اخبار عمومی خودرواخبار ویژه

منع تردّد از ساعت ۲۱ امشب عملیاتی می‌شود

به گزارش خبری پایگاه خبری «خودروپلاس»، از امروز محدودیت‌های گسترده‌ای برای فعالیت مشاغل، تردد‌های بین استانی و تردد وسایل‌نقلیه از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح درنظر گرفته شده است و بنابر اعلام مسئولان ذی‌ربط مدت زمان تداوم یا کاهش این محدودیت‌ها به وضع هر شهری که قوانین در آن اعمال شده، بستگی دارد.

با وجود وضع این محدودیتها، همچنان ابهامات زیادی درباره اجرای آن‌ها وجود دارد به طور مثال قرار است تردد‌ها خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح ممنوع شود و خودرو‌هایی که در ساعات مذکور در شهر‌های قرمز تردد داشته باشند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند البته منع تردد و اعمال جریمه شامل مشاغل ضروری نخواهد بود.

در حالیکه تنها چند ساعت به اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح باقی مانده، متأسفانه ساز و کاری برای اعلام پلاک‌های خودرو‌هایی که در زمره مشاغل ضروری قرار دارند و می‌توانند در ساعات مذکور نیز تردد داشته باشند، تعبیه نشده است.

بر همین اساس، صاحبان مشاغلی که در فهرست مشاغل گروه یک (مشاغل ضروری) قرار می‌گیرند و در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند، باید شماره پلاک خودرو خود را به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا از جریمه‌های مربوط به تردد، مستثنی شوند.

تاکنون مشخص نشده که این افراد به چه نحوی باید پلاک وسیله‌نقلیه خود را به فرمانداری‌ها و پلیس راهور اعلام کنند در حالیکه هنوز هیچ سامانه یا ابزاری برای این کار تعبیه نشده است.

به نظر می‌رسد در صورت عدم مشخص شدن این ساز و کار، جریمه‌های متعدد و سنگینی به شهروندان تحمیل شود که تردد‌ها آن‌ها از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع بوده است و حذف این جریمه‌ها نیز در صورت ثبت توسط دوربین‌های ترافیکی سطح شهر، روند طولانی خواهد داشت و شهروندان در صورت جریمه شدن، باید مشقت پیگیر‌های خسته کننده بعدی را متحمل شوند!/تسنیم

انتهای پیام/

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا