اخبار عمومی خودروخودروسازی داخلی

آیا تغییر در مدیریت ایران خودرو در راه است؟

باتوجه به تغییر احتمالی مدیرعامل ایران خودرو، در صورت تغییر باید سکان دار این واحد خودروسازی کسی باشد که بهتر از هر کسی بتواند آبی پوشان جاده مخصوص را از زیان انباشت نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» خبرهای که در مورد تغییرات مدیریتی ایرانخودرو به گوش می رسد، نشانه عزم جزم مسئولان سیاستگزار صنعتی به بهبود اوضاع این شرکت است. ایرانخودرو در حال حاضر از مشکلات فراوانی رنج می برد، به طوری که در مورد وضع آن می توان گفت؛ «هرچه آید سال نو گوییم دریغ از پارسال» دو مشکل اساسی ایران خودرو تورم بیش از حد نیرو انسانی و زیان انباشته نجومی است. این مورد باعث کاهش تولید و وضع نامطلوب این شرکت شده است.

مشکلات فعلی ایران خودرو را کسی می تواند حل کند که به ریشه پیدایش آن ها واقف باشد و تصمیمات مقتضی را اتخاذ نماید. درحال حاضر باعنایت به بازگشت مجدد جواد نجم الدین به عنوان رئیس هیات مدیره که دارای کارنامه مدیریتی موفق و آشنا به جزئیات مشکلات ایران خودرو است، می تواند آبی پوشان جاده مخصوص را بار دیگر از زیان انباشت نجات دهد زیرا برای درمان قطعی هر بیماری شرط اول تشخیص درست علت پیدایش بیماری است.

بهبود خودروسازی در گرو انتخاب مدیر توانمند

نجم الدین فارغ التحصیل مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر است که در دو دهه گذشته باتوجه به سوابق کاری، جز مدیرانی بوده که زیان انباشت در کارنامه مدیریت خود نداشته است. نجم الدین در کارنامه کاری خود رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، مدیرعامل شرکت مگاموتور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۸ و مدیرعاملی گروه صنعتی ایران‌خودرو را دارد. در دوره مدیریت نجم الدین در هر دو واحد خودروسازی بزرگ، پروژه‌های قابل توجه بومی سازی و طراحی محصول شکل و به تولید انبوه رسید.

برخی از کارشناسان معتقد هستند که بازگشت نجم الدین به گروه صنعتی ایران خودرو می تواند تاثیرات مثبتی در عملکرد آبی پوشان جاده مخصوص داشته و وضعیت تولید نیز نسبت به شرایط فعلی بهبود یابد. در صورتی که جواد نجم الدین به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شود، وضعیت این خودروساز بهبود و سیاست های وزارت صمت با هدف تنظیم گری  بازار اجرایی خواهد شد. انتخاب مدیران با تجربه صنعتی در شرایط فعلی خودروسازان یکی از مهم ترین اقداماتی است که وزارت صمت باید آن را در دستور کار قرار دهد. اگر وزیر صمت براساس برنامه‌ای که در مجلس شورای اسلامی جهت بهبود صنعت خودرو ارائه کرد، بخواهد عمل کند باید مدیرانی را فارغ از سهم خواهی‌های سیاسی انتخاب کند./بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا