اخبار ویژهاخباربرگزیدهاسلایدر بالااسلایدر بزرگ

فاطمی امین ؛ سکوت و ادامه راه یا شجاعت و استیضاح

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، یکی از اصلی ترین ابزارهای مدیریتی شجاعت است. شجاعتی که لازمه اجرای طرح ها و مصر بودن بر انجام آنهاست.البته این نوع تصمیم ها حاصل برنامه داشتن و در عین حال حاصل مطالعات دقیق و حساب شده است. اگر با این دیدگاه به قضیه تغییر در سکانداری غول های جاده مخصوص نگاه کنیم به نظر می رسد که وزیر صمت در این نظر به یقین رسیده است.

حمایت فاطمی امین؛ صوری یا واقعی

البته فاطمی امین طی ماه های گذشته نه تنها هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است بلکه رفتار و گفتارش به گونه ای بوده است که نشانی از تغییر در آن دیده نمی شد.در عین حال به نظر می رسد که وی در این مدت که ساکن خیابان سمیه شده است در حال بررسی و مطالعه گزینه های جانشینی دو مدیر ارشدسایپا و ایران خودرو بوده است.

در همین حال فاطمی امین به دور از هیاهوی نام های مطرح شده ،از این دو مدیر برنامه سالانه خواسته بود. هر هفته هم گزارش ها را دریافت می کند.در حالت عادی این رفتار به منزله تثبیت جایگاه مدیران فعلی تلقی می شود.ولی بازی اسم فامیل در جاده مخصوص اخبار دیگری را نیز مخابره می کرد.هر چند هیچگاه به طور رسمی این موضوع بیان نشد و واکنشی نیز در بر نداشت.با این حال پررنگ شدن نام های غریب و آشنا به جاده مخصوص به عنوان جانشینان سلیمانی و مقیمی از تحرکات پنهان خبر داده و می دهد.

نیاز به تغییر!

حال در این گیر و دار به نظر میرسد که فاطمی امین به این نتیجه رسیده است که در راس هرم مدیریتی غول های جاده مخصوص تغییر ایجاد کند
به خصوص اینکه طی ماه اخیر دو نهاد مهم کشور رفتاری متفاوت را با خودروسازان در پیش گرفته اند.مجلس و سازمان بازرسی دو نهادی هستند که هر دو از خودروسازان ناراضی هستند.هر کدام هم دلایل خود را دارند.یکی‌معتقد است که خودروسازان باید پاسخ بدهند که چرا پول نقد از مردم می گیرند اما مطالبات قطعه‌سازان را نمی دهند.سازمان بازرسی هم درباره خودروهای ناقص شاکی است.
هر چند نمی توان این عوامل را دلیل اصلی نیاز به تغییر از سوی فاطمی امین برای بازگرداندن آرامش به خودروسازان دانست. با این حال هر چه هست و نیست به نظر می رسد که اینبار قضیه بسیار جدی بوده است.چرا که برای اولین بار رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس واکنش تندی به این موضوع نشان داده است.

واکنش به‌مجلس،ترسیم راه آینده

البته در این میان قصد تحلیل و ریشه یابی چرایی اعتراض به این موضوع را نداریم.روی سخن به وزیر صمت مرتبط میشود.
فاطمی امین یا این تصمیم و نیاز را بر اساس بررسی های دقیق و مبتنی بر نیاز امروز صنعت خودروسازی اتخاذ کرده و یا خلاف این مسیر را پیموده است.اگر بخش اول این قضیه صادق است بدون تردید وی باید ابزار شجاعت را به کار گیرد و بر اجرای تصمیمی که درست است پافشاری کند.
به بیان ساده فاطمی امین یا سکوت می کند و دوران وزارتش را تحت‌الشعاع مجلس ادامه میدهد.یا شجاعت به‌خرج خواهد داد. اگر این تصمیم ها از جنس شایعات قبلی نبوده و تصمیم وی بر این تغییرات جدی است ،باید استیضاح را به جان بخرد و مسیرش را ادامه می دهد.

با این حال گذشته از تاثیر این مساله بر آینده کاری و مدیریت فاطمی امین در سمت وزیر صمت باید اشاره کرد که در شرایط فعلی بازار و صنعت خودرو وی زمان نامناسبی را برای تغییر مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشور انتخاب کرده است.امری که به نظر می رسد در صورت اجرایی شدن می تواند بازهم باعث برهم خوردن ثبات نسبی بازار شودو فقط این در یک صورت این اتفاق رخ نخواهد داد وآن انتصاب مدیرانی با برنامه بر این مسند است.

عباس مغاری

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا