اخبار عمومی خودرو

واکنش وزیر نفت به قطع کارت سوخت جایگاه‌ها

وزیر نفت درباره وضعیت کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها گفت: مردم هم می‌توانند هم از کارت سوخت خود و هم کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» به نقل از خبرآنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین را شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه های فراسرزمینی وارد شدیم.

وی افزود: در امر استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادر شد.

وزیر نفت یادآور شد: ونزوئلا دارای اولین ذخایر نفتی قابل استحصال دنیاست که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت تولید آنان زمین مانده بود که بخشی از آن با ورود همکاران و نیروهای متخصص و سازندگان قدر در حوزه وزارت نفت به مجموعه بالادستی و پایین‌دستی ونزوئلا بخشی از این ظرفیت‌های تولیدی و پالایشگاهی احیا شده است.

اوجی تصریح کرد: هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله‌ها انجام می‌دهیم و نفت و میعانات می‌دهیم و در قبالش محموله‌های فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.

وی افزود: ما بخش اعظم هرچه صادر کرده‌ایم هم تسویه حساب کردیم. از نیروها و سازندگان و پیمانکاران قدر داخلی نیز پشتیبانی کردیم. آن‌ها را هم ما از طریق همین تهاترها تسویه حساب می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان این‌که «ما در سفر اخیر به بخش پتروشیمی‌ها وارد شدیم»، اظهار کرد: ونزوئلا نزدیک ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب‌شده دارد که به دلیل تحریم‌ها و رفتن نیروهای متخصص امروز ۲ میلیون تن آن فعال است. ما قراردادهای خوبی با این بخش بستیم و با استفاده از صدور خدمات فنی مهندسی و کارشناسان این‌ها را فعال می‌کنیم.

وی گفت: ما در تولید هم مشارکت داریم و قرارداد خیلی خوب برد – برد بسته‌ایم. در توسعه میادین ونزوئلا هم قراداد بسته‌ایم. در کوبا هم با تهاتر نفت با داروهایی که مدنظر وزارت بهداشت بود خوب پیش رفتیم و احیای ظرفیت پالایشی آنجا را هم پیگیری کردیم.

اوجی تصریح کرد: این فعالیت‌های وزارت نفت هم صادرات نفت و میعانات گازی ما را افزایش می‌دهد و هم صدور خدمات فنی مهندسی را داریم و سازندگان داخلی را فعال می‌کند که صادرات هم داشته باشند. ما قراردادهای خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گازی و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که «برای اجرای طرح کالابرگ سوخت مایع چه برنامه‌ای دارید»، اظهار کرد: در زمینه سهمیه کپسول سیلندر سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی را در توزیع داشتیم و مشکلی نداریم. با ثبت‌نام در سامانه‌ای که تهیه شده، از سهمیه خود استفاده می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ هم این‌ میزان را وسیع‌تر کردیم.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها یادآور شد: ما از شهریور سال پیش سهیمه آزاد ۲۵۰ لیتر در ماه را برای ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوختی که داریم به ۱۵۰ لیتر کاهش دادیم و مردم هم می‌توانند هم از کارت سوخت خود و هم کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: در هیچ جایگاهی کارت سوخت را قطع نکردیم بلکه تعدادش را کم کردیم تا مردم آرام آرام به سمت استفاده از سهمیه خودشان بروند و تا امروز یک رشد نزدیک به ۵۰ درصدی را مشاهده می‌کنیم. بنابراین در هیچ جایگاهی گزارشی از اینکه کارت سوخت نباشد را نداشته‌ایم و اگر دیده شده اطلاع‌رسانی شود تا برخورد صورت گیرد.

اوجی همچنین یادآور شد: در برنامه هفتم برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی دیده شده و شرکت توانیر تکلیف دارد و وزارت نفت هزینه آن را پرداخت می‌کند. تاکنون هر مورد که انجام‌شده و شرکت توانیر گزارش داده، ما به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا