پاسخ آرین پارس موتور با لاماری به یک پرسش

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
پاسخ آرین پارس موتور با لاماری به یک پرسش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی ماه های اخیر لاماری تبدیل به یکی از بازیگران مطرح خودروهای کراس اوور شده است.لاماری ایما توانسته در کنار رقبایی مانند دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور،KMC کرمان موتور و  FMC T5  فردا موتورز سهم خوب و قابل توجهی از بازار کسب کند.ضمن اینکه برنامه های توسعه ای […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی ماه های اخیر لاماری تبدیل به یکی از بازیگران مطرح خودروهای کراس اوور شده است.لاماری ایما توانسته در کنار رقبایی مانند دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور،KMC کرمان موتور و  FMC T5  فردا موتورز سهم خوب و قابل توجهی از بازار کسب کند.ضمن اینکه برنامه های توسعه ای این خودروساز بخش خصوصی نیز در حال انجام است.

 

آغاز ماجرا

شرکت آرین پارس موتور که یکی از زیر مجموعه های آرین موتور تابان به شمار می آید سال گذشته با برگزاری تور بازدید خبرنگاران از سایت تولید در خمین باعث بروز پرسش های زیادی شده بود.چرا که در آن هنگام این سایت فاقد هر گونه تجهیزات مناسب برای تولید یک کراس اوور بود و تنها در یکی از خطوط آن،جک سان ری تولید می شد.اما مدیران شرکت مدعی بودند که قرار است به زودی یک محصول به روز و متهورانه وارد فاز تولید شود.اما آنچه که مشاهده می شد نشانی از تحقق این ادعا را نداشت.با این حال با توجه به سابقه همکاری شرکت مادر آرین پارس موتور با میتسوبیشی باعث به وجود آمدن حس دو گانه ای شده بود.به خصوص اینکه آنها مدعی بودن که تا پایان سال یعنی 1400 کار تولید شروع و از 1401 با رونمایی محصول فروش نیز آغاز خواهد شد.این حس به این دلیل بود که هنوز هیچ یک ابزار و ادوات تولید در سایت خمین این شرکت نصب نشده بود و تنها جای نصب آنها مشخص بود که آن هم از پیش آمده بود.بنابراین ایجاد ابهام و پرسش حسی طبیعی بود که به بازدیدکنندگان منتقل شده بود.اما در عین حال به نظر نمی رسید که آرین پارس موتور صرفا خبرنگاران را برای دیدار از سایتی خالی و تنها برای دیدن چگونگی تولید ون سان ری به خمین دعوت کرده باشد. با این حال با توجه به پیشینه شرکت مادر هیچ از یک این پرسش ها جنبه انتقاد و اعتراض به خود نگرفت و با همان ابهام همراه شد.اما در مهرماه همان سال و با دیدار وزیر صمت از سایت این شرکت باز این پرسش مطرح شد که آیا زیرساخت های سایت خمین آرین پاس موتور برای تولید مهیا شده است؟یا اینکه وزیر صمت برای تفقد از یک خودروساز بخش خصوصی اقدام به دیدار از این سایت کرده است؟

 

“مشاهده به روزترین قیمت خودرو داخلی ، قیمت خودرو خارجی و قیمت موتور سیکلت را از رسانه خبری خودروپلاس دنبال کنید “

 

با این حال رفته رفته که به پایان سال نزدیک می شدیم خبرهایی از این شرکت به گوش می رسید خبرهایی که نشان از آمدگی برآمدن برند لاماری می داد. این روند ادامه داشت تا در پایان سال نسخه های اولیه آماده شد و مشخص شد که آن سایت خالی حالا به مرزی از آمادگی رسیده است که می تواند محصول تولید کند.محصولی که با رقبای قدرتمندی مواجه بود.اما بر خلاف آنچه تصور می شد،بازدید از سایت خمین تنها برای معرفی و خلق برند جدید نبود.بلکه پیامی برای بازار و صنعت خودرو بود.البته آنها پیشتر نیز پیامی مشابه ارسال کرده بودند.زمانی که قرار بود پس از برجام با میتسوبیشی وارد فاز تولید شوند و در همان سایت خمین میتسوبیشی اکلیپس را تولید کنند.تولیدی که با تحریم و خروج ترامپ از برجام ناکام ماند و سایت خمین برای چند سال خاک خورد.

آرین موتور پارس نیز به ایفای تعهدات خود ادامه داد و با سبک شدن این تعهدات برنامه تولید و پیوستن به جرگه خودروسازان را وارد فاز اجرایی کرد.اینبار اما خبری از میسوبیشی نبود.تحریم ها مانع ورود آنها می شدند.بنابراین آرین پارس موتور سراغ دانگ فنگ رفت و یکی از محصولات به روز آنها یعنی T5 Evo را برای تولید در سایت خمین انتخاب کرد.

این انتخاب نشان از قصد برای حضوری قدرتمند در بازار داشت.محصولی که خود به تازگی رونمایی شده بود.در واقع آرین پارس موتور از همان زمان دعوت از خبرنگاران تا زمان رونمایی از محصول در اردیبهشت ماه جاری طبق برنامه ای پیش رفت که برای خود تدوین کرده بود.این مساله نشان می دهد که علاوه بر شناخت از بازار و نیاز داخل آنها توانسته اند به خوبی از تجربه های اندوخته شده در زمان همکاری با سامورایی ها به درستی استفاده کرده و یک برند جدید به نام لاماری خلق و اولین محصول این برند به نام لاماری ایما را به بازار عرضه کنند.

به بیان دیگر آرین پارس موتور مسیری طولانی را در کمتر از یک سال طی کرد و توانست با اولین ورود نام و نشان خوبی برای خود دست وپا کند.این اتفاق در حالی رخ داد که آنها به هیچ وجه برای معرفی خود از میتسوبیشی استفاده ابزاری نکردند و صرفا با برنامه هایی که تدارک دیده بودند،باعث شدند که بازار پیش از عرضه،آماده ورود لاماری ایما باشد.

به بیان ساده ، به پرسشی که بهار سال قبل در ذهن مانده بود ،با صبر و حوصله در کمتر از یک سال با برندی به نام لاماری و محصولی به نام ایما پاسخ داده شد.

 

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

عباس مغاری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟