آیا فاطمی امین می تواند نمایندگان مجلس را فریب دهد؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
آیا فاطمی امین می تواند نمایندگان مجلس را فریب دهد؟

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی روزهای اخیر یک خبر به شدت خودروسازان را آشفته کرده است.این خبر حضور اجباری خودروسازان در نمایشگاه تحول خودرو است.ننایشگاهی که در ظاهر قرار است دستاوردهای این صنعت به نمایش دربیاید.اینکه طی ماه های اخیر چه دستاوردی داشته است در جای خود قابل بررسی است.اینکه واقعا طی دو […]

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی روزهای اخیر یک خبر به شدت خودروسازان را آشفته کرده است.این خبر حضور اجباری خودروسازان در نمایشگاه تحول خودرو است.ننایشگاهی که در ظاهر قرار است دستاوردهای این صنعت به نمایش دربیاید.اینکه طی ماه های اخیر چه دستاوردی داشته است در جای خود قابل بررسی است.اینکه واقعا طی دو سه ماه اخیر چه اتفاقی افتاده است که بر عموم پوشیده است،معلوم نیست.

با این حال ارزیابی رفتار وزیر صمت نشان میدهد که وی در این روزها به شدت در حال دست و پا زدن است.می خواهد به هر قیمتی که شده در طبقه دهم ساختمان وزارت در خیابان سمیه بماند.او آن میز را دوست دارد.همین مساله نیز باعث شده است که فاطمی امین برای ماندن هر چه دارد رو کند.

در واقع اگر بگوییم قربانی کند بهتر است. به عنوان مثال آیا یک پروژه بزرگ به نام ری را قربانی وی نشده است.یا هر جا که لازم بوده،خودروسازان را قربانی نکرده است.ابان پارسال و دستور افزایش ۱۰۰ هزار دستگاهی در شرایطی که زیان تولید به شدت بالا رفته بود مصداق یکی از رفتارهای وزیر صمت است.

بی توجهی و بی اهمیتی به برنامه و توان خودروسازان بخش خصوصی بخش دیگری از رفتارهای خودخواهانه وی است.به بیان ساده هر جا که احساس کرده زیر پایش سست شده است، به دنبال قربانی کردن رفته است.مانند داستانی که پس از حادثه بهبان رخ داد .زمانی که همه خودروساز را متهم می‌دانستند وی با حضور در صحن علنی،با پذیرفتن ایراد خودروسازان شبه دولتی به طور علنی قطعه سازان را مقصر قلمداد کرد.

در اخرین نوع از این رفتارها و در حالی که روزشمار مهلت مجلس به سرعت در حرکت است، فاطمی امین اقدام به برپایی نمایشگاه تحول صنعت خودرو کرده لست.هر چند هیچ یک از خودروسازان به طور علنی اعتراض نکرده اند اما هیچ یک راضی به حضور در این رویداد بی مورد و ناخواسته نیستند. دلیلی هم برای حضور ندارند.چرا که تا کنون یک روی خوش از وزیر ندیده اند.

 

“مشاهده به روزترین قیمت خودرو داخلی ، قیمت خودرو خارجی و قیمت موتور سیکلت را از رسانه خبری خودروپلاس دنبال کنید “

 

حتی وزیر قدمی هم به سمت آنها برنداشته است. نمایشگاه خودروی شهر افتاب نمونه بارز این ادعاست.جایی که وزیر برای نمایشگاه هایی که در سئول برگزار می شد وقت داشت اما برای خودروسازان وقتی نداشت.ولی چون وزیر است به خود این حق را میدهد که خودروسازان را ملزم به اطاعت کند.

این یک بخش ماجراست و بخش دیگر به نیت وی مرتبط می شود.قرار است روز اول نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایندگان مردم اختصاص پیدا کند.یعنی وزیر صمت می خواهد نمایندگان مردم را از نزدیک با صنعت خودرو آشنا کند.اما آیا هدف فریب انها برای ماندگار شدن در جایگاه وزارت نیست؟

نمایندگانی که هر کدام تا کنون بارها نسبت به وضعیت صنعت خودروسازی معترض بوده اند،قراراست با چه پدیده ای روبه رو و مواجه بشوند؟ چه چیزی می خواهد انها را مجاب کند که نظرشان نسبت به وزیر عوض شود؟ کدام دستاورد و کدام تحول رخ داده است که فاطمی امین به عنوان تیر آخر می خواهد آن را به زمین مجلسیان پرتاب کند؟ آیا تحولی عظیم رخ داده است؟ آیا قرار است محصولاتی که طی مدت اخیر رونمایی و معرفی شده اند،به طور نمادین برای نمایندگان مجلس رونمایی دوباره شوند؟ آيا نمایندگان واقعا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؟ آیا نمایندگان میدانند که تمام حاضران‌در این رویداد،به اجبار تن به حضور داده ا ند؟ ایا نمایندگان می دانند که وزیر صمت بخش خصوصی را به رسمیت نمی شناسد و از انها تنها برای اهداف خود سوء استفاده می کند؟ به هر حال قرار است این نمایشگاه اخر مرداد ماه تا ۳ شهریور برگزار شود.روز اول هم که به نمایندگان اختصاص داده شده است.اگر نمایندگان واقعا نماینده مردم باشند با توجه به نیت وزیر که صادقانه نیست،نباید دعوت فاطمی امین را قبول کنند وگرنه آنها نیز به یکی از مهره های بازی وی تبدیل خواهند شد و بدا به حال مردم.

 

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

عباس مغاری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟