازان رسیده اند .
  • تامین قطعات و برنامه ریزی تولید: یکی از  مهم ترین گزینه های  تولید خودرو در کشور تامین قطعات وبرنامه ریزی صحیح تولید است که پس از حل دوگانه گفته شده  ابتدایی می تواند حالا وارد بخش تولید شود و با یک برنامه ریزی صحیح در بخش تولید خودروسازان را رو به جلو فرا بخواند و همین موضوع میتواند منجربه تولید خودروسازان گردد
  • تولید قطعات هایتک در شرکتهای دانش بنیان :یکی از مهمترین بخشهای تولید پس از  تحریمهای دولت امریکا بخش تولید قطعات هایتک توسط شرکتهای دانش بنیان است کاری که شرکت سایپا در حال حاضر در ان پیش قدم شده ونمونه های از آن را در سومین نمایشگاه خودروی تهران به نمایش گذاشت .تولید این قطعات در ایران می تواند هم به موضوع ارزبری به خودروسازان کمک کند و هم از وابستگی آنها به خودروسازان خارجی که پشت آنها را خالی کرده اند کمک نماید .

این چهارگانه تولید اگر طی ماه های آینده بخوبی انجام شود بی شک میتوان شاهد افزایش تولید خودرو پس از ماه ها رکود بود وامید داشت در جنگ اقتصادی امریکا وایران در بخش خودرو سازی   ایران پیروز این بازی باشد.

خبرنگار:عباس مغاری

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا