اخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگمعرفی خودرو

جیلی آزکارا هیبریدی، فناوری به سبک ولوو

جیلی آزکارا یکی از خودروهای وارداتی جدید به بازار ایران است که به تازگی با استقبال بسیار خوبی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» آزکارا از جمله مدل هایی است که توسط برند خوشنام جیلی در بازارهای مختلف عرضه شده و در بازار خودرو کشورمان نیز به تازگی توسط فرداموتورز عرضه شده است، خودرویی که از کیفیتی بسیار بالا، چه در طراحی و چه به لحاظ کیفیت ساخت و فناوری های به کار رفته در آن برخوردار است، تا آنجاکه درک شباهت و ارتباط آن با یکی از معتبرترین برندهای اروپایی چندان دشوار نیست.

کمی تامل و مقایسه ای اندک کافی است تا شباهت ظاهری آزکارا با خودروهای برند ولوو را به راحتی متوجه شد. و البته این شباهت اتفاقی نیست، به خصوص اگر بدانیم معاون ارشد طراحی جیلی (آقای پیتر هوربری) که حدود یک دهه رهبری بخش طراحی این شرکت را بر عهده داشته، همین نقش را در ولوو نیز عهده دار بوده و با توجه به تصاحب این شرکت توسط جیلی، تمام ظرفیت و دانش طراحی شرکت سابق خود را در اختیار مالکین جدید نیز قرار داده است.

تمایز و برتری را در داخل کابین آزکارا هم می توان دید – ترکیبی از سبک طراحی لوکس به روز و در عین حال کلاسیک که بسیار متوازن طراحی شده است. در این خودرو خیلی فرقی نمی کند راننده باشید یا سرنشین، نسشتن در آزکارا لذت بخش است.

جیلی دارای مراکز طراحی متعددی از جمله در اروپا (اسپانیا و سوئد) و همینطور در آمریکاست. اما طراحی تنها وجه اشتراک جیلی و وولوو نیست. فناوری هیبرید توسعه داده شده توسط ولوو یکی دیگر از بخش های کلیدی است که در خودرو جیلی آزکارا نیز شاهد استفاده از آن هستیم. استفاده از پیشرانه برقی ۴۸ ولتی در کنار موتور بنزینی، ترکیبی ایده آل از قدرت، شتاب و مصرف بهینه ارائه می دهد و به همین دلیل است که این روزها خودروسازانی نظیر آئودی، بی ام و، فیات، فورد، سوزوکی، لندروور و از جمله ولوو همگی به استفاده از این فناوری هیبریدی روی آورده اند.

در کشور ما هم که هنوز زیرساخت های لازم جهت استفاده از خودروهای تمام برقی مهیا نشده و هزینه سوخت نیز بسیار پایین است، خودروهای هیبریدی گزینه ای بسیار جذاب پیش روی مشتریان است. مشتری ایرانی اعتبار برند، کیفیت ساخت، شتاب بالا و امکانات و آپشن های خودرو را در تصمیم گیری و انتخاب در ارجحیت قرار می دهد. پیشرانه هیبریدی جیلی آزکارا قادر است هر زمان که نیاز باشد، به خصوص در شروع حرکت و شتابگیری حین سبقت، نیروی اضافه تولید شده را برای کمک به پیشرانه بنزینی وارد مدار کرده و این دقیقا همان چیزی است که راننده به آن احتیاج دارد.

این را هم باید اضافه کرد که باتری بکار رفته در سیستم برقی این خودرو نیازی به شارژ ندارد و با نیروی ترمزگیری حین استفاده از خودرو به صورت خودکار شارژ می شود. پس در واقع راننده حتی متوجه هیبریدی بودن این خودرو نیز نمی شود و تنها چیزی که احساس می کند واکنش سریع وسیله نقلیه به فشردن پدال، شتابگیری سریع، صدای بسیار کم در شروع حرکت و مصرف کم سوخت است.

اطلاعات بیشتر در خصوص خودرو جیلی آزکارا، شرایط فروش و … از طریق وبسایت رسمی شرکت فرداموتورز به آدرس https://www.fardamotors.com/geely-azkarra قابل دسترسی می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا