اطلس؛یکی از برگ های برنده سایپا

۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
اطلس

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس» ، در سال های اخیر وضعیت بازار خودرو شرایط خرید را برای بسیاری از مردم سخت و حتی دور از دسترس کرده است. وضعیت تولید و افزایش هزینه ها و بهای تمام شده نیز به گونه ای است که کمتر خودروسازی می تواند سراغ محصولات اقتصادی برود. با این […]

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس» ، در سال های اخیر وضعیت بازار خودرو شرایط خرید را برای بسیاری از مردم سخت و حتی دور از دسترس کرده است.

وضعیت تولید و افزایش هزینه ها و بهای تمام شده نیز به گونه ای است که کمتر خودروسازی می تواند سراغ محصولات اقتصادی برود.

با این حال سایپا با توجه به تجربه بلند مدت و طولانی تولید خودروهای اقتصادی سبد محصولات خود را به ترتیبی چیده است که بتواند نیاز سطح گسترده و وسیع تری از خریداران را برآورده کند.

از جمله این محصولات می توان به سایپا اطلس اشاره کرد.خودرویی که در عین طراحی و مشخصات فنی قابل توجه قیمت مناسبی هم دارد.

اولین بار سایپا اطلس در در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد به معرض دید عموم درآمد. خودرویی که آن را می توان فیس لیفتی از کوییک به حساب آورد. البته طراحی این خودرو مدرن تر از کوئیک و ساینا بوده و به محصولات جدیدتر این گروه مانند آریا و شاهین نزدیک تر است.

در واقع سایپا اطلس از زبان جدید طراحی سایپا بهره مند شده و در عین حال توانسته است نظر مثبت مصرف کنندگان و فعالان بازار را به خود جلب کند.

سایپا اطلس در چهار تیپ S، L، G و E به بازار تولید می شود. تیپ های S و G نمونه های ۵ دنده دستی هستند . تیپ S نمونه پایه و تیپ G نمونه فول آپشن دنده دستی اطلس به شمار می آید. تیپ های L و E با گیربکس اتوماتیک CVT تجهیز شده اند .

اطلس در هر 4 تیپ از موتور ۱.۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ بهره می برد که اضافه شدن اضافه شدن  هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ ها نسبت به موتور موتور M15 معمولی  تفاوت ایجاد کرده است. این موتور ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و نهایت گشتاورآن نیز ۱۳۷ نیوتن متر است .

چه امکاناتی دارد؟

 

تیپ امکاناتی L  که  فول ترین نسخه سایپا اطلس به شمار می آید امکاناتی  نظیر فرمان کمکی برقی ، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفر، چراغ های روشنایی روز، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور نور، صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، آنتن سقفی کوسه ای، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید،  استارت دکمه ای، سانروف، سقف با رنگ متفاوت، صندلی برقی دو حالته راننده، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، ۲ توییتر و رادار نقطه کور در نظر گرفته شده است.

این امکانات در کنار،کیفیت قابل قبول فنی و امنیت بالایی که دارد سایپا را به یکی از گزینه هایی تبدیل کرده است که می تواند در کنار قیمت مطلوب و خدمات پس از فروش مناسب لذت خوبی رانندگی را به سرنشینان منتقل کند.

به بیان دیگر در بازاری که خرید خودرو چندان آسان نیست،محصولاتی مانند سایپا اطلس می توانند شرایط و مسیر خرید را کوتاه تر و آسان تر کند.

اولین نفر امتیاز دهید